بررسی عوامل فنی تصادفات جادهای و اصول طراحی بزرگراهها و جادهها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی عوامل فنی تصادفات جادهای و اصول طراحی بزرگراهها و جادهها دارای ۲۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی عوامل فنی تصادفات جادهای و اصول طراحی بزرگراهها و جادهها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی عوامل فنی تصادفات جادهای و اصول طراحی بزرگراهها و جادهها۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل فنی تصادفات جادهای و اصول طراحی بزرگراهها و جادهها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی عوامل فنی تصادفات جادهای و اصول طراحی بزرگراهها و جادهها :
بررسی عوامل فنی تصادفات جادهای و اصول طراحی بزرگراهها و جادهها
مقدمه:
بی شک زندگی انسان پرتوی از هستی بی انتهای پروردگار است. او زنده است و زندگی ها پرتوی مستمر هستی اوست. بی سبب نیست که در پیام تمام پیامبران الهی جان انسان ارزشی برتر یافته و کشتن انسانهای بیگناه جرمی بزرگ به شماره آمده چنانچه در قرآن کریم می خوانیم کشتن هر شخص مانند کشتن همه مردم و نجات و حیات دادن به هر شخص هم، حیات دادن به همه مردم است زیرا یک تن می تواند منشاء حیات خلقی گردد. در جامعه ایرانی ما و با این پیشینه غنی فرهنگی تمامی اقشار جامعه و بالاخص متخصصان آن نمی توانند و نباید نسبت به مرگ و صدمات جانی سالانه ده ها هزار نفر انسان بی تفاوت باشند.
اکنون آمار صدمات و خسارات حوادث رانندگی در شهرها و جاده های کشور آماری تکان دهنده، غیر قابل قبول و بسیار نگران کننده است و متاسفانه از آن می توان به عنوان یک سرشکستگی ملی نام برد. رفع این گرفتاری از اهم امور و وظیفه انسانی ملی و شرعی ما است. به جهت هزینه های گزاف اجتماعی و اقتصادی تصادفات جاده ای و آثار کوبنده فیزیکی و روانی آن روی افراد و جوامع این روزها موضوع ایمنی جاده ای یکی از مهمترین موضوعات فایلات علمی است. این اهمیت برای کشور ما چندین برابر بیشتر است زیرا تعداد تصادفات و به الطبع آن تعداد کشته ها و مجروحین این تصادفات به سرعت در حال افزایش است و هزینه های مستقیم و غیر آن هم در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بیشتر است به طوری که در سال گذشته حدود ۶۴۰۰ میلیارد تومان هزینه تصادفات در ایران تخمین زده شده و متاسفانه نزدیک به ۳۰ هزار نفر از هموطنان مان هم در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده و بیش از ۲۵۰ هزار نفر مجروح شده اند این در حالی است که میانگین شهدا در جنگ حدود ۲۵ هزار نفر در سال بوده است و این بدین معنی است که جاده های ما از جبهه های جنگ خطرناک تر و پرحادثه تر است. امروز در کشور ما عامل تصادف جادهای جزو ۳ عامل اصلی مرگ و میر می باشد. موضوع وقتی بیشتر مشخص می گردد که بدانیم هر تصادف ، هر حادثه و هر کشته و مجروح علاوه بر شخص حادثه دیده دامن خانواده دوستان و نزدیکان آنها را هم می گیرد. یک محاسبه ساده و خوشبینانه مشخص می کند که حدود ۱۰ میلیون نفر یعنی قریب به ۱۵% از افراد جامعه خود یا نزدیکانشان در هر سال درگیر ماجرای تصادفی مرگ بار جاده ای هستند. به نظر می رسد کمتر موضوعی چنین آثار گسترده و کوبنده ای بر پیکره اجتماع داشته باشد ابعاد موضوع وقتی بیشتر حادتر و پیچیده تر می شود که بدانیم اکثر افراد درگیر تصادف اعم از مسبب حادثه و یا حادثه دیده از اقشار فعال جامعه و قشر درآمدزای جامعه می باشند موقعیت خاص کشورمان و عدم گستردگی و پوشش کافی شبکه ریلی، هوایی و آبی زمینه ساز اهمیت حمل و نقل جاده ای و توسعه آن گردیده است. به نحوی که در سال های اخیر بیش از ۹۰% درصد کل بار و بالغ بر ۹۵ درصد کل مسافر جابجا شده در کشور از طریق جاده صورت گرفته است. از طرفی از سهم ۱۰ درصدی کل حمل و نقل در تولید ناخالص ملی بالغ بر ۵/۸ درصد آن را حمل و نقل جاده ای به خود اختصاص داده است.
با عنایت به جایگاه و اهمیت حمل و نقل جاده ای و نیز درصد بالای تصادفات و خسارات جانی و مالی ضرورت فایل و بررسی در این مورد بیشتر اعیان میشود. مرور تجربیات کشورهای مختلف در این زمینه نشان میدهد تمامی کشورها ( حتی کشورهای پیشرفته که نرخ تصادف خیلی پائین تری دارند) با تعریف اهداف خاص برنامه های ویژه ای را جهت کاهش تصادفات و نرخ مرگ و میر در دستور کار خود قرار داده اند جدول ۱-۱ اهداف و مدت زمان دستیابی به اهداف را نشان میدهد.
جدول ۱-۱ نمونه هایی از اهداف در نظر گرفته شده برای کاهش تعداد مرگ و میر در کشورهای مختلف و ایران ]۲[
نام کشور |
سال مبنا |
سال تحقق اهداف |
درصد کاهش تلفات |
آفریقای جنوبی |
ـــــ |
ـــــ |
ـــــ |
آمریکا |
۱۹۹۶ |
۲۰۰۸ |
%۲۰- |
استرالیا |
۱۹۹۷ |
۲۰۰۵ |
%۱۰- |
انگلستان |
۱۹۹۸-۱۹۹۴ |
۲۰۱۰ |
%۴۰- |
ایران |
۱۳۸۲ |
۱۳۸۸ |
%۵۰- |
کانادا |
۱۹۹۶-۱۹۹۱ |
۲۰۱۰-۲۰۰۸ |
کمتر از ۳ کشته در هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه |
نیوزیلند |
۱۹۹۹ |
۲۰۱۰ |
%۴۲- |
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.