تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو دارای ۱۶۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو :
تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو
مقدمه:
وجوه ادبی متون نمایشی همواره مورد بحث ادیبان ومنتقدین بوده است. عده ای عقیده داشتند که متن نمایشی فقط برای اجراست مانند نت موسیقی که فقط رهبر ارکستر و نوازندگان می توانند آن را بخوانند و بسیاری دیگر متون نمایشی را در زمره متون ادبی دانسته اند به خصوص وقتی صحبت از متون کلاسیک تئاتر باشد که به شعر نوشته شده اند.
مارتین اسلین ، منتقد مشهور انگلیسی نظریاتی جالب درباره تئاتر « نو » یا آوانگارد قرن بیستم داشته است.او ادبیات نمایشی را از یک سو نمود کاملی از ادبیات زمانه خویش یا ادبیاتی که از اوایل قرن بیستم با سنت شکنی ها ، ابداعات و گرایشات منحصر به فردش، با سرعت، راهی را با تحول اساسی می پیمود، می داند و از دیگر سو، معتقد است که پیوندی محکم بین نمایشنامه به عنوان متن ادبی و اجرای نمایشی آن بر قرار است که بدنه ادبیات سالهای بعد را متحول ساخته است.
تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو
فهرست مطالب
مقدمه
بخش نظری :
( تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو )
موضوع………………………………………………………………………………………………………………… شماره صفحه
فصل اول : ادبیات مدرن ؛ تعریف و ویژگیها………………………………………………………………………………….۷
مقدمه ………………………………………………………………………………………………….۸
۱-۱- سبک گریزی…………………………………………………………………………………….. ۱۴
۱-۲- برجسته سازی ِسبک…………………………………………………………………………..۲۱
۱-۳- شیئ گرایی………………………………………………………………………………………….۲۳
۱-۴- انسانیت زدایی……………………………………………………………………………………..۲۷
۱-۵- فرم گرایی…………………………………………………………………………………………….۳۱
۱-۶- علم گرایی…………………………………………………………………………………………….۳۵
۱-۶-۱- وسواس………………………………………………………………………۳۶
۱-۶-۲- تسکین دهندگی……………………………………………………….۳۷
۱-۶-۳- عینیت گرایی…………………………………………………………….۳۸
۱-۶-۴- چند گانگی………………………………………………………………..۳۸
۱-۶-۵- ادبیات در مقام شاخه ای از دانش……………………………۴۱
فصل دوم : تأثیر ادبیات مدرن بر تئاتر نو…………………………………………………………………………………….۴۲
مقدمه…………………………………………………………………………………………………….۴۳
۲-۱- تعریف تئاتر نو ………………………………………………………………………………. ۴۴
۲-۲- سبک گریزی؛ «گذشته؟…گذشته ای وجود نداشته است!.»………………46
۲-۳- برجسته سازی سبک در تئاتر نو…………………………………………………………۶۱
۲-۳-۱- تلمیح،تقلید،هزل………………………………………………………۶۲
۲-۳-۲- چند گانگی زبان در تئاتر نو……………………………………..
۲-۳-۳- کاربست زیبایی شناسی پراکنده………………………………۶۵
۲-۳-۴- تکنیک ضرباهنگ…………………………………………………… .۶۶
۲-۴- شیئی گرایی؛ « هنوز کیفم هست…چه دلخوشی هایی! »………………….69
۲-۵- انسانیت زدایی؛ « این رقص بی قرار با تو می گوید:دوستم بدار!.»……..73
۲-۶- علم گرایی؛ « قوانین طبیعت؛بی خیال…فریبنده! »؛………………………………۷۵
فصل سوم : تأثیر متقابل تئاتر نو بر ادبیات مدرن………………………………………………………………………….۸۰
مقدمه……………………………………………………………………………………………………۸۱
۳-۱-تأکید بر بدن………………………………………………………………………………………..۸۵
۳-۲-اهمیت مکان………………………………………………………………………………………..۸۷
۳-۳-نفی زمان……………………………………………………………………………………………..۸۸
۳-۴-جنبش نگاری………………………………………………………………………………………۹۰
۳-۵-خود ویرانگری…………………………………………………………………………………. ۹۱
۳-۶-گرایش به گفتگو……………………………………………………………………………….۹۳
پیوست فصل سوم : تأثیر تئاتر نو بر آثار« مارگریت دوراس» …………………………………….95 نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………..۱۰۵
تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو
فهرست منابع………………………………………………………………………………… ۱۰۷
بخش عملی :
نمایشنامه : چه کسی لباسهای مرا بر تن می کند ؟ ۱۱۵
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………. ۱۵۵
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.