تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو دارای ۱۶۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو :

تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو

مقدمه:

وجوه ادبی متون نمایشی همواره مورد بحث ادیبان ومنتقدین بوده است. عده ای عقیده داشتند که متن نمایشی فقط برای اجراست مانند نت موسیقی که فقط رهبر ارکستر و نوازندگان می توانند آن را بخوانند و بسیاری دیگر متون نمایشی را در زمره متون ادبی دانسته اند به خصوص وقتی صحبت از متون کلاسیک تئاتر باشد که به شعر نوشته شده اند.

مارتین اسلین ، منتقد مشهور انگلیسی نظریاتی جالب درباره تئاتر « نو » یا آوانگارد قرن بیستم داشته است.او ادبیات نمایشی را از یک سو نمود کاملی از ادبیات زمانه خویش یا ادبیاتی که از اوایل قرن بیستم با سنت شکنی ها ، ابداعات و گرایشات منحصر به فردش، با سرعت، راهی را با تحول اساسی می پیمود، می داند و از دیگر سو، معتقد است که پیوندی محکم بین نمایشنامه به عنوان متن ادبی و اجرای نمایشی آن بر قرار است که بدنه ادبیات سالهای بعد را متحول ساخته است.

تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو
فهرست مطالب

مقدمه

بخش نظری :

( تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو )

موضوع………………………………………………………………………………………………………………… شماره صفحه

فصل اول : ادبیات مدرن ؛ تعریف و ویژگیها………………………………………………………………………………….۷

مقدمه ………………………………………………………………………………………………….۸

۱-۱- سبک گریزی…………………………………………………………………………………….. ۱۴

۱-۲- برجسته سازی ِسبک…………………………………………………………………………..۲۱

۱-۳- شیئ گرایی………………………………………………………………………………………….۲۳

۱-۴- انسانیت زدایی……………………………………………………………………………………..۲۷

۱-۵- فرم گرایی…………………………………………………………………………………………….۳۱

۱-۶- علم گرایی…………………………………………………………………………………………….۳۵

۱-۶-۱- وسواس………………………………………………………………………۳۶

۱-۶-۲- تسکین دهندگی……………………………………………………….۳۷

۱-۶-۳- عینیت گرایی…………………………………………………………….۳۸

۱-۶-۴- چند گانگی………………………………………………………………..۳۸

۱-۶-۵- ادبیات در مقام شاخه ای از دانش……………………………۴۱

فصل دوم : تأثیر ادبیات مدرن بر تئاتر نو…………………………………………………………………………………….۴۲

مقدمه…………………………………………………………………………………………………….۴۳

۲-۱- تعریف تئاتر نو ………………………………………………………………………………. ۴۴

۲-۲- سبک گریزی؛ «گذشته؟…گذشته ای وجود نداشته است!.»………………46

۲-۳- برجسته سازی سبک در تئاتر نو…………………………………………………………۶۱

۲-۳-۱- تلمیح،تقلید،هزل………………………………………………………۶۲

۲-۳-۲- چند گانگی زبان در تئاتر نو……………………………………..

۲-۳-۳- کاربست زیبایی شناسی پراکنده………………………………۶۵

۲-۳-۴- تکنیک ضرباهنگ…………………………………………………… .۶۶

۲-۴- شیئی گرایی؛ « هنوز کیفم هست…چه دلخوشی هایی! »………………….69

۲-۵- انسانیت زدایی؛ « این رقص بی قرار با تو می گوید:دوستم بدار!.»……..73

۲-۶- علم گرایی؛ « قوانین طبیعت؛بی خیال…فریبنده! »؛………………………………۷۵

فصل سوم : تأثیر متقابل تئاتر نو بر ادبیات مدرن………………………………………………………………………….۸۰

مقدمه……………………………………………………………………………………………………۸۱

۳-۱-تأکید بر بدن………………………………………………………………………………………..۸۵

۳-۲-اهمیت مکان………………………………………………………………………………………..۸۷

۳-۳-نفی زمان……………………………………………………………………………………………..۸۸

۳-۴-جنبش نگاری………………………………………………………………………………………۹۰

۳-۵-خود ویرانگری…………………………………………………………………………………. ۹۱

۳-۶-گرایش به گفتگو……………………………………………………………………………….۹۳

پیوست فصل سوم : تأثیر تئاتر نو بر آثار« مارگریت دوراس» …………………………………….95 نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………..۱۰۵

تأثیر متقابل ادبیات داستانی مدرن و تئاتر نو
فهرست منابع………………………………………………………………………………… ۱۰۷

بخش عملی :

نمایشنامه : چه کسی لباسهای مرا بر تن می کند ؟ ۱۱۵

چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………. ۱۵۵

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.