بررسی نقش سبک‌های دلبستگی، کمال گرایی و سبک های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانشجویان دارای اختلال افسردگی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش سبک‌های دلبستگی، کمال گرایی و سبک های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانشجویان دارای اختلال افسردگی دارای ۹۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش سبک‌های دلبستگی، کمال گرایی و سبک های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانشجویان دارای اختلال افسردگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی نقش سبک‌های دلبستگی، کمال گرایی و سبک های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانشجویان دارای اختلال افسردگی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش سبک‌های دلبستگی، کمال گرایی و سبک های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانشجویان دارای اختلال افسردگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش سبک‌های دلبستگی، کمال گرایی و سبک های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانشجویان دارای اختلال افسردگی :

بررسی نقش سبک‌های دلبستگی، کمال گرایی و سبک های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانشجویان دارای اختلال افسردگی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه فایل

۲-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………. ۱۴

۲-۲- افسردگی…………………………………………………………………………………… ۱۴

۲-۲-۱- تعریف افسردگی………………………………………………………………………… ۱۴

ه

۲-۲-۲- طبقه بندی افسردگی…………………………………………………………………….. ۱۵

عنوان صفحه

۲-۲-۲-۱- افسردگی خفیف………………………………………………………………………. ۱۵

۲-۲-۲-۲- افسردگی متوسط…………………………………………………………………….. ۱۵

۲-۲-۲-۳- افسردگی شدید……………………………………………………………………….. ۱۵

۲-۲-۳- انواع افسردگی………………………………………………………………………….. ۱۶

۲-۲-۳-۱- افسردگی واکنشی…………………………………………………………………….. ۱۶

۲-۲-۳-۲- افسردگی درون زاد………………………………………………………………….. ۱۶

۲-۲-۳-۳- افسردگی عصبی ……………………………………………………………………. ۱۶

۲-۲-۳-۴- افسردگی روانی……………………………………………………………………… ۱۷

۲-۲-۳-۵- افسردگی دو قطبی …………………………………………………………………… ۱۷

۲-۲-۳-۶- افسردگی یک قطبی ………………………………………………………………….. ۱۷

۲-۲-۳-۷- افسردگی تهییجی…………………………………………………………………….. ۱۸

۲-۲-۳-۸- افسردگی تأخیری ……………………………………………………………………. ۱۸

۲-۲-۳-۹- افسرده خویی ………………………………………………………………………… ۱۸

۲-۲-۳-۱۰- افسردگی پنهان ……………………………………………………………………. ۱۸

۲-۲-۳-۱۱- افسردگی عضوی…………………………………………………………………… ۱۹

۲-۲-۳-۱۲- افسردگی راجعه کوتاه مدت………………………………………………………… ۱۹

۲-۲-۳-۱۳- افسردگی فصلی…………………………………………………………………….. ۱۹

۲-۲-۳-۱۴- افسردگی پس از زایمان …………………………………………………………… ۱۹

۲-۲-۴- فرایند شناخت در افراد افسرده………………………………………………………….. ۲۰

۲-۲-۴-۱- نگرش منفی نسبت به خود…………………………………………………………… ۲۰

۲-۲-۴-۲- نگرش منفی نسبت به محیط…………………………………………………………. ۲۰

۲-۲-۴-۳- نگرش منفی نسبت به آینده………………………………………………………….. ۲۱

و

۲-۲-۵- قواعد حاکم بر فکر افراد افسرده………………………………………………………… ۲۱

عنوان صفحه

۲-۲-۶- دیدگاههای مختلف در رابطه با افسردگی………………………………………………. ۲۴

۲-۲-۶-۱- دیدگاه روانکاوی……………………………………………………………………… ۲۴

۲-۲-۶-۲- دیدگاه یادگیری……………………………………………………………………….. ۲۵

۲-۲-۶-۳- دیدگاه شناختی………………………………………………………………………… ۲۵

۲-۲-۶-۴- رویکرد درماندگی آموخته شده………………………………………………………. ۲۶

۲-۳- کیفیت زندگی………………………………………………………………………………. ۲۷

۲-۳-۱- تاریخچه و پیدایش مفهوم کیفیت زندگی………………………………………………… ۲۷

۲-۳-۲- تعریف کیفیت زندگی…………………………………………………………………… ۲۹

۲-۳-۳- تعاریف اختصاصی…………………………………………………………………….. ۳۲

۲-۳-۴- سنجش کیفیت زندگی…………………………………………………………………… ۳۲

۲-۳-۵- مدلهای کیفیت زندگی…………………………………………………………………… ۳۶

۲-۳-۵-۱- تئوری تلفیقی کیفیت زندگی ………………………………………………………… ۳۶

۲-۳-۵-۲- کیفیت زندگی مرتبط با سلامت……………………………………………………… ۳۷

۲-۳-۵-۳- کیفیت زندگی و رضایت از زندگی………………………………………………….. ۳۸

۲-۳-۵-۴- کیفیت زندگی و شخصیت فرد……………………………………………………….. ۳۸

۲-۳-۶- عناصر پنج گانه کیفیت زندگی از نگاه دیگر………………………………………….. ۳۹

۲-۴- سبکهای دلبستگی………………………………………………………………………….. ۴۱

۲-۴-۱- تعریف دلبستگی………………………………………………………………………… ۴۱

۲-۴-۲- دلبستگی در نظام بالبی…………………………………………………………………. ۴۱

۲-۴-۳- دلبستگی در بزرگسالان……………………………………………………………….. ۴۳

۲-۴-۴- ویژگی‌های طبقات دلبستگی……………………………………………………………. ۴۳

۲-۴-۴-۱- بزرگسالان ایمن …………………………………………………………………….. ۴۳

ز

۲-۴-۴-۲- بزرگسالان ناایمن……………………………………………………………………. ۴۳

عنوان صفحه

۲-۴-۵- مقایسه دلبستگی کودک و بزرگسال…………………………………………………….. ۴۵

۲-۴-۶- پیامد های دلبستگی……………………………………………………………………… ۴۷

۲-۵- سبک اسنادی………………………………………………………………………………. ۴۸

۲-۵-۱- تعریف سبک اسنادی…………………………………………………………………… ۴۸

۲-۵-۲- نظریه های اسنادی……………………………………………………………………… ۴۹

۲-۵-۲-۱- نظریه جونز ودیویس (۱۹۵۶)………………………………………………………. ۵۰

۲-۵-۲-۲- نظریه کلی (۷۳-۱۹۷۲)…………………………………………………………….. ۵۱

۲-۵-۲-۳- نظریه سلیگمن(۱۹۷۵)……………………………………………………………… ۵۳

۲-۵-۲-۴- نظریه واینر (۱۹۸۶)……………………………………………………………….. ۵۶

۲-۵-۳- سوگیری های اسناد…………………………………………………………………….. ۵۷

۲-۵-۴- اسنادهای اصلی…………………………………………………………………………. ۵۸

۲-۵-۵- ابعاد اسناد………………………………………………………………………………. ۵۹

۲-۵-۵-۱- بعد منبع یا مرکز کنترل…………………………………………………………….. ۵۹

۲-۵-۵-۲- بعد ثبات……………………………………………………………………………… ۶۰

۲-۵-۵-۳- بعد کنترل پذیری…………………………………………………………………….. ۶۰

۲-۵-۵-۴- بعد کلیت…………………………………………………………………………….. ۶۱

۲-۵-۶- اسنادها، موفقیت و شکست……………………………………………………………… ۶۲

۲-۶- کمال گرایی……………………………………………………………………………….. ۶۴

۲-۶-۱- تعریف کمال گرایی…………………………………………………………………….. ۶۴

۲-۶-۲- علل و عوامل مؤثر بر کمال گرایی……………………………………………………. ۶۴

۲-۶-۳- ویژگیهای افراد کمال گرا………………………………………………………………. ۶۴

۲-۶-۴- علل کمال گرایی……………………………………………………………………….. ۶۵

ح

۲-۶-۵- دور معیوب (سیکل معیوب) در روند کمال گرایی……………………………………. ۶۶

عنوان صفحه

۲-۶-۶- تلاش (پشتکار) سالم……………………………………………………………………. ۶۷

۲-۶-۷- ابعاد کمال گرایی ………………………………………………………………………. ۶۹

۲-۶-۷-۱- کمال گرایی دیگر مدار ……………………………………………………………… ۷۰

۲-۶-۷-۲- کمال گرایی جامعه مدار ……………………………………………………………. ۷۰

۲-۶-۸- علل کمال گرایی ………………………………………………………………………. ۷۱

۲-۶-۹- نقش والدین در رشد شخصیت کمال گرا ………………………………………………. ۷۱

۲-۶-۱۰- مبانی نظریه کمال گرایی ……………………………………………………………. ۷۳

۲-۶-۱۰-۱- نظریه زیگموند فروید……………………………………………………………… ۷۳

۲-۶-۱۰-۲- نظریه آدلر…………………………………………………………………………. ۷۴

۲-۶-۱۰-۳- نظریه الیس………………………………………………………………………… ۷۴

۲-۶-۱۱- نیاز به کمال و انتقاد پذیری ………………………………………………………….. ۷۴

۲-۷- مرور ادبیات و سوابق فایلی مربوطه ………………………………………………… ۷۵

۲-۷-۱- افسردگی………………………………………………………………………………… ۷۵

۲-۷-۲- سبک دلبستگی………………………………………………………………………….. ۷۵

۲-۷-۳- کمال گرایی ……………………………………………………………………………. ۷۷

۲-۷-۴- سبک اسنادی……………………………………………………………………………. ۷۸

۲-۸- جمع بندی………………………………………………………………………………….. ۷۹

فصل سوم روش شناسی فایل

فصل دوم

مبانی نظری و پیشینه فایل

۲-۱- مقدمه

در این فصل مباحثی در مورد تعایف، مبانی نظری، پیشینه ، رویکرد ها ، فایلات انجام شده و….. در زمینه افسردگی، کیفیت زندگی، سبک های دلبستگی، سبک های اسنادی و کمال گرایی ارائه می شود.

۲-۲- افسردگی

۲-۲-۱- تعریف افسردگی

افسردگی ،یک بیماری روحی و جسمی است. اکثر افراد هم دارای علایم روحی این بیماری هستند و هم دارای علایم جسمی آن،‌ اما ماهیت آنها از شخصی به شخص دیگر متفاوت می باشد. علایم روانی شایع افسردگی عبارتند از : بی حوصلگی یا خُلق پایین،‌نگرانی و اضطراب، از دست دادن احساس هیجانی، داشتن افکار افسرده،‌ مشکلات حافظه و تمرکز حواس،‌توهمات،‌داشتن افکار خودکشی. علایم جسمی افسردگی عبارتنداز: مشکلات خواب،‌کندشدن حرکات بدن،‌از دست دادن اشتها (آزاد، ۱۳۷۲).

افسردگی پاسخ طبیعی انسان به فشارهای زندگی است.عدم موفقیت درتحصیل یاکار،از دست دادن یکی از عزیزان و…. از جمله موقعیتهای هستند که اغلب موجب بروز افسردگی می شوند ولی افسردگی تنها زمانی نابهنجار تلقی می شود که یا با واقعه ای که رخ داده متناسب نباشد و یا فراتر از حدی که برای اکثر مردم نقطه آغاز بهبود است ادامه یابد. دو مشخصه اساسی افسردگی،‌ ناامیدی و غمگینی است. شخص رکود وحشتناکی احساس می کند و نمی تواند تصمیمی بگیرد یا فعالیتی را شروع کند یا به چیزی علاقمند شود. شخص افسرده در احساس بی کفایتی و بی ارزشی غوطه ور می شود؛‌ گاه زیر گریه می زند و ممکن است به فکر خود کشی نیز بیفتد. (اتکینسون، ریتال ؛ اتکینسون، ریچارد و هیلگارد، ارنست ،۱۹۸۹ ؛ ترجمه براهنی، ۱۳۸۲). افسردگی،‌ نوعی اختلال روانی است که در آن خلق شخص آشتفه می شوند. (گنجی،۱۳۷۸) افراد افسرده از لحاظ بدنی دچار خستگی دائم و از لحاظ ذهنی،‌دچار پراکندگی دقت و نا کار آمدی کوشش فکری هستند. آنان در قلمرو بدنی با سردردها و بی اشتهایی و بی خوابی و کاهش فشار خون و یبوست مواجه اند؛ در قلمرو روانی،‌احساس می کنند ناتوان اند و نیروی آنها به پایان رسیده است. این حالات مادر بیشتر مواقع با اضطراب کم و بیش شدید توأم است. در قلمرو عاطفی تحت تأثیر خلق افسرده،‌ الفاظ و حالت های عاطفی غمگین، اضطرابی و حالت های برانگیخته شدن فرد ،‌ نشان دهنده این اختلال است به عنوان مثال،‌ جملاتی منفی و مأیوس کننده،‌ بارها و بارها به کارگرفته می شود و در برابر چیزهای که دیگران آنها را جالب دانسته و هیجانی خاصی (مثل واکنش خنده) نشان می دهند، بی تفاوت و سرد است. ( فیش، ۱۹۹۸ ؛ مترجم پور افکاری، ۱۳۸۵).


– Atkinson et al

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.