کارآفرینی تولید قطعات صنعتی به روش ماشین کاری ( تراشکاری )


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کارآفرینی تولید قطعات صنعتی به روش ماشین کاری ( تراشکاری ) دارای ۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآفرینی تولید قطعات صنعتی به روش ماشین کاری ( تراشکاری )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز کارآفرینی تولید قطعات صنعتی به روش ماشین کاری ( تراشکاری )۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآفرینی تولید قطعات صنعتی به روش ماشین کاری ( تراشکاری )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارآفرینی تولید قطعات صنعتی به روش ماشین کاری ( تراشکاری ) :

کارآفرینی تولید قطعات صنعتی به روش ماشین کاری ( تراشکاری )

قسمتی از متن:

میزان تولید خودرو در کشور در ماه‌های فروردین تا آبان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با درصد رشد به هزار و دستگاه رسید.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن به نقل از دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیروی محرکه، در این مدت هزار و دستگاه انواع خودروی سواری شامل پراید نسیم‌وصبا هزارو دستگاه،پراید نسیم و صبا گازسوز هزار و دستگاه،پراید مونتاژنسیم وصبا (پارس خودرو) هزارو دستگاه،پژو تعداد هزارو دستگاه، پژو آردی گازسوز هزارو دستگاه ،پژو گازسوز هزار و دستگاه،سمند هزارو دستگاه و پژو پارس هزار و دستگاه تولید شد.

این گزارش حاکیست :در گروه خودروهای دو دیفرانسیل با تولید چهارهزار و دستگاه رشد درصدی ، در گروه خودرو ون با تولید یک هزارو دستگاه رشد درصدی ، در گروه مینی بوس باتولید هزارو دستگاه رشد درصدی ،گروه کامیون با تولید هزارو دستگاه رشد درصدی و در گروه وانت نیز با هزار و دستگاه رشد درصدی ثبت شد.

آمار تولید خودرو در هفت ماهه اول سال۸۶،

خبرگزاری دانشجویان ایران

تولیدخودرو در هفت ماهه امسال ۵۹۰ هزار و ۶۶۰ دستگاه بود؛ همچنین تولید خودرو سواری نیزدر این مدت ۴۹۹ هزار و ۵۶۵ هزار دستگاه و تولید وانت ۷۸ هزار دستگاه بود.

در مهرماه امسال، بیشترین تولید نیز متعلقبه خودرو پراید با تولید بیش از ۳۷ هزار دستگاه بود. در مجموع هفت ماه نیز ۲۳۷ هزاردستگاه از این خودرو تولید شد که این تعداد بیش از تولید یک سال خودرو پیکان – پرتیراژترین خودرو – در سال‌های گذشته بود. با این آمار به نظر می‌رسد امسال تولیدپراید که دارای تکنولوژی دهه ۸۰ میلادی است، به بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه برسد؛

حالآن که بسیاری معتقدند تولید این خودرو با توجه به وضعیت ایمنی و موتور آن بیش ازاین نباید ادمه یابد؛ اما به هر حال با توجه به تیراژ پایین تندر (ال -۹۰) تا سهسال آینده که دارای تکنولوژی سال ۲۰۰۵ است، به نظر می‌رسد پراید تا آن زمان همچنانپیشتاز باقی بماند.

گروه خودرو‌سازی سایپا در این مدت ۲۸۹هزار و ۶۹۸ دستگاه خودرو تولید کرد و این در حالی است که ایران خودرو با تولید ۲۷۵هزار و شش دستگاه همچنان از سایپا عقب است.

پرتیراژترین خودرو شرکت ایران خودرو هم دراین مدت پژو ۴۰۵ با تولید ۷۱ هزار و ۱۲۱ دستگاه بود.

تولید پژو آردی با کمک ورود مدل جدید آن – روآ – وتغییر موتور، با فروش خوبی روبه‌رو بوده است؛ به طوری که با تولید ۴۴ هزار و ۳۵۶دستگاه، دومین خودرو پرفروش این شرکت است.

تولید پژو ۲۰۶ به عنوان یکی از خودروهای محبوبایرانی بیش از ۴۲ هزار دستگاه بوده است. همچنین تولید پژو پارس در این مدت ۳۱ هزارو ۷۵۶ دستگاه بود.

تولید خودرو سمند نیز در این مدت ۲۹ هزار و ۲۰دستگاه بود و این در حالیست که صادرات این خودرو آغاز شده است و برخی عنوان می‌کنندکه افزایش قیمت این خودرو در چند ماه اخیر به دلیل صادرات چند هزار دستگاهی اینخودرو بوده است.

تولید خودرو‌های گازسوز در این شرکت نیز ۵۳۰دستگاه پژو ۴۰۵، ۷۸۰۸ دستگاه سمند و ۱۲۳۷ دستگاه پژو آردی بوده است.

با توجه به آمار تولیدات این شرکت و این که اینشرکت برنامه امسال خود را تولید ۶۰۰ هزار دستگاه اعلام کرده است، تولید ۲۷۳ هزاردستگاه در این مدت از عقب بودن این شرکت از برنامه تولید خود حکایت دارد. همچنین تولید پیکان وانت نیز در ایران خودرو طی این مدت بیش از ۴۵ هزار دستگاه بود.

شرکت سایپا که هم اکنون رکورددار تولید خودرو درایران شده است نیز در کنار تولید پراید، ۱۰ هزار و ۶۹۹ دستگاه ریو و ۸ هزار و ۲۷دستگاه زانتیا در سایپا و ۸۵۶ دستگاه ماکسیما و ۶ هزار و ۵۱۶ دستگاه پی.کی در شرکت پارس خودرو تولید کرده که نشان‌دهنده کاهش تولید ارزان‌قیمت‌ترین خودرو ایرانی است. جالب این که مسوولان از توقف تولید آن در پایان سال خبر می‌دهند.

همچنین زامیاد – دیگر خودروساز گروه سایپا – بیشاز ۲۴ هزار دستگاه وانت نیسان زامیادی و۷۰ دستگاه ون دیلی تولید کرده است. از طرفی پارس خودرو نیز به عنوان یکی دیگر از خودروسازان گروه سایپا بیش از هزار دستگاه خودرو دو دیفرانسیل تولید کرده است.

در کنار تولید دو شرکت بزرگ خودرو‌سازی ایران،کرمان خودرو به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی خودرو‌سازی در ایران نیز طیاین مدت ۹۸۰دستگاه فولکس گل در گروه بم، ۱۲۴۱ دستگاه هیوندایی ورنای و ۵۶۴ دستگاههیوندایی اونته در گروه راین تولید کرده است. تولید فولکس واگن در این شرکت نیز بهشدت کاهش داشته است.

بر اساس آخرین آمار وزارت صنایع و معادن، در هفت ماهه امسال همچنین ۱۲۸۹ دستگاه مزدا در بهمن، بیش از ۶۰۰ دستگاه پروتن در زاگرس خودرو و ۹۸۵ دستگاه ماتیز چینی در گروه مدیران خودرو تولید شد. ضمن این که تولیدخودرو‌های تجاری نیز در این مدت ۹۱ هزار و ۹۵ دستگاه بود.

– مصرف خودرو در کشور در مقایسه با جهان

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست اعلام کرد، ایران از لحاظ نسبت خودروی سواری به کل جمعیت در رتبه چهل و هفتم جهان در پایان سال ۲۰۰۵ قرار گرفت.

به طوری که به ازای هر هزار نفر، ۶۳ خودروی سواری در ایران وجود داشت که از این لحاظ ایران چهل و هفتمین کشور جهان محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، در سطح جهان مردم کشور زلاندنو دارای بیشترین تعداد خودروی سواری هستند، به طوریکه به ازای هر هزار نفر مردم این کشور ۶۱۸.۸ خودروی سواری در این کشور وجود دارد.

در سطح خاورمیانه نیز بالاترین شمار خودروهای سواری به اسرائیل تعلق دارد که به ازای هر هزار نفر، ۲۴۱.۲ خودروی سواری در آن وجود دارد.

در سطح کشورهای قاره آمریکا بالاترین شمار خودروی سواری به کشور کانادا و در سطح آسیا نیز به ژاپن تعلق دارد که به ازای هر هزار نفر در کانادا ۵۶۵ و در ژاپن ۴۶۷ خودروی سواری وجود دارد.آلمان نیز در سطح اروپا دارای بالاترین شمار خودروهای سواری می باشد و به ازای هر هزار نفر از جمعیت این کشور، ۵۵۴.۴ خودروی سواری در این کشور وجود دارد.واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست همچنین تعداد خودروی سواری در آفریقای جنوبی به ازای هر هزار نفر جمعیت آن را ۱۱۳ خودرو، عربستان ۱۰۱، نیجریه ۷.۵، الجزایر ۱۳۳، اوکراین ۱۲۱، انگلستان ۵۱۷، ترکیه ۷۷، سوئیس ۵۲۱، سوئد ۴۶۰، اسپانیا ۵۰۰، اسلوواکی ۲۶۱، روسیه ۱۶۲، رومانی ۱۸۶، پرتقال ۴۰۳، نروژ ۴۴۳، هلند ۴۳۷، قزاقستان ۱۱۶، ایتالیا ۵۹۴، ایرلند ۳۸۶، یونان ۳۰۲، فرانسه ۵۱۴، فنلاند ۴۴۲، دانمارک ۳۶۰، آذربایجان ۵۱، اتریش ۵۱۰، تایلند ۳۷، تایوان ۲۴۶، سریلانکا ۱۹، کره جنوبی ۲۲۳، سنگاپور ۱۲۳، پاکستان ۹، مالزی ۲۴۶، اندونزی ۱۸، هندوستان ۹، چین ۹، هنگ کنگ ۵۰، استرالیا ۵۳۶، ونزوئلا ۱۴۵.۹، آمریکا ۴۸۰، و برزیل ۱۰۱ خودرو اعلام کرده است.بنابر همین گزارش، در سطح جهان نیز به ازای هر هزار نفر به طور متوسط ۲۶۰.۶ خودروی سواری وجود دارد.

(صنعت خودرو ۱/۱۱/۸۴ )

– استراتژی ایران خودرو در ده سال آینده

منوچهر منطقی مدیر عامل ایران خودرو: ایران خودرو در استراتژی ۱۰ ساله باید به تولید ۱۰ میلیون خودرو دست یابد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ارتباط با وضعیت این شرکت در پرداختن به مراکز فایل و توسعه، توضیح داد: معمولا حدود یک تا ۵/۱ درصد فروش این شرکت صرف فایل و توسعه می شود که این، رقم خوبی است.
وی صرفه جویی در هزینه ها در امر فایل و توسعه را یک امر مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: معمولا برای صرفه جویی در این بخش، شرکتهای خودروسازی به سمت انجام یک کار مشترک می روند و به همین دلیل نیز ما در X11 به دنبال یک همکار هستیم تا هم سرعت کار بالا برود و هم هزینه ها کاهش یابد که هم اکنون در این زمینه با دو شرکت چینی وارد مذاکره شده ایم.

منطقی در ادامه گفت وگوی خود به سیر حرکت صنعت خودرو سازی در ایران طی ۴۰ سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ۴۰ سال صنعت خودرو در ایران را باید به دو بخش تقسیم کرد که یکی ۳۰ سال و دیگری ۱۰ سال است. ما ۳۰ سال نخست را صرفا با پیکان سر کردیم، صرف نظر از این که آیا اصولا انتخاب پیکان برای خودکفایی، انتخاب درستی بود یا خیر؟ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو حرکت ۱۰ سال گذشته صنعت خودروی ایران را با فعالیتهای خودروسازان کره ای و ژاپنی قابل مقایسه دانست و اظهارداشت: آنچه در ساخت خودرو مهم است، این است که استراتژی بلندمدت آن به چه سمتی پیش می رود و این استراتژی باید دارای یک روند رشد باشد.
وی به تدوین دو استراتژی ۷ و ۱۰ ساله در ایران خودرو اشاره کرد و افزود: استراتژی ۷ ساله شرکت به اتمام رسیده و هم اکنون ما در استراتژی ۱۰ ساله شرکت به سر می بریم و باید ظرف ۱۰ سال به تولید یک میلیون دستگاه خودرو برسیم که از این رقم باید حداقل ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی این شرکت در سایتهای خارج از کشور و ۸۰۰ هزار دستگاه در داخل تولید شود. منطقی اضافه کرد: بر اساس استراتژی ۱۰ ساله ایران خودرو، در پایان ۱۰ سال باید کیفیت تولیدات این شرکت حداقل معادل کیفیت خودروهای کره ای و با قیمت مناسب باشد.
منطقی از اعلام ارزیابی خود در مورد ال ۹۰ خودداری کرد و گفت: با تصمیم و دستور وزیر صنایع و معادن، این حدود ۲ ماه در ایران خودرو متوقف شد. به گزارش فارس مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه به فعالیتهای صادراتی این شرکت اشاره کرد و یادآور شد: ما در صادرات، برنامه ریزی وسیعی کرده ایم و در این بخش به شدت نیازمند حمایت و کمک سیستم های بالا دستی هستیم. وی با اشاره به مشکلات شدید حمل و نقل در ایران، گفت: مثلا ما اگر بخواهیم میزان صادرات شرکت را از ۱۰ هزار دستگاه به ۲۰ هزار دستگاه برسانیم، در حمل و نقل آن مشکل داریم و سیستم های حمل و نقل ما اصلا آمادگی برای این کار ندارند.
منطقی به توافق ایران خودرو و شرکت پژو برای صادرات بخشی از خودروهای۶۰۲SD از ایران اشاره کرد و اظهارداشت: در این بخش، خود طرف فرانسوی اعلام کرده که با تکنیک خود اقدام به حمل و نقل خودروهای۶۰۲SD صادراتی از ایران خواهد کرد. وی فعالیت صادراتی ایران خودرو را در سه بخش خودروهای سبک و قطعه سازی، خوروهای سنگین یا تجاری و سیستم ریلی عنوان کرد و گفت: ما از نیمه دوم سال ۸۳ وارد سیستم ریلی شده ایم و هم اکنون یکی از مهمترین بخشهای صادراتی ایران خودرو که شاید هیچکس بر روی آن حساب نکند، مربوط به سیستم ریلی است. منطقی خاطرنشان کرد: ایران خودرو در بخش صادرات در سیستم ریلی ۲۰۰ میلیون دلار قراردارد به امضا رسانده که ۶۰ میلیون دلار آن گشایش اعتبار شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.