بررسی اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن و مهارت اجتماعی کودکان ناشنوا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن و مهارت اجتماعی کودکان ناشنوا دارای ۷۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن و مهارت اجتماعی کودکان ناشنوا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن و مهارت اجتماعی کودکان ناشنوا۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن و مهارت اجتماعی کودکان ناشنوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن و مهارت اجتماعی کودکان ناشنوا :
بررسی اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن و مهارت اجتماعی کودکان ناشنوا
مقدمه
اصطلاح «نظریه ذهن» را اولین بار پریماک و وودورف درسال ۱۹۷۸ در ای تحت عنوان «آیا شامپانزه نظریه ذهن دارد؟» مطرح کردند. در این ، اصطلاح نظریه ذهن به توانایی شناختی اشاره دارد که اجازه می داد هر فرد بداند که دیگران افکار منحصر به خود دارند که می تواند از افکار آن فرد و یا حتی با واقیعت، متفاوت باشد (حسن زاده، محسنی، افروز، حجازی، ۱۳۸۶). به عبارت دیگر نظریه ذهن توانایی شناختی ویژه ای برای درک حالتهای ذهنی دیگران می باشد (تسوریا ، کوبایاکاوا ، کاوامورا ، ۲۰۱۱). این توانایی را در مقالات گوناگون به اسامی گوناگون آورده اند، همچون ذهنی سازی ، ذهن خوانی ، موضع هدفمند ، کشف عامل ، شناخت اجتماعی می باشد. به عبارت ساده تر نظریه ذهن کودک را قادر می کند تا رفتار، عمل و فعالیت افراد را پیش بینی وتبیین کند (میکاییلی و آدینه، ۱۳۹۱). این توانایی به ما این امکان را می دهد که در اجتماع وتعامل با دیگران همانند بازیگر شطرنج، اندیشه ها، باورها، گرایش ها و هدف های دیگران را در ذهن خویش بازنمایی کنیم و واکنش مناسب بدهیم (بارون و کوهن ، ۱۹۸۹).
مهارت اجتماعی رفتارهای اکتسابی جامعه پسندی است که فرد را قادر می کند که آن گونه با دیگران در تعامل باشد که واکنش مثبت آنها را بر انگیزد و از واکنش منفی آنها اجتناب ورزد (وهاب، شهیم، جعفری، زنجانی، ۱۳۹۱). و یا مهارت اجتماعی فرایند مرکبی است که فرد را قادر می سازد به گونه ای رفتار کند که دیگران او را با کفایت تلقی کنند (محرمی، ۱۳۹۰). با توجه به بحث های گوناگون می توان گفت که نظریه ذهن و مهارت اجتماعی به گونه ای باهم می تواند در ارتباط باشد. به گونه ای که طی بررسی های زیادی به وجود ارتباط این حوزه ها باهم اذعان شده است. کودکان معلول واستثنایی به دلایل نقایص جسمی و محرومیت های ناشی از آن اغلب قادر به ایجاد رابطه اجتماعی و متقابل با بزرگسالان و همسالان نیستندکه سازگاری عاطفی و اجتماعی آتی آنها را با دشواری روبرو می کند (شهیم، ۱۳۸۱). اکلسنین (۲۰۰۶)خاطر نشان می کند افرادی که دارای کمبودهای در مهارت های اجتماعی می باشند اغلب آنها توسط دیگران طرد می شوند که می تواند این امر موجب فراهم شدن مشکلات روانی شود که حتی در بزرگسالی نیز ماندگار باشد. یکی از گروههای استثنایی که دارای مشکلات زیادی در مهارت های اجتماعی هستند کودکان ناشنوا و کم شنوا می باشد به گونه ای که بررسی ها فراوانی سطوح پایین مهارت های اجتماعی درکودکان ناشنوا را گزارش کرده اند (بیابانگرد،۱۳۸۴؛ به پژوه، صالحی،۱۳۷۹؛ به پژوه، غباری، حجازی، خانزاده،۱۳۸۴؛ به پژوه،۱۳۹۱). بنابراین باید اذعان کرد که شنوایی یکی از مهم ترین حواس ادمی است وآسیب های شنوایی، بسیاری از سازگاری های انسان بامحیط را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب تاخیر در فرایند تحول می شود(به پژوه و صالحی،۱۳۷۹). ناشنوایی یک تجربه نامتشابهی است که طبیعت به فرد ناشنوا داده است به دلیل همین آسیب افراد ناشنوا در دنیای سرتاسر محرومیت (صدا، زبان، مراودات اجتماعی) رشد می کند به دلیل مشکلات مهارت اجتماعی این کودکان، در معرض خطر تنهایی قرار دارند(کاترین، فورد ، ۲۰۰۶). به راستی چرا کودکان ناشنوا در مهارت های اجتماعی کمبودهای را دارند؟ با توجه به اهمیت مهارت اجتماعی و نظریه ذهن در زندگی هر فردی به ویژه کودکانی که دارای ناتوانی های ویژه هستند، بررسی این حوزه ها مهم به نظر می رسد. اولین بار بارون -کوهن (۱۹۸۹) با بررسی نشانه های رفتاری کودکان اوتیسم علاقه به بررسی آسیب شناختی نظریه ذهن را ایجاد کرد. بعد از آن سیلی از فایلات آغاز شد. درسال ۱۹۹۵ برای اولین بار پترسون و سیگل طی گزارشی اعلام کردند که کودکان ناشنوادارای والدین شنوا در عملکرد نظریه ذهن ضعف هایی دارند، که بعد از آن بررسی نظریه ذهن کودکان ناشنوا افزایش پیدا کرد که اکثریت قریب به اتفاق یافته های همسویی را ارایه می دهند تعدادی از فایل ها ارتباط بین نظریه ذهن با پیامدهای اجتماعی (رفتار اجتماعی و دیگر شاخص های شایستگی) را اندازه گرفته اند (عارفی، ۲۰۱۰). ساری (۲۰۱۲) به این نتیجه رسیده است که مشکلات اجتماعی و ارتباطی را در افراد با استفاده از نظریه ذهن می توان تبیین کرد. در بررسی هایی، رضوی، لطیفیان،
بررسی اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن و مهارت اجتماعی کودکان ناشنوا
فهرست مطالب :
عنوان صفحه
فصل اول: چارچوب فایلی
مقدمه ۲
بیان مسئله ۴
اهمیت و ضرورت فایل ۸
متغیرهای فایلی ۱۰
متغیر مستقل: برنامه آموزش نظریه ذهن ۱۰
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها ۱۰
تعریف نظری نظریه ذهن ۱۰
تعریف عملیاتی نظریه ذهن ۱۰
تعریف نظری کودکان ناشنوا ۱۱
تعریف عملیاتی کودکان ناشنوا ۱۱
تعریف نظری مهارت اجتماعی ۱۱
تعریف عملیاتی مهارت اجتماعی ۱۱
فصل دوم: پیشینه فایل
منشاء نظریه ذهن ۱۳
سن اکتساب نظریه ذهن ۱۵
نظریه های نظریه ذهن ۱۵
رویکردهای نظری ۱۵
نظریه های تحولی پیرامون تبیین تحول نظریه ذهن ۱۶
نظریه نظریه ۱۶
نظریه پودمانی ۱۸
نظریه شبیه سازی ۱۹
نظریه ذهن کودکان ناشنوا ۲۰
درمان مبتنی بر ذهنی سازی ۲۲
مهارتهای اجتماعی ۲۳
انواع مهارت های اجتماعی ۲۵
تاثیر خانواده در رشد اجتماعی ۲۶
اثر همسالان در رشد اجتماعی: ۲۶
مهارت های اجتماعی در کودکان ناشنوا ۲۶
پیشینه فایلی ۳۰
منابع فارسی ۵۳
منابع انگلیسی ۵۷
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.