بررسی رابطه ی نگرانی و سرسختی روان شناختی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
16 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه ی نگرانی و سرسختی روان شناختی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل دارای ۱۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه ی نگرانی و سرسختی روان شناختی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه ی نگرانی و سرسختی روان شناختی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه ی نگرانی و سرسختی روان شناختی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه ی نگرانی و سرسختی روان شناختی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل :

کارشناسی روانشناسی بالینی

بررسی رابطه ی نگرانی و سرسختی روان شناختی با پیشرفت تحصیلی

دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

چکیده:

هدف اصلی از فایل حاضربررسی رابطه نگرانی وسرسختی روانشناختی باپیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختردانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل میباشد.جامعه آماری فایل کلیه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که در سال تحصیلی ۱۳۹۱ مشغول به تحصیل می باشد و نمونه ۸۰ نفرازدانشجویان دختردانشگاه آزاداسلامی واحد اردبیل شکل تصادفی مرحله ای انتخاب شده اند و این افراد با پرسشنامه نگرانی اهواز(تقوایی ۱۳۷۷)وپرسشنامه سرسختی روانشناختی اهواز (کیامرثی،۱۳۷۶)ارزیابی شده اند.داده های به دست آمده با نرم افزار(SPSS) تکمیل شده ونتایج به دست آمده حاکی ازآن است که بین نگرانی ،سرسختی

روانشناختی وپیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود ندارد.

واژه های کلیدی:نگرانی،سرسختی روانشناختی،پیشرفت تحصیلی

مقدمه

یکی ازابعادپیشرفت درآموزش عالی پیشرفت تحصیلی است که مفهوم آن معلومات یا مهارت های اکتسابی عمومی یاخصوصی درموضوع درسی است که معمولا به وسیله ی آزمابش ها یا نشانه ها یا هردوکه اساتیدبرای دانشجویان وضع می کننداندازه گیری می شود(شعاری نژاد،۱۳۶۴).تمایل به پیشرفت ودوری از شکست هم چنین علاقه به رشته تحصیلی وادامه تحصیل،باعث افزایش انگیزه پیشرفت ودرنتیجه،باعث افزایش پیشرفت تحصیلی می گردد(مک کله لندواتکینسون).

نگرانی پدیده است شگفت انگیز که تقریبا همه ی ما با آن آشنا هستیم و می توان گفت به اندازه ی تاریخ بشر قدمت دارد هر گاه بشر خود را با عامل تهددی کننده ای (خیالی یا واقعی ) مواجه دیده احساس نگرانی را در خود تجربه نموده است اگر چه این برداشت که نگرانی تا حدی ضروری است غیر معمول نمی باشد ولی اکثر ما ترجیح میدهیم که ازنگرانی بپرهزیزیم .

بررسی رابطه ی نگرانی و سرسختی روان شناختی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه. ۱

بیان مسئله. ۳

ضرورت و اهمیت فایل. ۵

اهداف فایل. ۷

اهداف کلی. ۷

اهداف جزئی. ۷

فرضیات فایل. ۷

تعاریف نظری و عملیاتی متغییرها. ۸

فصل دوم

ادبیات نظری فایل. ۱۱

الف- نگرانی. ۱۱

پیشینه تاریخ نگرانی. ۱۱

تعریف نگرانی. ۱۲

حوزه های نگرانی. ۱۳

عوامل موثر در نگرانی. ۱۹

جدیدترین نریه مکانیسم نگرانی. ۲۱

انواع نگرانی. ۲۳

الف- کنش نگرانی. ۲۳

ب- حالت نگرانی. ۲۳

ج- حیطه های نگرانی. ۲۴

رابطه نگرانی با سازگاری. ۲۵

ویژگی های شخصیتی افراد نگران. ۲۷

الف- تردید و دودلی. ۲۷

ب- جایگاه مهار. ۲۸

ج- ضعف تمرکز حواس و مشکل خواب. ۳۰

د- کمال گرایی و ضعف عزت نفس. ۳۱

آثار جسمانی نگرانی. ۳۱

روشهای مقابله با نگرانی. ۳۴

۱- تجویز نگرانی کنترل شده. ۳۴

۲- کاهش طول مدت نگرانی از طریق افزایش سرعت تفکر. ۳۴

۳- محدود ساختن نوع موضوعات (یا مشغله های ذهنی). ۳۵

۴- فعالیتهای ذهنی مثبت. ۳۵

۵- انعطاف پذیری در تصمیم گیری. ۳۶

۶- کاهش سطح برانگیختگی. ۳۷

۷- تقویت توانایی حل ذهنی- رفتاری مشکلات. ۳۷

۸- افزایش آمادگی های ذهنی فرد. ۳۸

۹- افزایش خود- اثر بخشی ادراک شده. ۳۹

۱۰- اصلاح خلق افراد. ۳۹

ب- سرسختی روانشناختی. ۴۰

مؤلفه های سرسختی روانشناختی. ۴۱

ج- مبارزه جویی. ۴۶

ویژی های سرسختی روانشناختی. ۴۷

پیشایندها و پیامدهای سرسختی روانشناختی. ۴۸

زیر بنای مفهومی آینده سرسختی روانشناختی. ۵۳

عوامل و همبسته های سرسختی روانشناختی. ۵۵

عوامل مؤثر در سرسختی روانشناختی. ۵۶

عوامل سرشتی. ۶۱

عوامل زیست شیمیایی. ۶۳

یادگیری. ۶۳

ارزیابی شناختی. ۶۴

عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی. ۶۸

۱ـ برنامه درسی. ۶۸

۱ـ کتاب های درسی و مواد آموزشی.. ۷۱

۱ـ استاد، روش تدریس و تربیت استاد.. ۷۲

تجربه استادان. ۷۳

آماده کردن درس و نمره دادن. ۷۳

مهارت ها. ۷۴

تحصیلات عمومی. ۷۴

تحصیلات در زمینه تعلیم و تربیت. ۷۵

۱ـ مدت زمان تحصیل در دانشگاه و منزل.. ۷۷

سازمان و تسهیلات دانشگاه. ۷۹

دانشگاه ها شهری و روستایی. ۸۱

آموزش از راه دور. ۸۴

پیشینه فایل. ۸۷

فایل های انجام شده در خارج از کشور. ۸۷

فایل های انجام شده در داخل کشور. ۹۰

فصل سوم

روش فایل. ۹۶

جامعه ی آماری. ۹۶

نمونه روش نمونه گیری. ۹۶

ابزارفایل. ۹۶

۱ـ مقیاس نگرانی اهواز. ۹۶

۲ـ مقیاس سرسختی روانشناختی. ۹۷

جمع آوری اطلاعات واجرای فایل. ۹۷

روش تجزیه وتحلیل اطلاعات. ۹۸

فصل چهارم

یافته های جمعیت شناختی. ۱۰۰

یافته های استنباطی. ۱۰۱

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری. ۱۰۴

محدودیت های فایل. ۱۰۵

پیشنهادات. ۱۰۵

منابع. ۱۰۶

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.