بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی کارکنان وزارت علوم فایلات و فن آوری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی کارکنان وزارت علوم فایلات و فن آوری دارای ۱۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی کارکنان وزارت علوم فایلات و فن آوری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی کارکنان وزارت علوم فایلات و فن آوری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی کارکنان وزارت علوم فایلات و فن آوری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی کارکنان وزارت علوم فایلات و فن آوری :

بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی کارکنان وزارت علوم فایلات و فناوری

چکیده

هدف اصلی فایل حاضر، مطالعه بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی کارکنان وزارت علوم فایلات و فن آوری است. جامعه فایل کارکنان وزارت علوم فایلات و فن آوری می باشد که بر اساس نمونه گیری کاملاً تصادفی و از روی لیست کارکنان که تعداد نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شده اند.

در این فایل برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز در مورد خلاقیت که اعم از : بسط ـ انعطاف پذیری، سیالی و ابتکار و همچنین نمره خلاقیت هم به دست آمد همچنین در مورد هوش هیجانی از پرسشنامه سالووی استفاده شد که تمام مؤلفه های آن نیز : بازسازی خلقی ـ تمرکزـ توجه و نمره کل هوش هیجانی مورد استفاده قرار گرفت. برای بررسی فرضیه فایل که عبارتند از : بین خلاقیت (نمره کل) و هوش هیجانی همبستگی وجود دارد، و از روش آماری همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. نتایج فایل حاکی از آن است که بین هوش هیجانی و مؤلفه های آن و خلاقیت و مؤلفه های آن همبستگی و رابطه ای وجود ندارد و فقط در مقیاس (توجه) تا حدودی بین این مؤلفه و خلاقیت (نمره کل) رابطه وجود دارد ولی در بین مؤلفه های دیگر هیچگونه رابطه ای وجود ندارد.

بررسی رابطه خلاقیت و هوش هیجانی کارکنان وزارت علوم فایلات و فن آوری
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

سـؤالات

اهداف این فایل عبارتنداز

اهمیت فایل

فرضیه

متغیرها

تعریف نظری و عملیاتی خلاقیت

نظریه های خلاقیت

– خلاقیت به عنوان یک الهام الهی

– خلاقیت به عنوان دیوانگی

– خلاقیت به عنوان نبوغ شهودی

– خلاقیت به عنوان نیروی حیاتی

– نظریه تداعی گرایی

– نظریه گشتالت

– نظریه روان تحلیلی

– نظریه انسان گرایی

– رویکرد عصب شناختی

گیلنور در «مدل ساختار عقل»

بارون و هارینگتون پس از پانزده سال مطالعه ، ویژگیهای معینی را به عنوان ویژگیهای اصلی افراد خلاق ذکر کرده اند

هـــوش

نظریه مورد قبول فایلگر در خصوص خلاقیت

مفهوم و پیشینه هوش هیجانی

اساس زیست ـ عصبی هوش هیجانی

برداشتهای مختلف از هوش هیجانی

دیدگاه مورد قبول فایلگر در خصوص هوش هیجانی

فایل داخل کشور

نمونه آماری

ابزار فایل

آزمون سنجش خلاقیتف جمال عابدی

پرسشنامه هوش هیجانی

اعتبار پرسشنامه هوش هیجانی

روایی هوش هیجانی

پایایی آزمون خلاقیت عابدی

روایی آزمون خلاقیت عابدی

نحوه اجرای فایل

پرسشنامه

جدول شماره

جدول شماره دو

جدول شماره سه

جدول شماره چهار

جدول شماره پنج

جدول شماره شش

جدول شماره هفت

جدول شماره هشت

جدول شماره نه

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

نمودار شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

جدول شماره ()

مشکلات و محدودیتها

پیشنهادات

فهرسـت منـابع

مقدمه

از ویژگی های بارز انسان و محور اساسی حیات او قدرت اندیشه است. انسان در طول زندگی خویش هرگز از تفکر فارغ نبوده یا نیروی صحیح تصمیم گرفته است. او توانسته است به حل مشکلات بپردازد و به رشد و تعالی نایل شود. بنابراین تمام موفقیتها و پیشرفتهای انسانی در گرو اندیشه بارور و پویا و مؤثر است از پیچیده ترین و عالی ترین جلوه های اندیشه انسان تفکر خلاق است درباره آن دیدگاههای بسیاری وجود دارد (حسینی ، ص ). از نظر کارکردی می توان توانایهای فکری انسان را به طریق زیر خلاصه کرد:

)جذب یعنی توانایی مشاهده و به کار بردن توجه

)ضبط یعنی توانایی حفظ کردن و به خاطر آوردن

)استقلال یعنی توانایی تحلیل و قضاوت

)خلاقیت یعنی توانایی تجسم و پیش بینی و ایجاد ایده های جدید

اکنون ماشین های کامپیوتر سه فعالیت اول را تا اندازه ای انجام می دهند لیکن مسلم به نظر می رسد که هیــچ ماشینی قادر به ایجاد ایده های جدید نخواهد بود. این حقیقت که تصور، قدرت اساسی مغز بشر مدتهاست به توسط بزرگترین متفکران شناخته شده است و نتیجه گیری ویلیام شکسپیر را که گفته است این جرقه مقدس انسان را «اشرف مخلوقات» نموده تأکید کرده اند. می توان گفت در صورتی که کوشش خلاق بشر نبود انسان صرفاً موجودی بود که از مغز هسته ها، میوه ها، ریشه گیاهان و گوشت خام تغذیه می نمود (قاسم زاده ، ، ص -). خلاقیت موضوع جالب توجه و بحث انگیزی است. همچنین مفاهیم چندی با خلاقیت مرتبط است که یکی از آنها هوش است. درباره مسأله هوش و خلاقیت و تأثیر آنها، مطالعات زیادی انجام گرفته و نظریات گوناگونی ارائه شده است. موثقی() می گوید: «هوش و خلاقیت را اگر چه به ظاهر شبیه هم می دانند اما از نظر ویژگیهای معنوی متفاوتند. زیرا به کسی هوشمند می گویند که با استفاده از معلومات که قبلاً از طریق تجربه به دست آورده و در گنجینه ذهن خود حفظ کرده است، بهترین راه حل را در حل مشکل و کسب موفقیت بیابد اما خلاقیت عبارت است از : تصرف ذهن در مجموعه معلومات اکتسابی و صورتهای ذهنی که از قبل به منظور ابداع و آفرینش در ذهن شخص گرد آمده است و مبنای آن تخیل است.»( به نقل از خانیان،، صص -). گلمن با مطرح ساختن فایل خارق العاده ای که در زمینه مغز و رفتار انجام شده است، نشان می دهد که عوامل دیگری به جز هوش شناختی در موفقیت افراد دست اندر کارند. این عوامل جنبه دیگری از هوشمندی را شامل می شود که گلمن آن را هوش هیجانی می خواند. در سال اصطلاح هوش هیجانی را دانیل گلمن مطرح کرد که بحث های بسیاری را برانگیخت. همان گونه که گلمن نشان داده است، هرگونه نقصی در هوش هیجانی می تواند صدماتی را به بار بیاورد و در زندگی زناشویی و تربیت فرزند، تا وضعیت سلامت جسمانی، مشکلاتی را ایجاد کنند. فقدان هوش هیجانی می تواند تفکر را مقهور سازد و موقعیت حرفه ای افراد را مختل کند. احتمالاً بدین لحاظ فرزندان ما به بیشترین صدمه دچار می شوند. زیرا در معرض مشکلاتی همچون افسردگی، اختلالات خوردن ،حاملگی ناخواسته، پرخاشگری و جرایم خشونت بار قرار می گیرند. اما خبرها امیدوار کننده اند. هوش هیجانی به هنگام تولد تثبیت شده نیست. گلمن نشان می دهد که چگونه می توان هوش هیجانی را پروراند و استحکام بخشید.(پارسا ، ، صص -)

نگاهی به زندگی انسانها نشان می دهد که تنها بهره هوشی نشان دهنده موفقیت فرد در زندگی نیست در واقع بهره هوشی (IQ) نمیتواند پیش بینی کند که فرد در فراز و نشیبهای زندگی چه واکنشی نشان می دهد. در مقاطع مختلف چگونه تصمیم گیری می کند، اطلاعات اجتماعی او در چه حدی است و بطور کلی نمی توان گفت بهره هوشی بالا تضمین کننده موفقیت، رفاه، موقعیت اجتماعی مناسب و احساس رضایت فرد از زندگی است. در واقع هوش هیجانی توانمندی تاکتیکی (عملکرد فردی) است.هوش هیجانی یک توانمندی عالی است که مشخص می کندچگونه می توانیم ازسایرمهارتهای خودازجمله بهره هوشی به بهترین صورت استفاده کنیم (مایر و سالووی، ف نقل از غنایی، ).اصولاً هر رفتاری باید جنبه عاطفی داشته باشد که به وقوع بپیوندد. رفتار از انگیزه برمی خیزد. انگیزه بدون هیجان و عاطفی، از نیروی لازم برحرکت و رهگشایی و نیز از جهت مندی مطلب برخوردار نخواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.