مفهوم کارآفرینی


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 مفهوم کارآفرینی دارای ۸۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف مفهوم کارآفرینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مفهوم کارآفرینی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی مفهوم کارآفرینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مفهوم کارآفرینی :

دانلود مفهوم کارآفرینی

این فایل با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

مفهوم کارآفرینی
فهرست مطالب

مقدّمه ۱

فصل اول: کلیات ۲

تاریخچه ی کارآفرینی: ۳

سابق کارآفرینی درایران: ۴

تعاریف ومفهوم کارآفرینی: ۴

نقش دولت درتوسع کارآفرینی: ۵

علل اهمیت کارآفرینی: ۶

کار گروهی شروع کارآفرینی: ۷

کارآفرینی اجتماعی ۸

مفهوم‌ و معنای‌ کارآفرینان‌ اجتماعی ۸

عناصر کارآفرینی‌ اجتماعی‌ 9

مراحل توسعه کارآفرینی توسط خانواده: ۱۱

کارآفرینی و ایجاداشتغال ۱۳

گامهای حمایتی ۱۵

کارآفرینی در اسلام ۱۶

فصل دوم: خلاقیت و نوآوری ۱۸

مفهوم و جایگاه خلاقیت و نوآوری ۱۹

تفاوت خلاقیت و نوآوری ۲۰

فرآیند خلاقیت و نوآوری ۲۱

تکنیک‌های خلاقیت و نوآوری ۲۱

شرایط ایجاد خلاقیت و نوآوری ۲۲

ویژگیهای افراد خلاق و نوآور ۲۳

ویژگی سازمانهای خلاق و نوآور ۲۴

کارآفرینی خلاق ۲۵

تعریف خلاقیت کارآفرینانه ۲۵

انگیزه برای خلاقیت ۲۶

موانع خلاقیت: ۲۸

موانع محیطی خلاقیت: ۲۸

موانع سازمانی خلاقیت: ۲۹

موانع فرهنگی خلاقیت: ۲۹

موانع فردی: ۳۰

اصول نواوری ۳۰

آنچه باید انجام دهیم ۳۰

آنچه نباید انجام دهیم ۳۱

سه شرط ۳۲

منابع نوآوری ۳۲

ناسازگاریها ۳۴

نیازهای فرآیندی ۳۵

تغییرات صنعت و بازار ۳۵

تغییر ویژگیهای جمعیت ۳۶

۱۰عامل مهم شکست نوآوری ۳۷

DNA نوآوری ۴۰

اقدامات عملی برای سلامت سیستم نوآوری ۴۴

فصل سوّم: میل به موفقیت و پیشرفت ۴۵

میل به موفقیت و پیشرفت (توفیق طلبی) ۴۶

گام‌های مؤثردستیابی به موفقیت: ۴۶

گام نخست :قدرشناسی ۴۶

گام دوم: آگاهی ۴۶

گام سوم: پیشرفت ۴۷

گام چهارم: به دنبال واقعیات زندگی باشید: ۴۸

گام پنجم: تصورکردن ۴۸

گام ششم: هدفمندی ۴۸

گام هفتم: دیگران رابرای موفقیتی که بدست آورده اید سهیم کنید۰ ۴۹

۱۰سوء تعبیرازموفقیت: ۴۹

ضرورت دست یافتن به موفقیت ۵۱

فصل چهارم :دسترسی به منابع مالی ۵۵

دسترسی به منابع مالی: ۵۶

منابع تامین مالی کارآفرینان ۵۶

۱- منابع خصوصی تامین مالی: ۵۷

۲ – منابع تامین مالی از طریق بدهی (استقراض) ۵۷

۳ – منابع تامین مالی از طریق سرمایه (حقوق صاحبان سهام ) ۶۲

۴ – منابع داخلی تامین مالی ۶۴

فصل پنجم: ریسک پذیری ۶۷

ریسک پذیری ۶۸

سوانح و ریسک‌های وابسته به آن برای یک سازمان: ۶۸

ریسک‌های واقعی و ریسکهای تجاری: ۶۹

ریسکهای وابسته و ریسکهای ناوابسته: ۶۹

ریسک‌های استراتژیک: ۶۹

چارچوب مدیریت ریسک: ۷۰

یک استراتژی جامع ۷۱

فصل ششم:خوش بینی ۷۳

خوش بینی (دیدگاه و نگرش مثبت) ۷۴

دلیل علمی خوش بینی: ۷۴

تفسیرخوش بینان ازاتفاقات بد: ۷۴

قدرت چشم انداز مثبت: ۷۵

آموختن بهره گیری ازگرفتاری: ۷۵

امیدواری راعادت خود ساختن: ۷۵

چگونه میتوان به طورسنجیده امید راپرورش داد: ۷۵

فصل هفتم: سایر ویژگیها ۷۷

قدرت تحمل ابهام: ۷۸

ارتباط ریسک پذیری و قدرت تحمل ابهام: ۷۸

کانون کنترل : ۷۹

پشتکار ۷۹

صبر و شکیبایی ۷۹

استقلال طلبی ۸۰

هدفمندی ۸۰

توانایی ایجاد ارتباط: ۸۰

پیشرفت در رقابت و حرفه تان شامل ۶ مرحله اساسی می‌باشد: ۸۱

اعتماد به نفس ۸۳

احساس مسئولیت: ۸۵

سخن آخر : ۸۶

تحول فرهنگی : ۸۶

فرهنگ کارآفرینی از بعد فردی : ۸۷

ویژگیهای سازمانهای کارآفرین ۸۷

تحول اجتماعی: ۸۷

تحول اقتصادی : ۸۸

چگونه دیدگاهتان را تغییر دهید : ۸۸

زندگی کارآفرینانه ۸۸

مقدّمه

مفهوم کارآفرینی تحت الشعاع مسائل جامعه قرارگرفته وبه محیط‌های کسب وکار هنوز وارد نشده است،دراکثر کشورهای توسعه یافته،مفهوم کارآفرینی درسطح اقتصادی جاافتاده به طوری که جوانان میتوانند خود رابه یک قهرمان تجاری تبدیل کنند ولی درکشورما کارآفرینی اقتصادی بیشتر اشتباهاً بچای ایجاد شغل بکار برده میشودکارآفرینی ازدیدگاههای مختلف مورد بررسی قرارگرفته به طوری که پیتردراکر،مک کله لند،توماس بگلی،دیوید بوید نظرات متفاوت وگوناگون درخصوص مفهوم کارآفرینی ارائه داده اند

دانشمندان ومحققان علوم مختلف اقتصادی،اجتماعی،روانشناسی ومدیریت که درمورد کارآفرینی مطالعه ونظراتی ارائه کرده اند تعاریف مختلفی ازکارآفرینی مطرح نموده اند که تفاوتهای گاه متناقضی دارند.تعریفی ازکارآفرینی که تقریباً شامل هم تعریفهای ارائه شده ازآنان باشد عبارتست از

«کارآفرینی فرایندی است که فرد کارآفرین باایده‌های نو وخلاق وشناسایی فرصتهای جدید وبابسیج منابع،مبادرت به انجام کسب وکارو شرکتهای نو،سازمانهای جدید ونوآورو رشد یابنده نموده که همراه باپذیرش مخاطره وریسک است ومنجر به معرفی محصول ویا خدمت جدیدی به جامعه می گردد»

درتعریف فوق به یک سری ازویژگیهای روانی وشخصیتی افراد کارآفرین اشاره شده است مانند:خلاقیت،نوآوری و

روانشناسان بسیاری به بررسی ویژگیهای کارآفرین پرداخته وهریک به مجموعه ای ازخصوصیات آنان اشاره داشته اند که دراین مطلب سعی برآنست که بارزترین ویژگیهای کارآفرینان که دراکثر نظریات روانشناسان به آنها اشاره شده است،هم درسطح فردی وهم درسطح سازمانی پرداخته شود همچنین راههای تقویت این ویژگیها درافراد بیان شده است۰

ازآن جایی که تأثیرمحیط پیرامو رانمی توان درهیچ یک ازفعالیتهای بشر انکارکرد

درفصل اول بعد از بیان تاریخچه وتعاریف کارآفرینی به عوامل مؤثردرکارآفرینی

همانند نقش دولتها ونقش خانواده نیز اشاره شده است.درفصلها ی دوم تاهفتم به بررسی ویژگیهای کارآفرینان پرداخته شده است در قسمت «سخن اخر»به یک جمع بندی از مطالب [وهمچنین شامل نتایج گرد آوردنده حول موضوع کارآفرینی وروانشناسی میباشد.]پرداخته شده است.

فصل اول:

کلیّات

کارهایی که می توانیم یا نمی توانیم بکنیم

وآنچه راکه ممکن است یا غیرممکن می پنداریم

به ندرت ناشی از توانایی واقعی ماست،بلکه بیشتر

از عقایدی که نسبت به خود داریم سرچشمه میگیرد

« آنتونی رابینز»

۱. تاریخچه

۲. تعاریف ومفهوم کارآفرینی

۳. نقش دولت درتوسعه کارآفرینی

۴. علل اهمیّت کارآفرینی

۵. کارگروهی شروع کارآفرینی

۶. کارآفرینی اجتماعی

۷. مراحل توسعه کارآفرینی تو سّط خانواده

۸. کارآفرینی و ایجاد اشتغال

۹. کارآفرینی در اسلام

تاریخچه ی کارآفرینی:

وا‍‍‍ژه ی کارآفرینی از کلمه ای فرانسوی به معنای متعهد شدن نشأت گرفته است و بنابر تعریف واژه نامه دانشگاهی « وبستر» کارآفرین کسی است که مخاطره‌های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی،اداره و تقبل نماید.

کارآفرین و کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرارگرفت واز قرن شانزدهم به نوعی کارآفرینی را در نظریه‌های اقتصادی خود تشریح کرده اند.در بین نظریات اقتصاددانان می توان به نظریه توسعه اقتصادی ژوزف شومپیتر (پدر علم کارآفرینی) درسال ۱۹۳۴اشاره کرد.

نظریات وی مبتنی برآن که کارآفرینان را موتورمحرکه توسعه اقتصادی تلقی وعملکرد آنان راتخریب خلاق می داند مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است.

کارآفرینی ازسوی روانشناسان با درک نقش کارآفرینان دراقتصاد وبه منظور شناسایی ویژگیها والگوهای رفتاری آنها مورد توجه قرارگرفت ودانشمندان مدیریت نیز به کارآفرینی وایجادجو محیط کارآفرینانه درسازمانها پرداخته اند.

جامعه شناسان کارآفرینی را به عنوان یک پدیده اجتماعی درنظرگرفته وبه بررسی رابطه متقابل بین کارآفرینان وسایرقسمتها و گروههای جامعه میپردازند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.