بررسی کمبودهای خدماتی گردشگری دره شمخال از دیدگاه گردشگران


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی کمبودهای خدماتی گردشگری دره شمخال از دیدگاه گردشگران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی کمبودهای خدماتی گردشگری دره شمخال از دیدگاه گردشگران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی کمبودهای خدماتی گردشگری دره شمخال از دیدگاه گردشگران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی کمبودهای خدماتی گردشگری دره شمخال از دیدگاه گردشگران :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

رضایتمندی گردشگران یکی از مهمترین عوامل رقابتی و بهترین شاخص برای تضمین رشد سودهای آتی محسوب می شود. امروزه بسیاری از مراکز ، ارگان ها و سازمان ها ، میزان رضایت گردشگران را به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد می کنند و این روند همچنان در حال افزایش است. رضایت گردشگر زمانی به دست می آید که فرآیندهای مناسب به گونه ای طراحی گردند که خدمات ارایه شده، توقعات و انتظارات گردشگر را برآورده نماید. ارتقای سطح کیفی این خدمات جهت توسعه خدمات فیزیکی و فرهنگی گردشگری روستایی، به منظور دستیابی به اهداف توسعه گردشگری در مناطق روستایی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. با توجه به امکانات و توان های گردشگری برای توسعه گردشگری در روستا و دره شمخال، بررسی میزان رضایت گردشگران از خدمات گردشگری موجود به منظور دستیابی به توسعه پایدار و جلب توجه گردشگران ضروری به نظر می رسد. بدین منظور در این نوشتار سعی شده است تا کیفیت خدمات گردشگری ارایه شده به گردشگران دره شمخال با هدف مشخص نمودن کمبودهای خدماتی تاثیرگذار بر میزان رضایت گردشگران بررسی شود. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی- تحلیلی است که بخش عمده ای از داده های آن براساس مطالعات میدانی و با استفاده از پرسشنامه انجام شده است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران ۱۲۰ نفر انتخاب و به تناسب جمعیت بین گردشگران توزیع شد. پرسشگری بصورت تصادفی سیستماتیک انجام شده است. در ادامه پنج عامل استخراج شده به روش تحلیل عاملی یک واریانس تجمعی ۸۰.۴۹ درصدی را بیان کردند. اولین عاملی که ۲۶.۴۴ درصد از واریانس کل را بیان کرد ضعف خدمات رفاهی بود که مهم ترین عامل کمبود خدمات گردشگری در روستا و دره شمخال شناخته شد. دیگر عوامل به ترتیب کمبود خدمات و امکانات غذایی مناسب و مبتنی بر تولیدات محلی ، نبود امکانات ورزش کوهستانی و برفی ، ضعف خدمات اقامتی و ضعف در معرفی جاذبه های طبیعی روستا بودند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.