نقش و تاثیر بازار چهار راه رسولی بر کالبد شهر زاهدان با استفاده از مدل SWOT
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نقش و تاثیر بازار چهار راه رسولی بر کالبد شهر زاهدان با استفاده از مدل SWOT دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نقش و تاثیر بازار چهار راه رسولی بر کالبد شهر زاهدان با استفاده از مدل SWOT کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش و تاثیر بازار چهار راه رسولی بر کالبد شهر زاهدان با استفاده از مدل SWOT،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نقش و تاثیر بازار چهار راه رسولی بر کالبد شهر زاهدان با استفاده از مدل SWOT :
تعداد صفحات :۱۳
چکیده مقاله:
یکی از ویژگی های بسیار مهم فضای شهری پویایی و تغییر پذیری آن ها است، زیرا که این فضاها عرصه فعالیت های اقتصادی- اجتماعی بوده و به تبع تغییر و تحولی که در چگونگی انجام این فعالیت ها رخ می دهد، تحت تاثیر تغییرات کمی و کیفی شهر، دگرگون می شوند. با وجود پیشرفت های روز افزون تکنولوژی و صنعت و با توجه به افزایش رفاه اجتماعی، شواهد نشان می دهند که مردم اشتیاق به هزینه و صرف درآمدهای اضافی خود را از طریق سیر و سفر و خرید دارند. تجارت به عنوان مهم ترین شکل مبادله اجتماعی، از جمله فعالیت های اصلی انسان است، فعالیتی که منجر به احداث مکان های ویژه ای به نام بازار شده است. وجود بازار و گسترش مراودات اجتماعی در تبیین مفهوم وحدت در هویت شهری کمک شایانی نموده است. بنابراین بازار علاوه بر نقش محوری، از جمله عناصر مهم شهری بوده که که نقش کلیدی در ساختار فضایی کالبدی و توسعه پایدار شهرها ایفا می کند. هدف توسعه پایدار گسترش امکانات و بهبود شرایط زندگی نسل کنونی و نسل های آتی اقشار آسیب پذیر شهری است و وجود بازارها و مکان های تجاری با ظرفیت های که دارند می توانند به عنوان راهکارهای اساسی در توسعه پایدار شهری مطرح شوند. این تحقیق با استفاده از مدل تحلیلی SWOT به ارایه استراتژی و راهبرد در جهت توسعه نقش بازار رسولی می کوشد نگاهی کاربردی به تاثیر بازار رسولی در کالبد شهری زاهدان داشته باشد. از دیدگاه این مدل یک استراتژی مناسب قوت ها و فرصت ها را به حداکثر و ضعف ها را به حداقل ممکن می رساند. برای این منظور نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها در چهار حالت کلی WT, ST, WO, SO پیوند داده می شوند و گزینه های استراتژی از بین آنها انتخاب می شوند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.