مقاله سیدجمال الدین اسدآبادی و نظریه جنبش توده ای
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله سیدجمال الدین اسدآبادی و نظریه جنبش توده ای دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سیدجمال الدین اسدآبادی و نظریه جنبش توده ای کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سیدجمال الدین اسدآبادی و نظریه جنبش توده ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سیدجمال الدین اسدآبادی و نظریه جنبش توده ای :
مقاله سیدجمال الدین اسدآبادی و نظریه جنبش توده ای که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۶ در تاریخ از صفحه ۱۱۹ تا ۱۳۵ منتشر شده است.
نام: سیدجمال الدین اسدآبادی و نظریه جنبش توده ای
این مقاله دارای ۱۷ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سیدجمال
مقاله جنبش توده ای
مقاله اندیشه تغییر
مقاله ساخت قدرت قاجاری
مقاله علما
چکیده و خلاصهای از مقاله:
نوشتار حاضر به دیدگاه های سیدجمال الدین اسدآبادی در باب چگونگی تغییر در ساخت قدرت قاجاری می پردازد. سید جمال چون دیگر روشنفکران ایرانی در آغاز به دنبال اندیشه اصلاح از بالا بود. اما از طریق ارتباط نزدیک بادربار ناصرالدین شاه به تدریج به این باور رسید که اندیشه اصلاح از بالا نتیجه بخش نیست. تجربه او در کشورهای اسلامی نیز این باور جدید او را تایید می کرد. تبعید سیدجمال از ایران در ۱۳۰۸ ه.ق زمینه ای بوجود آورد تا او اندیشه تغییر ساخت قدرت قاجاری را بر بنیاد جنبش توده ای طرح و پیگیری کند. مکتوب او به میرزای شیرازی و علمای ایران، نمودار چنین باوری است. سید جمال بر این باور بود که برای تحقق تغییر ساخت قدرت مطلقه بر بنیاد جنبش توده ای، باید از نفوذ علما و قدرت تاثیرگذار کلام آنها استفاده کرد. او نه تنها در خیزش تنباکو به عنوان نخستین نمود جنبش توده ای ایرانی نقش داشت بلکه از آن جنبش به عنوان تجربه ای موفق در تایید دیدگاه های خود می نگریست، از این رو از علما می خواست مبارزه را تا نهایت خود که عزل شاه و تغییر در ساخت خودکامه است، ادامه دهند. او باوری به مشی ترور فردی نداشت، بلکه معتقد بود که نخبگان ایرانی به جای «قلع و قمع اشخاص» باید اهتمام خود را در بیداری توده ای بگذارند و بر بنیاد جنبش توده ای به سرنگونی حکومت های مستبده بکوشند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.