بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و ناکارایی سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و ناکارایی سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و ناکارایی سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و ناکارایی سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و ناکارایی سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

در این تحقیق، رابطه بین رقابت در بازار محصول و ناکارایی سرمایه گذاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش، از حاشیه سود خالص، دفعات گردش موجودی کالا، دفعات وصول حسابهای دریافتنی و شاخص لرنر تعدیل شده به عنوان شاخصهای معکوس از رقابت در بازار محصول استفاده شده است . همچنین، از مقادیر خطاهای مدل سرمایه گذاری تهرانی و حصارزاده (۱۳۸۸ (به عنوان شاخص مستقیم از ناکارایی سرمایهگذاری استفاده شده است . در راستای پاسخ به سوالهای تحقیق، یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی تدوین و با انتخاب ۱۳۰ شرکت از بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی بازه زمانی ده ساله، ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۴ ،آزمون شده است. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی است و برای آزمون فرضیهها از مدل رگرسیون خطی چندگانه با دادههای ترکیبی استفاده شده است. نتایج فرضیههای تحقیق حاکی از آن است که، بین حاشیه سود خالص، دفعات وصول حسابهای دریافتنی و شاخص لرنر تعدیل شده با ناکارایی سرمایهگذاری رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. بنابراین، بین رقابت در بازار محصول و ناکارایی سرمایهگذاری رابطه منفی و معنیداری وجود دارد. با توجه به این یافته ها میتوان گفت که، افزایش در رقابت بازار محصول میتواند نقش موثری در کاهش ناکارایی سرمایهگذاری داشته باشد. به بیان دیگر، این پژوهش بیان میدارد که در یک محیط بیشتر رقابتی (غیرمتمرکز) کارایی سرمایهگذاری شرکتها افزایش مییابد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.