ارزیابی محتوای آموزش فارسی کتابهای دوره سوادآموزی از دیدگاه متخصصان زبان و ادب فارسی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی محتوای آموزش فارسی کتابهای دوره سوادآموزی از دیدگاه متخصصان زبان و ادب فارسی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی محتوای آموزش فارسی کتابهای دوره سوادآموزی از دیدگاه متخصصان زبان و ادب فارسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی محتوای آموزش فارسی کتابهای دوره سوادآموزی از دیدگاه متخصصان زبان و ادب فارسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی محتوای آموزش فارسی کتابهای دوره سوادآموزی از دیدگاه متخصصان زبان و ادب فارسی :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

هدف این مقاله تحقیقی، بررسی و ارزیابی محتوا و آموزش فارسی کتاب های درسی یک و دو دوره سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی از دیدگاه متخصصان زبان و ادب فارسی بود. این مطالعه با استفاده از روش های پژوهش تحلیل محتوا است. ارزیابی و توصیفی از نوع پیمایش انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات، نمونه برگ مصاحبه(محقق ساخته ای) بود که در پنج استان و با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند از متخصصان زبان و ادب فارسی در سال تحصیلی ۹۴ – ۹۳ به اجرا درآمد. همه نتایج این پژوهش نشان داد که به اعتقاد متخصصان زبان و ادب فارسی در محتوای کتاب های سوادآموزی یک و دو به مقولات ارجحیت زمان نوشتاری و گفتاری، مهندسی ادیبان و شرایط فارسی در تهیه مفت اما به اندازه کافی به خود توجه نشده است. برخی از معیارهای انتخاب محتوا از جمله تازگی و جذابیت محتوا، توجه به مسایل واقعی زندگی، ترتیب منطقی مطالب، مسایل اجتماعی، علمی و تاریخی، میزان شناخت سواد آفتاب از واژگان، پیش نیازها و دانستنی های قبلی، توجه به موضوعات صلح و دوستی، مشارکت، توازن، همکاری، ارزش های مذهبی، فرهنگی بزرگ سالان، رعایت سودمندی بر کاربردی بودن محتوا، توجه به مشارکت پذیر کردن بزرگ سالان در انتخاب با فضای کافی بر خود ارزیابی شد. در زمینه توجه به ارتباط همدست تو دو روز دیگر به رعایت تقدم و تاخر آن ها و رعایت میزان گستردگی مطالب، شمولیت و جامعیت با توجه به ویژگی های بزرگ سالان التحصیلی در انتخاب توف تضاد بین متخصصان اجماع نبود و کتاب ها را تایید نکرده اند . به نظر این متخصصان تناسب حجم مخاطبان با صراحت آموزشی اختصاص یافته کتاب ها کمتر از حد متوسط بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.