بررسی مقایسهای تدریس اثربخش از دیدگاه معلمان ودانش آموزان


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسهای تدریس اثربخش از دیدگاه معلمان ودانش آموزان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسهای تدریس اثربخش از دیدگاه معلمان ودانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسهای تدریس اثربخش از دیدگاه معلمان ودانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسهای تدریس اثربخش از دیدگاه معلمان ودانش آموزان :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر باهدف بررسی مقایسهای تدریس اثربخش از دیدگاه معلمان و دانشآموزان پایه سوم مقطع متوسطه شهر کرمانشاه اجرا گردید. این تحقیق ازنظر هدف کاربردی و از نوع روش کار توصیفی و مشاهدهای است که ویژگیهای یک معلم اثربخش از دیدگاه خود معلمان و دانشآموزان را موردبررسی و مقایسه قرار دهد. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانشآموزان و معلمان پایه سوم دبیرستانهای شهر کرمانشاه که در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ مشغول به تحصیل بودند. در این پژوهش از روش نمونهگیری تصادفی ساده برای به دستآوردن حجم نمونه آماری استفاده گردید. جامعه آماری ۳۰ دبیرستان بود که با توجه بهتناسب پراکندگی دبیرستانها در مناطق مختلف شهر ۱۰ دبیرستان بهصورت تصادفی انتخاب شد سپس از هر دبیرستان بهتناسب رشته تحصیلی دانشآموزان (علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک) کلاس کلا ۲۵ کلاس انتخاب گردید؛ بنابراین تعداد کل افراد نمونه آماری ۵۴۵ نفر که از این تعداد ۱۰۹ نفر معلم و ۴۳۶ نفر دانشآموز بودند. ابزار گردآوری این پژوهش پرسشنامه استاندارد شدهای بود که روایی آن ۰/۷۸ و پایایی آن ۷۸% گزارششده است. در این پژوهش افراد نمونه آماری خواسته شد نظرات خود را در خصوص اثربخشی تدریس معلمان در حیطههای: هوشمندی، پاسخدهی، انگیزه، تعهد برای تدریس، مکالمه موثر، نگرانی برای پیشرفت، کمک هدفمند، آموزش غیررسمی در قالب طیف ۵ ارزشی لیکرت از خیلی ضعیف تا خیلی خوب اظهار نمایند. دادههای تحقیق با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی واستنباطی آزمون t مستقل و با استفاده از نرمافزار spss مورد تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد که از دیدگاه هر دو گروه (معلمان و دانشآموزان) اثربخشی تدریس معلمان در حد بالای ارزیابی گردید است. معلمان با میانگین ۴/۳۹ از کل ۵ نمره که قریب ۸۸ درصد وهمچنین دانش آموزان با میانگین ۳/۱۷ از کل ۵ نمره که قریب ۶۳ درصد از اثربخشی کامل را کسب نمودهاند. با توجه به یافتههای تحقیق چنین به نظر میرسد که بین دیدگاه معلمان و دانشآموزان در ابعاد (هشتگانه): هوشمندی، پاسخدهی، انگیزه، تعهد برای تدریس، مکالمه موثر، نگرانی برای پیشرفت، کمک هدفمند و آموزش غیررسمی تفاوت معنیداری وجود دارد. اختلاف میانگین بیانگر آن است که میزان مقیاسهای فوق در معلمان از دیدگاه دانشآموزان کمتر از دیدگاه معلمان نسبت به خود است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.