پاورپوینت انواع و طبقه بندی هتل از نظر عملکرد و معرفی فضا
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت انواع و طبقه بندی هتل از نظر عملکرد و معرفی فضا دارای ۵۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت انواع و طبقه بندی هتل از نظر عملکرد و معرفی فضا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پاورپوینت انواع و طبقه بندی هتل از نظر عملکرد و معرفی فضا۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت انواع و طبقه بندی هتل از نظر عملکرد و معرفی فضا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت انواع و طبقه بندی هتل از نظر عملکرد و معرفی فضا :
پاورپوینت انواع و طبقه بندی هتل از نظر عملکرد و معرفی فضا
جا-ظرفیت ودرجه بندی هتل
مجهزترین هتلها قاعدتا در مراکز شهرهای بزرگ ساخته می شوند اما ساخت چنین مجتمعهایی در هاشیه شهرها نیز کاملا متداول است.برای هتلهایی که تسهیلات برگزاری کنفرانس در انها پیش بینی می شود یا برای کسانی که از ازدحام مراکز شهری گریزان اند هاشیه شهرها جای مناسب تری است.امکان یافتن زمین بزرگتر و ارزانتر برای ساخت پارکینگ و باغسازی در هاشیه شهرها به مراتب بیشتر از مراکز شهری است.
ظرفیت هتل به کشش بازار توریسم بستگی دارد.تعداد اتاق در یک هتل گاهی به چندین هزار می رسد که در این صورت هتل خود مانند شهری است که به خدمات متعدد دیگری از جمله دسترسی و حمل ونقل سریع نیاز خواهد داشت.
در طراحی هتل باید به طبقه بندی ان از نظر سطح و کیفیت سرویس دهی در ارتباط با قدرت خرید مهمانان بالقوه ان توجه شود.هتلها امروز از یک درجه بندی ساده ۱تا ۵ ستاره استفاده می کنند که ۱ ستاره ارزانترین و ۵ ستاره گرانترین هتلها است.با تبدیل کاخهای قدیمی هتلهای لوکس تری هم برای ثروتمندان ساخته شده است.در مجهز ترین هتلها علاوه بر فضاهای خصوصی (اتاقها.سوئیتها) استخر سرپوشیده با اب گرم و متناسب با فصل.سونا.جکوزی.سالنهای بدن سازی و ماسا .رستورانهای مجهز و گاهی گردان در بالاترین طبقه و همکف.سالنهای کنفرانس واتاقهای ملاقات خصوصی همچنین خدمات ارتباطی تلفن.تلویزیون.اینترنت.مینی بار در اتاقها وسرویس چای و قهوه ویخچال در نظر گرفته می شود.سرو غذا در اتاق در تمام ۲۴ ساعت میسر است.هرچه سطح خدماتی ودرجه هتل تنزل کند از این سرویسها کاسته می شود.در مسافرخانه توالتها عمومی می شوند و اتاقهای عمومی تا ۱۰ تخت خوابه ساخته می شوند. اما در ایران ساخت و اداره هتلهای مدرن از اوایل قرن حاضر متداول شد که گراند هتل نمومه شناخته شده ای از انهاست.
زنجیره هتلهای بین المللی مانند هتل هیلتون (استقلال کنونی) وشرایتون(هتل هما کنونی) از دهه ۱۳۴۰ به بعد در ایران ساخته شدند که دهه ۱۳۵۰ تا انقلاب اسلامی اوج رونق وفعالیت انها بود.پس از انقلاب و با وجود کاهش توریسم بین الملی در ایران ساخت هتلهای چند ستاره در تهران و شهرهای عمده گسترش یافت تا حدی که امروز ظرفیت هتلها در شهرهای بزرگ بیش از حجم ایرانگردی است و هتلها با کمبود مسافر روبرو هستند.
اگر چه امروز انواع مختلفی از هتل وجود دارد که هر کدام کاربریهای متنوع و متفاوتی ارائه می کنند ولی عملکرد اصلی هتل بدون توجه به تعداد اتاقهای ان یکسان است و نسبت به دوران باستان نیز تغییر اساسی نکرده است.از طرف دیگر ابعاد اتاقها با درجه و کیفیت هتل ارتباطی مستقیم دارد سرسرا رستوران ودیگر خدمات هتل نیز باید نه زیادتر و نه کمتر از حد نیاز باشند.
با توسعه توریسم در نیمه دوم قرن بیستم و پیدایش انواع هتلهای کوچک بزرگ محلی و بین المللی نیاز به دسته بندی هتلها به وجود امد.
شناخته شده ترین روش دسته بندی هتلها از نظر مرغوبیت و کیفیت کلی است که با ستاره نشان داده می شود. هتل ۵ ستاره بهترین نوع هتل است اگر چه اخیرا هتلهای ۷ ستاره نیز مطرح شده اند.
از نظر کیفیت کلی هتلها در سه گروه اصلی دسته بندی می شوند:
الف:هتلهای اقتصادی با اتاقها و خدمات ساده برای مسافران با بودجه محدود.
ب:هتلهای تجاری با استاندارد بالا و با خدماتی نظیر ارتباط اینترنتی سریع سرویس اتو کشی تحویل روزنامه در اتاق یخچال گاو صندوق رستوران سرویس حمل ونقل به فرودگاه.
ج:هتلهای لوکس با معماری بسیار خاص و تزئینات گاه اغراق امیز رستورانهای عالی ارائه همه خدمات در اتاق استخر سرویس ماسا جکوزی سونا و…
هتل ها را می توان با توجه به عوامل زیر طبقه بندی نمود :
۱- از نظر مکان
الف ) هتلهای مرکز شهر Down Town Hotel
ب ) هتلهای حومه شهر Suburban Hotel
ج ) هتلهای تفریحی Resort Hotel
د ) هتلهای فرودگاهی Air port Hotel
هـ ) متل ها M otel’s
۲- از نظر تعداد اتاق
الف) هتلهای کوچک (تا ۲۵ اتاق )
ب ) هتلهای متوسط ( از ۲۵ اتاق الی ۱۰۰ اتاق )
ج ) هتلهای بزرگ ( از ۱۰۰ اتاق الی ۳۰۰ اتاق )
د ) هتلهای خیلی بزرگ (از ۳۰۰ اتاق به بالا ) G rand Hotel
۳- از نظر نوع برنامه سرویس دهی
الف ) هتل با طرح آمریکایی American Plan
ب ) هتل با طرح اروپایی E uropean Plan
ج ) هتل با طرح کنتیننتال Continental Plan
د ) هتل با طرح تعدیل شده و تغییر یافته آمریکایی M odified American Plan
۴- از نظر نوع میهمان
.
.
.
۵- از نظر مدت اقامت
.
.
.
۶- از نظر امکانات موجود
.
.
.
هتل های ۲ ستاره
ارائه رتبه دو ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد . تمیزی و راحتی و دکوراسیون منظم و هماهنگ از الزامات این هتل ها می باشد .
معیارها :
خدمات نگهداری : خانه داری بسیار خوب ، دکوراسیون جذاب و وجود تلویزیون رنگی در تمام اتاقها ، مبلمان با کیفیت، دارای رستوران ارایه سرویس در هر وعده غذایی ، استخر شنا ، ارائه خدمات رسانی به اتاق ها ، مکان ورودی هتل با ظرفیت مناسب ، تخت هایی با اندازه معمولی و بزرگتر ، سرویس حمام خوب و زیبا ، قفسه های کافی امکانات تفریحی ، حوله و صابون با کیفیت بالا دارا می باشد . پرسنل آموزش دیده و لاندری و روم سرویس نیز لازم می باشد .
هتل های ۳ ستاره درهتل سه ستاره خدمات به طور کامل ارایه می گردد و به طور شایسته مدیریت
می شود دارای چشم انداز زیبا و امکانات گسترده است .
هتل بهمن
هتلهای زنجیره ای
هتلهای شهری
هتلهای ییلاقی_تفریحی
هتل فرودگاهی
هتل بوتیک
هتل یخیهتل شنی
هتل آپارتمان و هتل اقامتگاه
هتل ورزشی
هتل تجاری
هتل سبز
و…
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.