پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی دارای ۵۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی :
پاورپوینت مدیریت بازار و بازاریـابی
تعاریف بازار یابی
بازار یابی یعنی انجام فعالیتهائی مثل خرید و فروش کالا، حمل و نقل و انبار کردن.
بازاریابی به مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی اطلاق می شودکه، جریان کالاها و خدمات را از تولید کننده تا مصرف کننده یا استفاده کننده نهائی آن هدایت می کند.
بازار یابی عبارتست از فرایندی که طی آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا و فایده با دیگران ، خواسته ها ونیازهای خود را تامین می کنند.
تعریف بازار یابی دربازرگانی پیشرفته به معنی طیف وسیعی از فعالیتهای تحقیقاتی ، طراحی، تدارکات ، تولید ، بیمه ، کنترل کیفیت ، انبارداری وآماده سازی برای مصرف،تعیین قیمت ، تعیین عوامل فروش ، شناسائی مشتری ، بسته بندی ، فروش و خدمات پس از فروش است؛ بطوریکه توزیع وانتقال کالا به مصرف کنندگان دور و نزدیک را تسهیل نماید.
تعریف تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازار یابی،روشی است عینی و سیستماتیک به منظور توسعه و ایجاد
(جمع آوری ،طبقه بندی،تجزیه و تحلیل) اطلاعات برای فرایند تصمیم گیری
مدیران بازار یابی .
تحقیقات بازار یابی از دیدگاه مالهاترا عبارتست از : شناخت ،جمع آوری و تجزیه
وتحلیل نظام یافته و عینی اطلاعات به منظور کمک به مدیریت در تصمیم گیریهای
مربوط به شناسائی ، حل مسائل و شناخت فرصتها در بازاریابی .
تحقیقات از نظر آقایان کاتلر و آرمسترانگ عبارتست از : عاملی که از طریق ارائه
اطلاعات به بازار یاب ،بین مصرف کننده ،مشتری و جامعه ارتباط ایجاد می کند.
انواع تحقیقات بازاریابی
الف: تحقیقات اکتشافی
این نوع تحقیقات به منظور کشف وآگاهی و بصیرت پیدا کردن نسبت به موضوع
مورد مطالعه بکار گرفته می شود.
روشهای انجام این نوع تحقیقات عبارتند از :
۱- گفتگو با متخصصین امر ۲- بررسیهای مقدماتی
۳- مطالعات موردی ۴- تجزیه و تحلیل اطلاعات قبلی نسبتا مرتبط
۵- انجام تحقیقات کیفی با استفاده از نمونه های کوچک و داده های بدون ساختار
ب: تحقیقات قطعی
تحقیقات قطعی، خود به دو نوع تحقیقات توصیفی و علی ( علت و معلولی )
تقسیم می شود.
تحقیقات توصیفی : همانطور که از نام این نوع تحقیقات مشخص است در
پژوهشهای توصیفی ،محقق بدنبال توصیف مسایل است.
محققان در این مطالعات از روشهای زیر بهره می گیرند:
*روش مشاهده * روش شبیه سازی * مطالعه بوسیله پرسشنامه
* تشکیل جلسات متعدد با افرادی مثل متخصصان ، مشتریان و نظایر آنها
تحقیقات علی (علت و معلولی ): از این نوع تحقیقات زمانی استفاده میشود
که محقق قصد داشته باشد به وجود رابطه علت و معلولی بین دو متغیر دست یابد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.