گزارش کارآموزی در فنی و حرفه ای بروجن


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گزارش کارآموزی در فنی و حرفه ای بروجن دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کارآموزی در فنی و حرفه ای بروجن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز گزارش کارآموزی در فنی و حرفه ای بروجن۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گزارش کارآموزی در فنی و حرفه ای بروجن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گزارش کارآموزی در فنی و حرفه ای بروجن :

گزارش کارآموزی در فنی و حرفه ای بروجن

مقدمه :

سپاس بیکران خداوند بزرگ را سزاست که با خلق مخلوقات و هستی زمینه کاوش را پدید آورد آنکه علم بیکرانش قدرت بی انتهایش را ثابت می کند . البته ، فطرت انسانی برگرفته از پرتو ذات اقدس الهی ، کمال خود را شناختن در این عرصه می داند ، عرصه ای که انسان را از طریق دلایل و نشانه ها و شناخت ها و بررسی ها به قله های افتخار آگاهی از راز خلقت می رساند و طبق این دلایل عقلی بیش از پیش به خداوندی خدا پی می برد و در رسیدن به جوارش از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد ، پس آنکه علم آفرید به جوینده علم نیز ارزش می نهاد . او در واقع استفاده بزرگی است .استادی که در هر دهه یا قرن ، تجاربی در اختیار پویندگان علم قرار می دهد و با این کار زمینه را برای پویندگان نسل بعد فراهم می کند و این کار فراهم نمی شود مگر با تربیت اساتید با تجربه ، پس استاد در واقع همان علم الهای است .

برای ایجاد زمینه برای پیشرفت نسل های بعد ، پس بردانش پژوهان درک ارزش و اهمیت استاد زیرا پرودگار احترام ارزش علم را واجب کرده و همچین احترام و ارزش استاد علم آموز تقدیر و تشکر باکران خود را نثار الستادان عزیز و پویا و دلسوز می کنیم که در طی نیم ترم تحصیل در این دانشگاه از هیچ کوششی در راه رفع ابهامات و پیشرفت و ارائه علم آنچه در توان داشتند فروگذاری نکردند ، این نمایندگان علم الهی که بحق افق دیدیم را بیش از پیش وسعت دادند و در راه کسب علوم بطرز نخستین آوری حقیر را ترعیب کردند هم چنین تشکر می کنم از استاد عزیز کارآموزی جناب آقای مهندس آرامی که در واقع در زمینه تکامل و گردآوری و به نتیجه رساندن اندوخته ها و تجربه های دوران تحصیل دانشگاهی ام نقش ارزنده ای را ایفا نمودند ، هم چنین تشکر می کنم از سرپرست کارآموزی مرکز آموزش فنی و حرفه ای بروجن آقای رستگار که حقیقتاً در این مدت کارآموزی از همکاری و همیاری و توجیه فن دریغ نکردندو با عملکرد کار عملی در خارج از داشنگاهی فراهم آورند . و در نهایت از کلیه اساتید پرسنل زحمت کش محترم دانشگاه تقدیر و تشکر می نمایم .

والسلام

گزارش کار هفته اول تاریخ ۱۶و۲۰و۲۱ /۱۲/۸۲

برای شناسایی دو موتور باید به موارد زیر توجه کنیم .

۱- حجم سیلندر

۲- نسبت تراکم

= حجم سیلندر

برای حجم سیلندر قسمت فرورفتگی سیلندر را پر از آب یا نفت کرده توسط یک برنج کشیده و حجم آنرا برحسب CC بدست می آوریم و با حجم جابجایی آن یعنی

جمع می کنیم .

موتورهای از نظر شاتون دو نوعند :

۱- شاتون کوتاه که سرعتی هستند

۲- شاتون بلند که موتور قدرتی است با گشتار و زیاد

برای همین است که ماشینهایی که پولوس جلو دارند سرعت بیشتری دارند چون گاردان و دیفرانسیل و طول آنها وجود ندارد .

۴۳ohp Actros و پیکان ۶۰hp قدرت یا توان دارند .

P=T*W

در ماشینهای بلک به w بیشتر و T کمتری نیاز داریم و در ماشینهای سنگین بر عکس .

موتورهای دوزمانه : بنزینی

معایب :

۱- از روغن سوزی در قسمت پایین

۲- هدر رفتن سوخت چون هوا و بنزین و دود در هنگام بالا رفتن مخلوط می شود و آلودگی هوا زیاد است .

مزایا :۱- سوپاپ و میل سوپاپ و مستقیم اسبکها و سایر قطعات مستقیم بازو بسته نمودن سوپاپها را ندارد .

۳- سبک وزن است و ارزان قیمت

موتورهای دوزمانه گازئیلی

آلودگی و اتلاف انرژی سوختی نداریم مثل گازوئیل سوخته فقط یک توان حرف سوپر شارژر می کنیم که هوا را تحت فشار به مقدار زیاد وارد سیلندر می کند و مقداری از این هوا به بیرون می رود هنگام خروج دودها و از نظر اقتصادی به صرفه و فعلاً عینی ندارد .

Vشکل کردن به خاطر کم کردن طول میل لنگ است

سیلندر متقارن : حرکت پیستون داخلی ۲ به دو با هم یکسان است مثلاً یکی قدرت و دیگری در حال تخلیه است .

برای بدست آوردن سیلندر متقارن آنها را با هم جمع کرده و باید یک شماره از تعداد سیلندرها بیشتر باشد . مثلاً برای بدست اوردن سیلندر متقارن ۱ ۵=۴+۱ . ۵ یک شماره از ۴ بیشتر است که تعداد کل سیلندرها است پس ۴ سیلندر قرینه آن است .

۵=۳+۲ سیلندر قرینه ۲ سیلندر ۳ است .

مثلاً اگر موتوری ۳۶۰ سیلندر باشد و بخواهیم متقارن سیلندر ۱۶۰ را بدست آوریم .

باید طبق این رابطه عمل نمائیم .

۳۶۱= یک عمودی +۱۶۰

۲۰۱=۱۶۰-۳۶۱= آن عدد

پس سیلندر ۲۰۱ متقارن سیلندر ۱۶۰ است .

سیکل یک موتور چهار زمانه

۷۲۰

۵۴۰

۳۶۰

۱۸۰

۰ شماره سیلندر

تراکم

مکش

تخلیه

قدرت

۱

قدرت

تراکم

مکش

تخلیه

۲

مکش

تخلیه

قدرت

تراکم

۳

تخلیه

قدرت

تراکم

مکش

۴

تعداد درجه چرخش می لنگ در چهار زمانه طبق جرقه شمع =

تعداد درجه چرخش میل لنگ طبق جرقه زدن شمع در موتورهای دو زمانه =

طبق جدول فوق طبق ترتیب احتراق ابندا سیلندر را عمل قدرت را انجام داده بلافاصله بعد از آن سیلندر ۳ و بلافاصله بعد از سیلندر ۳ سیلندر ۴ و بلافاصله بعد از ۴ سیلندر یا عمل قدرت را انجام داده است که ترتیب احتراق موتور چهار زمانه ای مثل پیکان ۲-۴-۳-۱ می باشد .

گزارش کار هفته دوم تاریخ ۲۳و۲۷و۲۸ /۱۲/۸۲

اگر تعداد سیلندر بیشتر باشد همپوشانی زیادتر شده به همین خاطر موتور نرم تر کار می کند یعنی ممکن است ۲ سیلندر با هم مکش کنند ، تخلیه کنند که این باعث می شود که درجات کمتری از چرخش میل لنگ جرقه شمع داشته باشیم مثلاً در یک موتور ۸ سیلندر داریم ۰ و ۸/۷۲۰ که در هر ۹۰ چرخش میل لنگ یک جرقه شمع داریم که در مجموع در چرخش ۷۲۰ آن ۸ بار عمل جرقه زدن یعنی قدرت داریم و این نسبت به یک موتور ۴ سیلندر که در ۷۲۰ ، ۴ بار عمل جرقه یا قدرت داشتیم بیشتر و چون تعداد ضربات قدرت روی میل لنگ بیشتر است موتور نرم تر کار می کند .

دستور احتراق :

همیشه به موتور از جلو نگه می کنیم سیلندر اولی سیلندر شماره ۱ است در موتورهای V شکل سمت راست ۱و۲و۳و۴ و سمت چپ از جلو ۵و۶و۷و۸ ولی اگر اندیس داشت مشخص است روی موتور مثل سمت راست ۱R و ۳R و … و چپ ۲L و ۴L و موتور هر چه خوابیده تر باشد شیب کاپوت کمتر است .

یعنی h کمتر و شعاع قوس مذکور (کاپوت) کمتر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.