بررسی جامعه شناسی تاریخی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی جامعه شناسی تاریخی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی جامعه شناسی تاریخی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی جامعه شناسی تاریخی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی جامعه شناسی تاریخی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی جامعه شناسی تاریخی :

بررسی جامعه شناسی تاریخی

امپریونیسم اجتماعی در زمینه مهمان‌نوازی

خلاصه: این گونه شیوههای تحقیق در زمینه مهمان‌نوازی در حال افزایش هستند. امپریونیسم اجتماعی حالتی از اجتماع اتوبیوگرافیکی است که همراه با موارد وابسته به آن شرح داده می‌شود. مباحث متودولوژیکی همراه با بخش هم‌استی (خانه ماندن) و پیشرفت‌های تاریخی در مبحث آماده است. بک بازبینی بررسی‌های شاخص پیشین از منازل تجاری و خصوصی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. خلاصه‌ای از یافته‌های اساسی از مطالعات اخیر نیز راجع به امپریونیسم اجتماعی فراهم شده است. موارد متودولوژیکی مورد توجه شامل قابلیت انتخاب، تطابق مهمان ومیزبان و استقلال کارهای کیفی است. موارد بالقوه مهم راجع به هدف این تحقیق نیز راجع به مهمان‌نوازی به طور گسترده مورد توجه قرار می‌گیرد. مقدمه: به این موضوع که اکثر تحقیقها راجع به مهمان‌نوازی مثبت‌گر هستند، توافق وجود دارد (۱۹۹۹word) و شیوه‌های کیفی تحقیق نیاز به بررسی گسترده‌تر دارند (تایلورد ادگار ۱۹۹۹). شیوه تفسیر گرایانه در تحقیق کیفی از مهمان‌نوازی معمول نیست یک بررسی راجع به شیوه‌های تحقیق کیفی درباره مهمان‌نوازی مفقود شده است و این خود شاهدی برای نیاز به پیشرفت‌های بیشتر در این زمینه است. ریلی و لاو (۱۹۹۹) راجع به شیوه‌های کیفی بحث می‌کند که شامل تجربیات شخصی، موارد روزانه، مباحثات و سمینارها است. آنها نیاز به حرکت در مسیر اولین سه لحظه تاریخی را برای تحقیق کیفی پیشنهاد می‌کنند. اولین آن موقعیت ملی است جایی که هدف درخواست‌های کیفی جایگزینی حقیقت در زندگی است. دومین موقعیت نوگرایی است، جایی که تأکیدهای متودولوژیکی و مثبت‌گرایه طبقه‌بندی و استانداردسازی می‌شوند و شیوه‌ای منسجم به ایجاد پاسخی برای منتقدان اقدام می‌کند که با میزان‌های برابری از حقیقت‌گرایی، اندیشمندی، و عمومی‌سازی رو به رو است. و سومین آنها موقعیت‌ «گونه‌های نامشخص» است، که در موضوعات، برنامه‌ها و دوره‌های پیشین تحقیق قابل درک است و می‌توان آنرا یافت. دیازین و لینگولن دو موقعیت دیگر را نیز شناسایی کرده‌اند. چهارمین آن «بحران بازنمود» است. در دوره‌ای که خویشتن خود در مرحله دانش بی‌نهایت است (زمینه‌های کاری و تفاسیر به عنوان فرآیندی مجزا شناسایی می‌شوند که فرد را به متن ارزشمندی، واقع‌گرایی و هدف‌مندی در تحقیق کیفی می‌برند.) محققان در تلاشند که چگونه خود و اهدافشان را در متون انعکاسی قرار دهند. پنجمین آن موقعیت پست مدرن است. که بدنبال راههای جدیدی برای ارائه مواردی از قوم نگاری و ارزیابی مفاهیم جایگزین است. در این جا مفاهیم جدید و تصحیح موارد قبلی همچنان ادامه دارد. و در این مرحله به جایگزینی یک فرهنگ بررسی شده ملی می‌پردازند که از جوانب مختلف مورد بررسی و نظارت است، که نتیجه‌اش تئوری‌هایی با مقیاس کم در شرایط بخصوص است. دنزین و لینکولن (۲۰۰۰) دو موقعیت جدید را شرح دارند. و ریلی و لاو به شرح موارد تجربی «و آینده» پرداختند که مربوط به پیشرفت‌های اخلاقی بود. با حرکت از میان موقعیت‌های چهارم و پنجم که این مقاله معرفی می‌کند تحقیق‌ها راجع به مهمان‌نوازی معرفی شرح و بحث خواهند شد و اسپریونیسم اجتماعی را حالتی از علم (علوم) اجتماعی اتوبیوگرافیکی شرح می‌دهد. جوانب گسترده این تحقیق کیفی شامل انعکاسات روی ساختار دانش است. حاصل و هولینشید به مطالعه روی نسل، موقعیت و کنترل اجتماعی در بخش هوم‌استی (خانه ماندن) می‌کند. این مطالعه بدلیل مباحث قبلی و بعدی که راجع به آن انجام شده و خواهد داشت اهمیت دارد. بازده پایانی آن رابطه‌ای ادراکی بین مهمان‌نوازی و فضایی است که بخش «ماندن در خانه» را تشکیل می‌دهد. موارد این سفر آکادمیکی شرح داده شده است. واژه بخصوص «هواستی» یعنی ماندن در خانه واژه‌ای است که کاربرد آنها در مواقعی است که توریست و مهمانان در یک خانه اقامت می‌کنند که البته با برخورد و رفتار میزبان یا اقوام رو به رو می‌شوند. و البته یک فضای عمومی وجود دارد که بین توریست‌ و میزبان و یا مهمان و قوم خویش آن تقسیم می‌شود. که سهمی از فضای میزبان خانه در اختیار آنان قرار می‌گیرد. محدوده این اقامت‌ها از انواع هتل‌ها، تخت، صبحانه، و انواع میزبان متفاوت است که بر موارد خصوصی، اقتصادی و اجتماعی استوار است.

قابلیت انتخاب امپریونیست: اولین شیوه جمع‌آوری اطلاعات، نقشه‌برداری امپریونیستی است. که یک نمونه مناسب از خانه روستایی، تخت و صبحانه در این آمده است: درست بیرون اتاق قایق‌های ماهیگیری وجود داشتند. نمی‌توان صبحانه را غذا گفت. شاید بهتر باش بگوییم عصرانه. هاوسون در میان دو در گیج شده بود. وی را راهنمایی کردم. نگاهی به اسباب‌بازی‌های کودکان، آن بیرون انداختم، ونامرتبی معمولی در خانه وجود داشت. متوجه شدم که مابری پله‌ها شب گذشته دو کارت بوده است. روز مادر مبارک، که یکشنبه گذشته بود. یک روز معمول را نشان می‌داد.

این حالت و شیوه کیفیتی آگاهانه طی مرحله همراهی موقتی در تأکید برای نت‌برداری دارد. شیوه ثبت مشاهدات حضور بیننده و درک شخصی وی را نشان می‌داد. که از زبان تشریحی استفاده کرده بود. در شیوه‌های قدیمی از حالت علمی برای یادداشت‌برداری استفاده نمی‌شود. HS۱ از طریق مفاهیم کد باز بررسی می‌شود. که به ایجاد یک قالب ادراکی می‌پردازد. HS۲ به عنوان هر HS۱ تحلیل می‌گردد. حالت ادراکی HS۱ برای موضوع HS۲ بکار گرفته می‌شود. مدل‌های HS۲ در این مدل جایگزین می‌شوند. قابل کاری پذیرفته، در یا اضافه به این فرآیند HS۳– HS۶ می‌گردد. قالب کاری براساس HS۱– ۶ در HS۲ بکار گرفته می‌شود. قالب کاری HS۱– HS۶ برای HS۱ بکار گرفته می‌شود و یک تحلیل گفتاری شکل می‌گیرد. این فرآیندها نیاز به جزئیات بیشتری ارند. چنین جمع‌آوری اطلاعاتی غیرقابل اجتناب است. و محدودیت‌های فردی را در ظرفیت برای فرآیند اطلاعات انعکاس می‌دهد. بنظر مناسب می‌رسد که شیوه کدگذاری می‌بایست روی مفهوم الزامی تفاسیر کار کند به جای اینکه به تحقیق برای مفاهیم یا مطالب گفته شده از زبان‌ها بپردازد.

امپریونیسم و بیگانه‌ها (غریبه): امپریونیسم اجتماعی همراه با درک سریع است که با ترتیب آشنا است. تا اینکه به تحقیق برای بررسی معنا بپردازد. چنین اظهاراتی براساس پاسخ از سوی بیگانه به تجربه جهان است همچون وحدانیت افراد. که به ایجاد تلاشی برای نمایش جریانی از آگاهی می‌پردازد که وحدانیت تجربیات را منعکس می‌سازد. منطق امپریونیسم می‌گوید که حقایق هماهنگی و عدم هماهنگی وجود دارد. یک تجربه موفق هنگامی اتفاق می‌افتد که مفاهیم زیبایی‌شناختی مشتری با موارد میزبان هماهنگ باشد. یک مثال ساده اتفاق نظر بر رنگ کاغذ دیواری است. که بسته به پیش زمینه مشابه بین محقق و فردی است که تحقیق روی وی انجام می‌گیرد. در قرن ۱۹ هریسون به انتقاد از تلفظ لغت flaneur برای توریست پرداخته و لغت chorister که توسط ورینگ استفاده شده است را ترجیح می‌دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.