بررسی جمع آوری و تدوین استانداردهای مستندسازی ISO IEEE


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی جمع آوری و تدوین استانداردهای مستندسازی ISO IEEE دارای ۱۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی جمع آوری و تدوین استانداردهای مستندسازی ISO IEEE  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی جمع آوری و تدوین استانداردهای مستندسازی ISO IEEE2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی جمع آوری و تدوین استانداردهای مستندسازی ISO IEEE،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی جمع آوری و تدوین استانداردهای مستندسازی ISO IEEE :

بررسی جمع آوری و تدوین استانداردهای مستندسازی ISO IEEE

ارزش نقش ارتباط رسانهای فنی در توسعه سیستم‌های اطلاعاتی

چکیده: طیف نقشهای اجرا شده توسط ارتباط رسانهای فنی در فرآیند توسعه سیستم‌ها شناسایی شده و براساس یک تحقیق توسط ارتباط رسان های فنی استرالیایی در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. تحقیق موردی پس از آن بررسی توسعه ۲۰ سیستم اطلاعاتی جدید را انجام داد. هدف تحقیق، کمیت بخشی به مشارکت ارتباط رسانان منفی از دیدگاه بیرونی توسعه دهندگان و کاربران –این مقاله یافته‌های عمده از این تحقیق را شرح می‌دهد- نتایج، حاوی یافته‌های تحقیق ۱۹۹۷ است که در آن ارتباط رسانان فنی مشارکت مثبتی در توسعه سیستم‌های اطلاعاتی داشتند. نتایج به طور کمیتی نشان می‌دهد که کاربران به طور برجسته در جائیکه ارتباط رسانان فنی در فرآیند توسعه حضور داشتند.

اصطلاحات شاخص سیستم‌های اطلاعاتی ارتباط سازمان فنی

چرخه عمر توسعه سیستم‌های سنتی، نیاز به گزارش سازی کاربر را شناسایی کرده اما به طور کل نگارش این موضوع بر مراحل بعدی چرخه پیش از مرور دوباره سیستم و شروع دوباره چرخه، منتقل می‌کند مراجع مربوط به نقش ارتباط رسانان فنی به دلیل عدم حضور آنها در ادبیات سیستم های اطلاعاتی آشکار و واضح است. در ادبیات ارتباط فنی، وضعیت ارتباط رسانان فنی در سیستم‌های توسعه نیز به مقدار کم گزارش شده است. این تعجب برانگیز نیست بنابراین، توجه کم به حوزه حضور ارتباط رسان فنی در فرآیند توسعه سیستم و وقتی که این مشارکت حداکثر ارزش را دارد. داده شده است. کار اخیر با حمایت مالی انجمن ارتباط فنی با هدف نحوه عمل ارتباط رسانان در افزایش ارزش اجرا شده Redigh از این مطالعه گزارش می‌دهد که در حوزه تکنولوژی اطلاعات، کار ارتباط سازان فنی به کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری و زمان برنامه ریزی، هزینه‌های کمتر آموزشی و حمایتی و کاهش خطاهای کاربر منجر شد. مثالهای دیگری توسط ادبیات ارائه شده اند، که حمایت بیشتری را در مورد اینکه ارتباط رسانان فنی موجب افزایش ارزش فرآیند توسعه می‌شوند ، ارائه می‌کنند.

یک مقاله‌ای که زودتر در یک تحقیق ملی از ارتباط رسانان فنی گزارش شده هدف آن شناسایی نقش ارتباط رسانان فنی در توسعه سیستم‌های اطلاعاتی در استرالیا است. مقاله گزارش دادکه نقشهای زیر به طور وسیع توسط ارتباط رسانان فنی اجرا شده است.

– عمل به عنوان حامی کاربر

– نگارش کمک آنلاین

– نگارش وویرایش سیستم و پیامها و

– ارائه توصیه به طرح رابطه

این مسئله در دیگر مطالعات گزارش شده در ادبیات ارتباط فنی ثابت است که معتقدند ارتباط رسانان فنی مهارت اجرای نقشها را دارند.

نتایج تحقیق ۱۹۹۷ بیشتر از قبل نشان داد که برای حضور کارآمد ارتباط رسانان فنی و برای مشارکت آن با حداکثر ارزش، آنها باید در مرحله آغازین فرآیند توسعه حاضر شوند. و آغازین یعنی، پیش یا در مرحله طراحی- مقاله گزارش داد که ۶۶% ارتباط رسانان فنی در پیش یا در مرحله‌ طراحی حاضر شدند.

در حالیکه تحقیق می‌توانست به طور واضح شناسایی کند که نقشهای ارتباط رسانان فنی کدام است و در چه زمان آنها در فرآیند توسعه حاضر شده‌اند، نتایج جزئیات بیشتری را از نحوه مشارکت این نقشها یا افزایش ارزش در توسعه سیستم‌ها، خصوصاً از یک دیدگاه کاربر را ارائه نکرده‌اند- کار مطالعه موردی بیشتر برای شرح و ارائه جزئیات بیشتر تأثیر کار ارتباط رسان فنی طراحی شد.

روشها

کار تحقیق ۱۹۹۷ و تحقیق گزارش شده در اینجا بخشی از کار آرایه‌ای انجام شده از طریق مدرسه سیستم‌های اطلاعاتی دانشگاه Monash، ملبورن، استرالیا است. مطالعه موردی بررسی توسعه ۲۰ سیستم اطلاعاتی را شامل می‌شد. نیمی از سیستمها در طول توسعه، یک ارتباط رسان فنی را حاضر کردند، که با سیستم‌های نوع A شناسایی می‌شدند و نیمی دیگر سیستم‌های نوع B بودند که از حضور آنها استفاده نکردند.

مصاحباتی با حدود ۴ و ۷ نفر برای هر سیستم انجام شده و توسعه دهنده کاربران و ارتباط رسان فنی را شامل می‌شود و هر جا که قابل کاربر بود ، مصاحبه با ۹۰ نفر انجام شده و ۴۰ ساعت از نوارهای ضبط شده جمع آوری می‌شدند.

برای تضمین اینکه یک ساختار مرتبط و ثابت برای جمع آوری اطلاعات حفظ شده بود. یک کتابچه درآغاز ایجاد شد که تمام پرسشهای، موضوعات گوناگون را شامل می‌شد، از مصاحبه شوندگان خواسته شد تا برخی بخشهای کتابچه را در طول مصاحبه کامل کنند. یادداشتهای اضافی یا مشاهداتی نیز در طول فرآیند مصاحبه در کتابچه ثبت شدند. اگر چه از مصاحبه شوندگان پرسش‌های مشابهی پرسیده شد، آنها به کیفیت بخشی شفاهی پاسخهای کتبی خود تشویق شدند، زمانیکه آنها پرسشهای کتابچه را پاسخ می‌دادند، پرسشهای دیگری هم مطرح شدند که نتیجه آنها داده‌های کمی و کیفی بود.

یک نمونه از کتابچه را می‌تواند در سایت زیر ببینید.

http//:www.manah.edu au/blsslab/j f protocol

روش تجزیه و تحلیل‌های مطالعه موردی

مصاحبه‌ها توسط ۲۰ توسعه دهنده، ۶۶ کاربر و ۱۰ ارتباط رسان فنی انجام شدند. از متاماتریس ها برای تحلیل داده‌های کیفی استفاده شد، یک متاماتریس، طبق شرح Huberman, Miles ضرورتاً پیوند دو لیست است که با ردیفها وستونها تهیه شده است. متا ماتریس‌ها داده‌های مشروح برنامه‌ریزی نمودارهای اصل در یک فرمت استاندارد هستند- این روش یک ابزار دارای ساختار از طراحی نتایج کمی از لیست‌های اطلاعاتی از جمله اطلاعات مصاحبه را به دست می‌دهد.

از spss برای تحلیل آماری داده های کمی استفاده شد. تستهای جزر Chi برای اهمیت P<0.05 او تست T برای مقایسه ابزار استفاده شدند.

گرایشات در تولید گزارش اتوماتیک

اگر چه برخی از کاهش آن حمایت می‌کنند، گزارشات کارآمدترین روش و راه ترجیح داده شده برای ارتباط اطلاعات در هر نظم مهندسی است گزارشات ( چه کپی چه الکترونیک باشند)‌شاهدی هستند که وظایف مهندسی اجرا شده اند.

تهیه گزارش عامل عمده هزینه نرم افزار است. بر طبق Capers jones، هزینه های مقاله می‌تواند بیشتر از ۵۰ درصد کل هزینه توسعه باشد( ارزیابی نرم افزار کاربردی، تضمین بهره وری و کیفیت – Hill –1191) دیگران گزارش دادند که چگونه گزارش سازی ضعیف می‌تواند به طور برجسته هزینه توسعه نرم افزار و هزینه‌های نگهداری را افزایش دهد ( Hanna، استفاده از گزارش به عنوان یک ابزار چرخه زندگی، جمله نرم افزار، دسامبر ۱۹۹۲ ( Gook , Viscont ، مدل کامل فرآیند گزارش سازی سیستم، S) ، دانشگاه ایالت Oregoh 1992)

کاربرد اتوماسیون در کاهش هزینه‌های گزارش سازی یک عقیده امیدوار کننده است. اما اتوماتیک کردن تولید گزارش، اغلب به عنوان موضوع تسهیل تبادل اطلاعات میان ابزار توسعه نرم افزار و سیستم‌های انتشار گزارش دیده شده است. به عنوان یک توسعه دهنده ابزار تولید گزارش اتوماتیک شده، من می دانم که مشکل پیچیده تر از این است.

اتوماسیون کارآمد تولید گزارش به حمایت جدی از یک فرآند توسعه کامل و تصریف شده بستگی دارد. پس از آن است که می‌توان هزینه‌های تهیه گزارش را توسط تولید گزارشات به عنوان محصول فرعی این فرایند کاهش داد.

پیشینه: اتوماسیون تولید گزارش نیازمند دیدن برخی روش توسعه تصریف شده و ابزاری است که آن روش را اجرا می‌کند و نیز استانداردهای گزارش.

روشها: از اوائل دهه ۱۹۷۰، اکثر روشهای مهندسی تعریف شده، از جمله تکنیک‌ مدل دهی موضوع ، Rumbangh ( – طراحی و مدل دهی هدف موضوع) توسعه یافته‌اند. این روشها فعالیت‌های توسعه نرم افزار را با نظم و دقت، تشدید کرد. به طور نمونه هر روش یک علائم دارد که انواع عناصر گرافیکی و متنی را شامل می‌شود. این عناصر ممکن است برخی بافت‌های مورد نیاز برای ایجاد گزارش را به دست دهد.

ابزار: ابزارهای توسعه به مهندسان کمک می‌کند تا اطلاعات را بر طبق روشهای اجرای ابزار توسعه دهند- این ابزار برای اتوماسیون تولید گزارش، به دلیل اطلاعات مهندسی که دارند (بافت) حیاتی هستند، اطلاعاتی که در مکانیسم ها و منبع ارائه شده برای حفظ الکترونیکی آن وجود دارند.

استانداردها: یک استاندارد دیدگاه اطلاعات مهندسی را با ویژه ساختن نوع اطلاعات بافت( بافت) تعریف می‌کنند، جائیکه باید قرار گیرد ( ساختار) و چگونه ارائه شود ( فرمت) این قوانین را می‌توان اتوماتیک کرد. استانداردها زمان ارزشمند و تلاش را ذخیره کرده و چون موجب کاهش نیاز به تولید مجدد گزارش و توانایی های ضروری برای تولید اتوماتیک آنها می‌شوند. اکثر سازمانهای حرفه ای و دولتی – مثل اداره دفاع آمریکا، سازمان بین المللی استاندارد سازی و IEEE – استانداردهایی را برای رسمی ساختن این ارتباط ارائه کرده‌اند. اکثر شرکت ها اوج استانداردها را پذیرفته یا خودشان آنها را توسعه داده‌اند. توسعه دهندگان به طور نمونه استانداردها را تحقیر می‌کنند چون مقدار زیادی تلاش غیرمهندسی برای تولید یک گزارش دارای استاندارد در بر دارد. اما استانداردها کلید اتوماسیون تولید گزارش هستند نه یک مانع.

کشیدن یا فشار دادن: بسته‌های گزارش سازی تجاری زیادی وجود دارند که می‌توانند به شمار در تعریف یک فرمت گزارش و ساختار آن کمک کنند هر کدام را که شما انتخاب کنید تعیین کننده نوع توانایی‌های موجود و ارائه زیربنای گزارش است ( برای یک تحقیق در مورد این ابزار، به بخش ابزار گزارش سازی نمونه توسط Melew ski، مجله نرم افزار ۱۹۹۲ مراجعه کنید.)

روشهای موجود برای اتوماسیون کردن تولید گزارش براساس توسعه امکانات ابزار توسعه نرم افزار و سیستم‌های انتشار گزارش هستند. اگر چه این روشها نوع اتوماسیون را ارائه می‌کنند، آنها هنوز هم وابسته به کارگر هستند- روشهای امروزی را می‌توان براساس «کشیدن یا فشار دادن» طبقه بندی کرد.

فشار دادن: در این روش، ابزار توسعه اطلاعات منبع خود را درون سیستم نشر گزارش وارد می کند- این توسعه دهندگان لیست تمام اطلاعات مهندسی و ساختار گزارش را در یک محل منفرد ذخیره می‌کنند. اما روش فشار دادن گاهی اوقات محدودیت هایی دارد.

اکثر ابزار توسعه بسیاری از خصوصیات نشر – گزارش را ارائه نمی دهند، مثل رابط Wysiwyg یا امکانات خدمت رسانی و فقط امکانات محدود کم را برای ویژه ساختن فرمت و ساختار گزارش ارائه می‌دهند.

بررسی جمع آوری و تدوین استانداردهای مستندسازی ISO IEEE
فهرست

عنوان صفحه

فصل ۱ ‍: استانداردهای مستندسازی IEEE

بخش ۱-ارزش نقش ارتباط رسانهای فنی در توسعه سیستم‌های اطلاعاتی

چکیده:…………………………………………………………………………………………………….. ۱

روش تجزیه و تحلیل های مطالعه موردی ………………………………………………….. ۴

بحث در مورد یافته ها …………………………………………………………………………….. ۵

دیدگاه ارتباط سازمان فنی ……………………………………………………………………….. ۵

دیدگاههای کاربر …………………………………………………………………………………….. ۱۱

تجزیه و تحلیل داده های کیفی کاربر …………………………………………………………. ۱۶

طراحی رابط کاربر ………………………………………………………………………………….. ۱۹

بخش ۲ – کاربرد سبک های یادیگری در تهیه گزارش نرم افزار

اصطلاحات شاخص…………………………………………………………………………………. ۲۷

تغییر دادن سبک ها …………………………………………………………………………………. ۳۲

بخش ۳ – گرایشات در تولید گزارش اتوماتیک

کاربرداتوماسیون ……………………………………………………………………………………. ۳۹

پیشینه ۴۰

کاهش تلاش ۴۳

فصل ۲ : استانداردهای مستندسازی ISO

بخش ۱. استانداردهای بین المللی

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… ۴۷

موضوع…………………………………………………………………………………………………… ۴۸

مرجع های معیار و ضابطه ای…………………………………………………………………… ۴۸

تعاریف ………………………………………………………………………………………………….. ۴۹

ویژگیهای مورد نیاز ………………………………………………………………………………… ۴۹

گزارش ………………………………………………………………………………………………….. ۵۳

بخش ۲: پردازش اطلاعات – دستورالعمل های برای مستندسازی سیستم های کاربردی بر مبنای کامپیوتر

موضوع و زمینه کاربرد …………………………………………………………………………… ۵۵

اصول مستندسازی …………………………………………………………………………………. ۵۶

احتمال مطالعه………………………………………………………………………………………….. ۵۹

مطالعه طرح سیستم …………………………………………………………………………………. ۶۳

طراحی سیستم و توسعه ………………………………………………………………………….. ۶۶

پشتیبانی سیستم ……………………………………………………………………………………… ۶۹

اجزای سیستم ………………………………………………………………………………………… ۷۲

بررسی های اجرای بعدی ………………………………………………………………………… ۷۳

مدیریت سندها…………………………………………………………………………………………. ۷۴

بخش ۳ – سندسازی – ارائه پایان نامه ها و سندهای مشابه:

مقدمه

* موضوع و زمینه کاربری ………………………………………………………………………. ۸۴

* منابع …………………………………………………………………………………………………… ۸۵

* تعاریف ……………………………………………………………………………………………….. ۸۵

* مقدمه های تولید …………………………………………………………………………………… ۸۵

*تربیت اجزاء…………………………………………………………………………………………… ۸۶

* جلد …………………………………………………………………………………………………….. ۸۷

صفحه گذاری ……………………………………………………………………………………….. ۸۸

* غلط نامه ……………………………………………………………………………………………… ۹۱

*چکیده نامه مطالب ………………………………………………………………………………….. ۹۲

*بررسی جمع آوری و تدوین استانداردهای مستندسازی ISO IEEE
فهرست مطالب ………………………………………………………………………………………. ۹۲

*تصاویر جداول ……………………………………………………………………………………… ۹۳

*علائم اختصاری …………………………………………………………………………………….. ۹۳

*متن اصلی …………………………………………………………………………………………….. ۹۴

*لیست منابع کتاب شناختی ……………………………………………………………………….. ۹۹

*ضمیمه ها:…………………………………………………………………………………………….. ۹۹

*بررسی جمع آوری و تدوین استانداردهای مستندسازی ISO IEEE
فهرست راهنما ………………………………………………………………………………………. ۱۰۰

*کتاب شناختی ………………………………………………………………………………………… ۱۰۱

بخش ۴ – تکنولوژی اطلاعاتی – خط مشی های برای مدیریت مستندات نرم افزار

*موضوع ………………………………………………………………………………………………… ۱۰۳

*منابع ……………………………………………………………………………………………………. ۱۰۴

*تعاریف …………………………………………………………………………………………………. ۱۰۴

*نقش مدیران ………………………………………………………………………………………….. ۱۰۴

عملکردهای مستندات نرم افزار ………………………………………………………………… ۱۰۵

ایجاد سیاست (حط مشی) مستندسازی ……………………………………………………… ۱۰۸

ایجاد استانداردهای مستندسازی و دستورالعمل ها……………………………………… ۱۱۰

ایجاد مراحل مستندسازی ………………………………………………………………………… ۱۱۸

توزیع منابع به مستندات …………………………………………………………………………… ۱۱۸

برنامه ریزی مستندسازی ………………………………………………………………………… ۱۲۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.