آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد دارای ۲۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد :
آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد
چکیده
در پژوهش حاضر که به بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران مرکز رشته روان شناسی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۸۷ پرداخته شد ، جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دختر مقطع کارشناسی روان شناسی دانشگاه تهران مرکزی در سال تحصیلی ۸۸ – 1387 می باشد که از این گروه تعداد ۵۰ نفر بعنوان نمونه آماری با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند که برای ۲۵ نفر از این گروه موسیقی اجرا شده و برای ۲۵ نفر اجرا نشده است و روش تحقیق در پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی است .
ابزار مورد استفاده آزمون تولوز پیه رون می باشد که با استفاده از روشهای آماری به بررسی داده ها پرداخته ، در نهایت نتایج ذیل استخراج شده است :
بین دو گروه آزمودنی آزمایش و گواه از نظر میزان دقت تفاوت معناداری وجود ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت شنیدن موسیقی آرام بخش بدلیل عدم کنترل عوامل مزاحم و ………. نتوانسته بر افزایش دقت آزمودنی تأثیر داشته باشد .
آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول
مقدمه
موسیقی
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
هدف تحقیق
سؤال پژوهش
فرضیه پژوهش
تعاریف مفهومی :
– موسیقی :
– دقت و تمرکز :
تعاریف عملیاتی
موسیقی :
– دقت :
فصل دوم
پیشینه تحقیق
هنر درمانی
تعریف هنر
مقدمه
تعریف کنونی هنر درمانی
بیانیه ارسالی انجمن هنر درمانی آمریکا ( AATA )
هنر درمانی به عنوان یک تخصص
تاریخچه :
سرآغازها
وضعیت موجود
جایگاه تئوری در هنر درمانی
روش شناسی در هنر درمانی
تعریف موسیقی درمانی :
موسیقی درمانی چیست ؟
موسیقی درمانگر کیست ؟
بیشترین کاربرد موسیقی درمانی چیست ؟
چه نوع پژوهشهایی وجود دارد ؟
اهداف موسیقی درمانی
فهم موسیقی
پژوهشهایی در زمینه تأثیر موسیقی درمانی
موسیقی درمانی برای همه
اصول موسیقی
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق:
سوالات تحقیق :
ابزار تحقیق :
مقدمه
فالگیری چیست؟
سوابق نظری
سوابق تجربی
مقدمه
انواع فال :
دلایل و عواملی که باعث گرایش به فال می شود؟
فالگیر کیست؟
زنان مشتریان اصلی فالگیری :
پیامدهای گسترش پدید فالگیری
فصل سوم
تعریف تحقیق و انواع روشهای تحقیق
روش تحقیق:
نمونه گیری و روش نمونه گیری:
روش جمع آوری:
فصل چهارم
مقدمه
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
بیان مشکلات تحقیق
آمادگی
شنیدن موسیقی
جمع آوری و جذب انرژی
تغییر جلسه های شفا بخشی
ابزار اصلی موسیقی درمانی
ابزار شماره موسیقی
سبکهای موسیقی وریتم
ابزار شماره موسیقی
درمان از طریق تن و آلات موسیقی
ابزار شماره موسیقی
درمانهای صوتی
زبان عملیات عالی مغز
تأثیر علمی لالائی ها
پیدایش صوت و تأثیرات موسیقی موزارت
هوش تجسمی
تجدید حیات صوتی
بالا بردن سرعت یادگیری
گوش دادن به موسیقی
الف -شنیدن اصوات ( آناتومی صدا ، شنیدن ، گوش کردن )
ب – هیأت صوت
دیدن صوت
هنر شنیدن
گوش راست وگوش چپ
گوش و حالت بدن
دو چنگ هماهنگ
صدا درمانی
داستانهای شفابخش معجزه آسا
اختلال کمبود توجه
بیماری آلزایمر ( فراموشی )
تاریخ موسیقی درمانی
چکیده ای از تاریخ موسیقی درمانی
طبقه بندی عاطفی تم های موسیقی
تم های آرام بخش
موسیقی درمانی در تاریخ ادبیات ایران
عوامل تعیین کننده انتخاب محرک
همبسته های فیزیولوژیایی توجه
تقسیم بندی دقت
الف – متمرکز :
ب – پراکنده :
شرایط دقت
اقسام دقت
عوامل مؤثر بر دقت
الف – عوامل خارجی :
ب – عوامل روانی :
ابزار سنجش دقت
فصل سوم
روش اجرای تحقیق
جامعه
نمونه و روش نمونه گیری
روش پژوهش
ابزار و وسایل اندازه گیری
روش انجام آزمون
روش نمره گذاری آزمون
روشهای آماری
آمار توصیفی :
آمار استنباطی :
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق:
اهمیت و ضرورت تحقیق:
تعاریف مفاهیم و متغیرها:
سوالات تحقیق :
مقدمه
فالگیری چیست؟
فالگیری به مثابه آگاهی کاذب در خلاء آگاهی :
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق:
اهمیت و ضرورت تحقیق:
تعاریف مفاهیم و متغیرها:
سوالات تحقیق :
ابزار تحقیق :
سوابق تجربی
تعاریف مفاهیم و متغیرها:
سوالات تحقیق :
ابزار تحقیق :
فصل پنجم
نتیجه گیری و بیان پیشنهادات و محدودیت ها
موسیقی درمانی
موسیقی
جامعه آماری
ابزارسنجش
نتایج تحقیق
نظر پژوهشگر
محدودیت ها
پیشنهادات
منابع
ضمائم
هنر درمانی
رنگ ها بینی به جــز ایــن رنـــگ ها گوهران بینی بــــه جــــای سنگ ها
گر هر چه بلکــه دریــــایــــی شوی آفتــاب چــــرخ پیمائــــی شـــویی
نقش اگر غمگیـــن نـــــگاری بر ورق او نــــدارد از غـــم و شادی سبــق
صورتـش غمگیــن و او فـــارغ از آن صورتش خندان و او زان بـی نشان
وین غم و شـادی که اندر دل خفیست پیش آن شادی و غم جز نقش نیست
نقش بـــا نقـــاش چــته اسگالد دگـر چون سگالش اولین بخشیــد و نظـر
روز اول نقش باشد پیش نقاش و قلم عاجز و بسته چو کودک در شکــــم
« دفتر اول مثنوی مولانا »
برای مواجهه شدن با سوالات بی شمار این جهان درهایی از رنج های بی شمارش راهی جز رشد هوشیارانه ای برای پیمودن نیست . این هوشیاری ، آن نوع هوشیاری است که از خلال رویا شدن حس زیبا شناسی و ادراک آن حاصل می شود و تداوم می یابد . ( کنگره هنر درمانی ، )
این هوشیاری روح شناخت زیبائی های این جهان را در زبان موسیقی ، زبان رقص ( ریتم حرکت) و زبان شعر که به بیانی مهربان ترین و شاید عاشقانه ترین پیام های خلقت می باشند ، بازشناسی می کند و آنها را بعنوان فرزندان هنر به قالب هویت می کشاند و پیام آنها را به زبان رنگ – شکل – طراحی – نقاشی و نور و ………. تفسیر نموده و با نهادو درون انسان و هستی پیوند می دهد و معنا می کند ( کنگره هنر درمانی ، )
هنر این چشمه زاینده که آب حیات از آن می جوشد ، دارای ارزش جاودانگی و بخشیدن حیات ابدی است . هر کس بخواهد حیات جاودانه بیابد باید در آن وارد شود و شستشو کند . تمام کائنات و عالم خلقت غرق در دریای هنرند و با صدا و رقص و حرکت ، سجود خود را در برابر سازنده خود بجا آورده و نماز می گذارند . ( کنگره هنر درمانی ، )
جملـــــه هستــی در ایـن افلاک پیر در سماعند هم چو من در ذات خویش
تعریف هنر
مقدمه
هنر ، مفهوم وسیع و پر راز و رمزی دارد . جنبه ای از تعریف هنر ، آسمانی و ذهنی است مانند احساسات و افکار خوب داشتن ، عاشق بودن ، مهر ورزیدن به زیبائی ها ، لذت بردن از خدمت به دیگران ، نوع دوستی و بخشیدن دیگران و …………
اما جنبه ای از آن نیز عینی و قابل لمس است . مانند یک انجام خوب ؛ مثلاً مهارت در ساختن چیزی ، خلاقیت یافتن در امری ، شعر خوبی نوشتن ، صدای دلنوازی داشتن ، نگاه زیبا کردن ، حرکت لطیف کردن ، خوب راه رفتن ، دلنشین بودن و توانائی در برقراری ارتباط ، اما مهم تر آن که از طریق زبان هنر می توان دیگران را درک کرد ؛ البته دامنه هنر بسیار گسترده و شامل انواع فعالیتهای تخصصی می باشد که افراد می توانند از طریق آن با جهان رابطه برقرار سازند . ( کنگره هنر درمانی ، )
تعریف کنونی هنر درمانی
هنر دارای ارزش تشخیص و شفا بخشی چند جانبه می باشد که بسیار جالب توجه است . اگر هنر در این قالب به کار رود ، هنر درمانی خوانده می شود و ابزاری می گردد که می توان با استفاده از آن انسان ها را از مشکلاتشان نجات داد . مسلماً کسانی که دارای مشکلات سازشی هستند می توانند با تصویر سازی ذهنی و پیاده کردن آن به حل مسائل خود نائل آیند . این امر قاعدتاً با کمک یک هنر درمانگر قابل و حرفه ای زودتر به هدف می رسد. هنر درمانگر توانا و ورزیده برای رسیدن به هدف در اجرای طرح های درمانی ، باید قادر به درک ماهیت مشکل فرد مبتلا به بیماری باشد و بتواند با فضای روانی بیمار ارتباط برقرار کند و فرصت های درونی او را بشناسد تا موفق شود . طبعاً در این گونه درمان ها شیوه کار دارای نقش اساسی است . به عنوان مثال می توان از هنر نقاشی یا سایر اشکال هنر درمانی همچون موسیقی ، آواز ، فنون روان نمایشی ، کاردرمانی و ………. بحث به میان آورد . کیفیت درمان در هر یک از این عوامل تابع حساسیت درمانگر و ماهیت مشکل مراجع / بیمار خواهد بود .
هنر درمانی همچون یک نظام معین به سرعت در طی سال گذشته رشد کرده است . فینک ، گلدمن ، لویک ( ) ، هنر درمانی را این گونه تعریف می کنند : ” هنر درمانی عبارت است از نظامی است که عناصر درمانی را با منابع ثبت نشده خلاقیت و احساس در بیمار پیوند می دهد ” . منظور از منابع ثبت نشده خلاقیت ، فعالیت های مربوط به ایجاد کردن و ساختن است که می توان آنها را جایگزین علائم روان نژندی نمود ، بدین صورت که با تقویت دفاع های موفقیت آمیز بیمار او را به حالت قبل از بیماریش سوق داد . این امر باعث ایجاد ارتباط مشخص بیمار با درمانگر می شود . در این مورد انجمن هنر درمانی آمریکا بیان می کند که هنر درمانی موقعیتی را برای بیان غیر کلامی و برقراری تماس فراهم می سازد ، یعنی کاربرد اصول درمان برآن است که فرآیند خلاق می تواند به معنای سازگاری با تعارضات هیجانی و پرورش خودآگاهی و رشد فردی تلقی شود .
هنر درمانی به عنوان ابزاری برای روان درمانی ، در واقع تلاشی سازمان یافته جهت کمک به فرد است تا ارتباط سازگارانه بهتری بین درون خود و جهان بیرون ، پیدا کند . ( همان منبع )
بیانیه ارسالی انجمن هنر درمانی آمریکا ( AATA )
انجمن هنر درمانی آمریکا سازمانی شکل یافته از فعالیت های تخصصی است و بر این باور است که در فرآیند خلاقیت ، پدیده هنر متولد می گردد . هنری که خود شفادهنده و تعالی بخش زندگی است . هدف این انجمن فراهم آوردن زمینه ای است که بتواند به طرفداران خود و تمام مردم در زمینه هنر درمانی اعطاء صلاحیت کند و از این طریق خدمتی را ارائه دهد (همان منبع).
نوع فایل: word
سایز : ۱۵۴ KB
تعداد صفحه:۲۳۹
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.