الگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی در جوامع بسته و جوامع باز و آزاد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
الگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی در جوامع بسته و جوامع باز و آزاد دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد الگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی در جوامع بسته و جوامع باز و آزاد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز الگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی در جوامع بسته و جوامع باز و آزاد۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی الگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی در جوامع بسته و جوامع باز و آزاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن الگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی در جوامع بسته و جوامع باز و آزاد :
الگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی در جوامع بسته و جوامع باز و آزاد
دراین مقاله درصددیم تا زوایایی جدید از آموزش و پرورشی را آشکار سازیم کهبه ابعاد خاموش و پنهان الگوهایی در جامعه عطف می کند که برحسب نوع تربیتو جامعه پذیری متفاوت جوامع مختلف در افراد درونی می شوند و سپس اشخاص آنرا در تفکرات و کنش های شان بازآفرینی می کنند.
الگوهایی که بر طبق نوع تعاملات و تقابلات بین جهانبینی های فردی و گروهی افراد با جهان بینی جمعی جامعهء مرجع رخ می دهند وپس از درونی شدن در قالب کنش هایی جهت یافته، بروز داده می شوند. آنجا کهخاستگاه اش نهادهای پرورشی و تربیتی (خانه، مدرسه، مراکز دینی و رسانه هایجمعی) است و بروزش ابتدا در نهاد خانواده و سپس بازآفرینی اش در سایرنهادهای مدنی، همچون نهادهای اجتماعی، سیاسی و غیره. دو الگوی متفاوتنهادهای پرورشی که در نهایت به دو جامعه متمایز باز یا بسته منجر می شود. در این راه، در قالب نظریه ای بنیادی و با روش جمع آوری اطلاعات اسنادی وبا استناد به پژوهش هایی کلان نگر و متعدد، به فراتحلیلی که حاصل ارتباط وامتزاج پژوهش های مختلف بوده است، دست یافته و از آن طریق فرآیندی راتبیین می کنیم که به نتایج و ارایه راه حلی منتهی می شود، که برای پرورش وجامعه پذیری یک جامعه سالم و باز ضروری است و آن تعاملی خواهد بود کهمشارکت و قرار گرفتن در جایگاه دیگری را، نه تنها چراغ راه خود، که تجربهو سیر عملی جامعه ساخته باشد و نوآوری ها و خلاقیت های افراد و به خصوصجوانان اش را در کل نظام اجتماعی و فرهنگی اش جذب و هضم کند.
واژگان کلیدی: الگوی خاموش- الگوی پنهان- جامعه باز- جامعه بسته – جهان بینی جمعی.
الگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی در جوامع بسته و جوامع باز و آزاد
فهرست مطالب
الگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی
در جوامع بسته و جوامع باز و آزاد |
۱ |
چکیده |
۱ |
مقدمه |
۲ |
نوع و روش تحقیق |
۳ |
الگوهای خاموش و پنهان |
۳ |
کنش های شکل دهنده الگوها |
۴ |
الگوی خاموش قدرت در پسِ کنش معطوف به قدرت |
۵ |
ریشهیابی الگوی خاموشِ خودمحوری در خانواده و جامعه |
۶ |
الگوی پنهانِ شیفتگی قدرت در روان، آن گاه جامعه |
۹ |
ریشهیابی استبداد از فرد تا جامعه |
۱۱ |
تعامل یا تقابل جهانبینی فردی، گروهی و جمعی |
۱۳ |
نهاد خانواده |
۱۶ |
نهادهای پرورشی و تربیتی |
۱۷ |
نهادهای اجتماعی |
۱۸ |
نقش رسانه ها در جوامع بسته و جوامع باز |
۱۹ |
الگوهای تربیتی، جامعهپذیری و مشارکت |
۲۱ |
علل برخی از آسیبهای اجتماعی عدم مشارکت |
۲۲ |
حق انتخاب نسل جوان |
۲۴ |
جامعه باز و آزاد و ارکان آن |
۲۵ |
جهانبینی فردی و جذب آن در جامعه |
۲۶ |
تعامل عامل پیوند جهانبینی فردی و جمعی |
۲۷ |
نتیجهگیری |
۲۹ |
الگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی در جوامع بسته و جوامع باز و آزاد |
۳۱ |
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.