تشخیص خطای سیم بندی استاتور با آنالیز موجک و شبکه عصبی


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تشخیص خطای سیم بندی استاتور با آنالیز موجک و شبکه عصبی دارای ۱۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تشخیص خطای سیم بندی استاتور با آنالیز موجک و شبکه عصبی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تشخیص خطای سیم بندی استاتور با آنالیز موجک و شبکه عصبی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تشخیص خطای سیم بندی استاتور با آنالیز موجک و شبکه عصبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تشخیص خطای سیم بندی استاتور با آنالیز موجک و شبکه عصبی :

تشخیص خطای سیم بندی استاتور با آنالیز موجک و شبکه عصبی

چکیده:

در این پایان نامه ابتدا عیوب الکتریکی و مکانیکی در ماشینهای الکتریکی بررسی گردیده و عوامل به وجود آورنده و روشهای رفع این عیوب بیان شده است . به دنبال آن ، به کمک روش تابع سیم پیچی ماشین شبیه سازی و خطای مورد نظر یعنی خطای سیم بندی استاتور به آن اعمال و نتایج مورد بررسی قرار داده شده است. پارامتر اصلی که برای تشخیص خطا در این پایان نامه استفاده کرده ایم ، جریان سه فاز استاتور در حالت سالم و خطادار ،تحت بارگذاری های مختلف خواهد بود.

در قسمت بعدی تئوری موجک و همچنین شبکه عصبی مورد بررسی قرار گرفته است . مادر اینجا از برای استخراج مشخصات سیگنال استفاده کرده ایم ، مهمترین دلیلی که برای استفاده از این موجک داریم خاصیت متعامد بودن و پشتیبانی متمرکز سیگنال در حوزه زمان می باشد. شبکه عصبی که برای تشخیص خطا استفاده کرده ایم ، شبکه سه لایه تغذیه شونده به سمت جلو با الگوریتم آموزش BP و تابع فعالیت سیگموئیدی می باشد . در فصل چهارم روش تشخیص خطای سیم بندی استاتور در ماشین القایی بیان شده است که به صورت ترکیبی از آنالیز موجک و شبکه عصبی لست. روند کلی تشخص خطا به این صورت می باشد که ابتدا از جریان استاتور ماشین در حالت سالم و همچنین تحت خطاهای مختلف که در فصل دوم بدست آورده ایم استفاده شده و تبدیل موجک بروی آن اعمال گردیده است.سپس با استفاده از ضرایب موجک مقادیر انرژی در هر مقیاس استخراج و به عنوان ورودی شبکه عصبی جهت آموزش دادن آن برای تشخیص خطای سیم بندی استاتور مورد استفاده قرار گرفته است. در نهایت به کمک داده های تست، صحت شبکه مذکور مورد بررسی قرار داده شده است. در نهایت نتیجه گیری و پیشنهادات لازم بیان گردیده است.

با توجه به مطالب اشاره شده نتیجه می شود که با تشخیص به موقع هر کدام از عیوب اوّلیه در ماشین القایی می توان از پدید آمدن حوادث ثانویّه که منجر به وارد آمدن خسارات سنگین می گردد ، جلوگیری نمود . در این راستا سعی شده است که با تحلیل ، بررسی و تشخیص یکی از این نمونه خطاها، خطای سیم بندی استاتور یک موتور القایی قفس سنجابی ، گامی موثر در پیاده سازی نظام تعمیراتی پیشگویی کننده برداشته شود و با بکارگیری سیستم های مراقبت وضعیت بروی چنین ماشینهایی از وارد آمدن خسارات سنگین بر صنایع و منابع ملی جلوگیری گردد.

مقدمه:

موتورهای الکتریکی نقش مهمی را در راه اندازی موثر ماشینها و پروسه های صنعتی ایفا می کنند. بخصوص موتورهای القایی قفس سنجابی را که بعنوان اسب کاری صنعت می شناسند. بنابراین تشخیص خطاهای این موتورها می تواند فواید اقتصادی فراوانی در پی داشته باشد. از جمله مدیریت کارخانه های صنعتی را آسان می کند، سطح اطمینان سیستم را بالا می برد، هزینه تعمیر و نگهداری پایین می آید و نسبت هزینه به سود بطور قابل توجهی کاهش می یابد.

Bonnett و Soukup برای خرابیهای استاتور موتورهای القایی سه فاز قفس سنجابی، پنج حالت خرابی مطرح کرده اند که عبارت اند از: حلقه به حلقه، کلاف به کلاف، قطع فاز، فاز به فاز و کلاف به زمین[۱]. برای موتورهای قفس سنجابی، خرابیهای سیم پیچی استاتور و یاتاقانها کل خرابیها به حساب می آیند و همچنین اکثر خرابیهای سیم پیچی استاتور موتور القایی از فروپاشی عایقی حلقه به حلقه ناشی می شود]۲[. برخی از محققین خرابیهای موتور را چنین تقسیم بندی کرده اند: خرابی ساچمه ها ( یاتاقانها) %۴۰-۵۰، خرابی عایق استاتور %۳۰-۴۰ و خرابی قفسه روتور %۵- ۱۰ [۳] که اگر خرابی حلقه به حلقه جلوگیری نشود، منجر به خطای فاز به زمین یا فاز به فاز می گردد، که خطای فاز به زمین شدید تر است. در مقالات[۴] [۵] نظریه تابع سیم پیچی و کاربرد آن در آنالیز گذرای موتورهای القایی تحت خطا شرح داده شده است. از این نظریه در مدلسازی خطای حلقه به حلقه استاتور استفاده شده است. علاوه بر روشهای فوق خطای استاتور موتور القایی را می توان به کمک بردارهای فضایی مورد مطالعه قرار داد[۶].

فصل اول :

بررسی انواع خطا در ماشینهای القایی و علل بروز و روشهای تشخیص آنها

۱-۱- مقدمه:

خرابیهای یک موتور قفس سنجابی را می توان به دو دسته الکتریکی و مکانیکی تقسیم ‌کرد.هر کدام از این خرابیها در اثر عوامل و تنش های متعددی ایجاد می گردند . این تنشها در حالت کلی بصورت حرارتی ، مغناطیسی ، دینامیکی ، مکانیکی و یا محیطی می باشند که در قسمت های مختلف ماشین مانند محور ، بلبرینگ ، سیم پیچی استاتور ، ورقه های هسته روتور واستاتور و قفسه روتور خرابی ایجاد می کنند. اکثر این خرابیها در اثر عدم بکارگیری ماشین مناسب در شرایط کاری مورد نظر ، عدم هماهنگی بین طراح و کاربر و استفاده نامناسب از ماشین پدید می آید . در این قسمت سعی گردیده است ابتدا انواع تنشهای وارده بر ماشین ، عوامل پدید آمدن و اثرات آنها بررسی گردد .

قبل از بررسی انواع تنشهای وارده بر ماشین القایی بایستی موارد زیر در نظر گرفته شود :

۱- با مشخص کردن شرایط کار ماشین می توان تنشهای حرارتی، مکانیکی ودینامیکی را پیش بینی نمود و ماشین مناسب با آن شرایط را انتخاب کرد . به عنوان مثال ، سیکل کاری ماشین و نوع بار آن ، تعداد دفعات خاموش و روشن کردن و فاصله زمانی بین آنها ، از عواملی هستند که تاثیر مستقیم در پدید آمدن تنشهای وارده بر ماشین خواهند داشت .

۲- وضعیت شبکه تغذیه ماشین از لحاظ افت ولتاژ در حالت دائمی و شرایط راه اندازی و میزان هارمونیکهای شبکه هم در پدید آمدن نوع تنش و در نتیجه پدید آمدن خرابی در ماشین موثر خواهند بود .

۱-۲- بررسی انواع تنشهای وارد شونده بر ماشین القایی :

۱-۲-۱- تنشهای موثر در خرابی استاتور : ]۱[

الف ـ تنشهای گرمایی : این نوع از تنشها را می توان ناشی از عوامل زیر دانست:

سیکل راه اندازی : افزایش حرارت در موتورهای القایی بیشتر هنگام راه اندازی و توقف ایجاد می شود . یک موتور در طول راه اندازی ، پنج تا هشت برابر جریان نامی از شبکه جریان می کشد تا تحت شرایط بار کامل راه بیفتد . بنابراین اگر تعداد راه اندازی های یک موتور در پریود کوتاهی از زمان زیاد گردد دمای سیم پیچی به سرعت افزایش می یابد در حالی که یک موتور القایی یک حد مجاز برای گرم شدن دارد و هرگاه این حد در نظر گرفته نشود آمادگی موتور برای بروز خطا افزایش می یابد . تنشهایی که بر اثر توقف ناگهانی موتور بوجود می آیند به مراتب تاثیر گذارتر از بقیه تنشها هستند .

اضافه بار گرمایی : بر اثر تغییرات ولتاژ و همچنین ولتاژهای نامتعادل دمای سیم پیچی افزایش می یابد.

بنابر یک قاعده تجربی بازای هر %۲/۱-۳ ولتاژ فاز نامتعادل دمای سیم پیچی فاز با حداکثر جریان خود، ۲۵% افزایش پیدا می کند .

فرسودگی گرمایی : طبق قانون تجربی با ºc10 افزایش دمای سیم پیچی استاتور عمر عایقی آن نصف می شود. بنابراین اثر معمولی فرسودگی گرمایی ، آسیب پذیری سیستم عایقی است .

ب ـ تنشهای ناشی از کیفیت نامناسب محیط کار : عواملی که باعث ایجاد این تنشهامی شود به صورت زیر است :

رطوبت

شیمیایی

خراش ( سائیدگی)[۱]

ذرات کوچک خارجی

ج ـ تنشهای مکانیکی : عواملی که باعث ایجاد این تنشها می شوند به صورت زیر می باشند :

ضربات روتور : برخورد روتور به استاتور باعث می شود که ورقه های استاتور عایق کلاف را از بین ببرد و اگر این تماس ادامه داشته باشد نتیجه این است که کلاف در شیار استاتور خیلی زود زمین می شود و این به دلیل گرمای بیش از حد تولید شده در نقطه تماس می باشند .

جابجایی کلاف : نیرویی که بر کلافها وارد می شود ناشی از جریان سیم پیچی است که این نیرو متناسب با مجذور جریان می باشد ( F∝ ). این نیرو هنگام راه اندازی ماکزیمم مقدار خودش را دارد و باعث ارتعاش کلافها با دو برابر فرکانس شبکه و جابجایی آنها در هر دو جهت شعاعی و مماسی می گردد.

۱-۲-۲- تنشهای موثر در خرابی روتور :

الف ـ تنشهای گرمایی : عواملی که باعث ایجاد این نوع تنشها در روتور می شود به صورت زیر است:

توزیع غیر یکنواخت حرارت : این مسئله اغلب هنگام راه اندازی موتور اتفاق می افتد اما عدم یکنواختی مواد روتور ناشی از مراحل ساخت نیز ممکن است این مورد رابه وجود آورد. راه اندازی های مداوم و اثر پوستی، احتمال تنشهای حرارتی در میله های روتور را زیادتر می کنند .

جرقه زدن روتور : در روتورهای ساخته شده عوامل زیادی باعث ایجاد جرقه در روتور می شوند که برخی برای روتور ایجاد اشکال نمی کنند ( جرقه زدن غیر مخرب ) و برخی دیگر باعث بروز خطا می شوند ( جرقه زدن مخرب ) . جرقه زدن های غیر مخرب در طول عملکرد نرمال[۲] موتور و بیشتر در هنگام راه اندازی رخ می دهد .

نقاط داغ و تلفات بیش از اندازه : عوامل متعددی ممکن است باعث ایجاد تلفات زیادتر و ایجاد نقاط داغ شوند . آلودگی ورقه های سازنده روتور یا وجود لکه بر روی آنها ، اتصال غیر معمول میله های روتور به بدنه آن ، فاصله متغیر بین میله ها و ورقه روتور و غیره می تواند در مرحله ساخت موتور به وجود آید .البته سازندگان موتور ، آزمایشهای خاصی مانند اولتراسونیک را برای کاهش این اثرات بکار می برند.

ب ـ تنشهای مغناطیسی : عواملی مختلفی باعث ایجاد این تنشها بر روی روتور می شوند همانند، عدم تقارن فاصله هوایی و شارپیوندی شیارها ، که این عوامل و اثرات آنها در زیر مورد بررسی قرار داده شده است :

نویزهای الکترومغناطیسی : عدم تقارن فاصله هوایی ، علاوه بر ایجاد یک حوزه مغناطیسی نامتقارن باعث ایجاد مخلوطی از هارمونیکها در جریان استاتور و به تبع آن در جریان روتور می گردد. اثرات متقابل هارمونیکهای جریان ، باعث ایجاد نویز یا ارتعاش در موتور می شوند . این نیروها اغلب از نا همگونی فاصله هوایی بوجود می آیند

کشش نا متعادل مغناطیسی : کشش مغناطیسی نامتعادل باعث خمیده شدن شفت روتور و برخورد به سیم پیچی استاتور می شود. در عمل روتورها به طور کامل در مرکز فاصله هوایی قرار نمی گیرند. عواملی همانند، گریز از مرکز[۳]، وزن روتور ، سائیدگی یا تاقانها و … همگی بر قرار گیری روتور دورتر از مرکز اثر می گذارند .

نیروهای الکترومغناطیسی : اثر شار پیوندی شیارها ناشی از عبور جریان از میله های روتور ، سبب ایجاد نیروهای الکترودینامیکی می شوند. این نیروها با توان دوم جریان میله ) ) متناسب و یکطرفه می باشند و جهت آنها به سمتی است که میله را به صورت شعاعی از بالا به پائین جابجا می کند . اندازه این نیروهای شعاعی به هنگام راه اندازی بیشتر بوده و ممکن است به تدریج باعث خم شدن میله ها از نقطه اتصال آنها به رینگ های انتهایی گردند.

ج ـ تنشهای دینامیکی : این تنشها ارتباطی به طراحی روتور ندارند بلکه بیشتر به روند کار موتورهای القایی بستگی دارند .

برخی از این تنشها در ذیل توضیح داده می شود :

نیروهای گریز از مرکز[۴] : هر گونه افزایش سرعت از حد مجاز ، باعث ایجاد این نیروها می شود و چون ژنراتورهای القایی در سرعت بالای سنکرون کار می کنند اغلب دچار تنشهایی ناشی از نیروی گریز از مرکز می گردند .

گشتاورهای شفت : این گشتاورها معمولاً در خلال رخ دادن اتصال کوتاه و گشتاورهای گذرا تولید می شوند. اندازه این گشتاورها ممکن است تا ۲۰ برابر گشتاور بار کامل باشد .

د ـ تنشهای مکانیکی : برخی از مهمترین خرابی های مکانیکی عبارتنداز :

خمیدگی شفت روتور

تورق نامناسب و یاشل بودن ورقه ها

عیوب مربوط به یاتاقانها

خسارت دیدن فاصله هوایی

هـ ـ تنشهای محیطی : همانند استاتور تنشهای محیطی مختلفی، می تواند بر روی روتور تاثیر گذار باشد همانند رطوبت ، مواد شیمیایی، مواد خارجی و غیره

Abrasion -1

[۲] – عملکرد نرمال تعریف می شود به صورت هر موتوری که در معرض افت ولتاژ، تغییر بار (نوسانات بار)، اغتشاشات سوئیچینگ و غیره قرار می گیرد.

تشخیص خطای سیم بندی استاتور با آنالیز موجک و شبکه عصبی
فهرست مطالب

چکیده……………………………………………………………………………………………………………………………………..۱

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………….۲

فصل اول: بررسی انواع خطا در ماشینهای القایی و علل بروز و روشهای تشخیص آنها

۱-۱-مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………۳

۱-۲-بررسی انواع تنشهای وارد شونده بر ماشین القایی……………………………………………………………………۴

۱-۲-۱-تنشهای موثر در خرابی استاتور………………………………………………………………………………………..۴

۱-۲-۲- تنشهای موثر در خرابی روتور………………………………………………………………………………………..۵

۱-۳- بررسی عیوب اولیه در ماشینهای القایی…………………………………………………………………………………۸

۱-۳-۱- عیوب الکتریکی اولیه در ماشینهای القایی…………………………………………………………………………۱۰

۱-۳-۲- عیوب مکانیکی اولیه در ماشینهای القایی…………………………………………………………………………..۱۷

فصل دوم: مدلسازی ماشین القایی با استفاده از تئوری تابع سیم پیچ

۲-۱-تئوری تابع سیم پیچ…………………………………………………………………………………………………………..۲۱

۲-۱-۱-تعریف تابع سیم پیچ………………………………………………………………………………………………………۲۱

۲-۱-۲-محاسبه اندوکتانسهای ماشین با استفاده از توابع سیم پیچ……………………………………………………..۲۶

۲-۲-شبیه سازی ماشین القایی……………………………………………………………………………………………………۲۹

۲-۲-۱- معادلات یک ماشین الکتریکی باm سیم پیچ استاتور و n سیم پیچ روتور……………………………..۳۲

۲-۲-۱-۱-معادلات ولتاژ استاتور……………………………………………………………………………………………….۳۲

۲-۲-۱-۲- معادلات ولتاژ روتور………………………………………………………………………………………………..۳۳

۲-۲-۱-۳- محاسبه گشتاور الکترومغناطیسی…………………………………………………………………………………۳۵

۲-۲-۱-۴- معادلات موتور القای سه فاز قفس سنجابی در فضای حالت……………………………………………۳۶

۲-۳- مدلسازی خطای حلقه به حلقه و خطای کلاف به کلاف…………………………………………………………۴۴

فصل سوم: آنالیز موجک و تئوری شبکه های عصبی

۳-۱-تاریخچه موجک ها……………………………………………………………………………………………………………۵۴

۳-۲-مقدمه ای بر خانواده موجک ها……………………………………………………………………………………………۵۴

۳-۲-۱-موجک هار…………………………………………………………………………………………………………………..۵۵

۳-۲-۲- موجک دابیشز………………………………………………………………………………………………………………۵۵

۳-۲-۳- موجک کوایفلت…………………………………………………………………………………………………………..۵۶

۳-۲-۴- موجک سیملت…………………………………………………………………………………………………………….۵۶

۳-۲-۵- موجک مورلت……………………………………………………………………………………………………………..۵۶

۳-۲-۶- موجک میر…………………………………………………………………………………………………………………..۵۷

۳-۳- کاربردهای موجک………………………………………………………………………………………………………….۵۷

۳-۴- آنالیز فوریه…………………………………………………………………………………………………………………….۵۸

۳-۴-۱- آنالیز فوریه زمان-کوتاه………………………………………………………………………………………………..۵۸

۳-۵-آنالیز موجک……………………………………………………………………………………………………………………۵۹

۳-۶- تئوری شبکه های عصبی…………………………………………………………………………………………………..۶۹

۳-۶-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………۶۹

۳-۶-۲- مزایای شبکه عصبی……………………………………………………………………………………………………..۶۹

۳-۶-۳-اساس شبکه عصبی………………………………………………………………………………………………………..۶۹

۳-۶-۴- انواع شبکه های عصبی………………………………………………………………………………………………….۷۲

۳-۶-۵-آموزش پرسپترونهای چند لایه…………………………………………………………………………………………۷۶

فصل چهارم:روش تشخیص خطای سیم بندی استاتور در ماشین القایی(خطای حلقه به حلقه)

۴-۱- اعمال تبدیل موجک………………………………………………………………………………………………………….۷۹

۴-۲- نتایج تحلیل موجک…………………………………………………………………………………………………………..۸۱

۴-۳- ساختار شبکه عصبی………………………………………………………………………………………………………….۹۴

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات..

نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………۹۷

پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………………..۹۸

پیوست ها………………………………………………………………………………………………………………………………..۹۹

منابع و ماخذ

فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۰۰

منابع لاتین……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰۱

چکیده لاتین…………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰۵

شکل۱-۱ : موتور القایی با ساختار مجزا شده از هم………………………………………………..

شکل۱-۲: شمای قسمتی از موتور و فرکانس عبور قطب………………………………………………………………۱۰

شکل۱-۳: (الف) اتصال کوتاه کلاف به کلاف بین نقاط b وa (ب) خطای فاز به فاز……………………..۱۵

شکل۲-۱: برش از وسیله دو استوانه ای با قرارگیری دلخواه سیم پیچ در فاصله هوایی………………………..۲۲

شکل۲-۲: تابع دور کلاف متمرکز باN دور هادی مربوط به شکل۲-۱………………………………………………۲۳

شکل۲-۳: تابع سیم پیچی کلاف متمرکز N دوری مربوط به شکل۲-۱……………………………………………..۲۵

شکل ۲-۴: ساختار دو سیلندری با دور سیم پیچA وB…………………………………………………………………..26

شکل۲-۵: تابع دور کلاف “BB شکل۲-……………………………………………………….. ………………………….۲۷

شکل۲-۶:(الف) تابع دور فازa استاتور (ب) تابع سیم پیچی فازa استاتور……………………………………..۳۰

شکل۲-۷: تابع سیم پیچی حلقه اول روتور…………………………………………………………………………………۳۰

شکل۲-۸(الف) اندوکتانس متقابل بین فازA استاتور و حلقه اول روتور (ب) مشتق اندوکتانس متقابل بین فازa استاتور و حلقه اول روتور نسبت به زاویه …………………………………………………………………………۳۱

شکل۲-۹: شکل مداری در نظر گرفته شده برای روتور قفس سنجابی ……………………………………………۳۴

شکل ۲-۱۰: نمودار جریان (الف) فازa (ب)فازb (ج) فازc استاتور در حالت راه اندازی بدون بار…..۴۱

شکل۲-۱۱: (الف) نمودار سرعت موتور در حالت راه اندازی بدون بار(ب) نمودار گشتاور الکترومغناطیسی موتور در حالت راه اندازی بدون بار…………………………………………………………………………………………..۴۲

شکل۲-۱۲: نمودار جریان (الف) فازa (ب) فازb (ج) فازC استاتور در حالت دائمی بدون بار…….۴۳

شکل۲-۱۳: فرم سیم بندی استاتور وقتی که اتصال کوتاه داخلی اتفاق افتاده است (الف) اتصال ستاره (ب) اتصال مثلث ………………………………………………………………………………………………………………. ۴۵

شکل۲-۱۴: تابع دور، فازD در حالت خطای حلقه به حلقه (الف) ۳۵دور (ب) ۲۰دور ج) ۱۰دور………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۸

شکل۲-۱۵: تابع سیم پیچی فازD در خطای حلقه به حلقه (الف)۳۵دور (ب)۲۰دور (ج) ۱۰دور………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۸

شکل۲-۱۶: (الف)تابع اندوکتانس متقابل بین فازC و حلقه اول روتور (ب) تابع مشتق اندوکتانس متقابل بین فاز C و حلقه اول روتور نسبت به زاویه …………………………………………………………………………….۴۸

شکل۲-۱۷: (الف)تابع اندوکتانس متقابل بین فازD و حلقه اول روتور (ب) تابع مشتق اندوکتانس متقابل بین فاز D و حلقه اول روتور نسبت به زاویه………………………………………………………………………………۴۹

شکل۲-۱۸: نمودار جریان استاتور (الف) فازa (ب)فازb (ج) فازC در خطای ۱۰ دور در حالت راه اندازی بدون بار ……………………………………………………………………………………………………………….۵۰

شکل۲-۱۹: نمودار جریان استاتور (الف) فازa (ب) فازb (ج) فازC در خطای ۳۵ دور در حالت راه اندازی بدون بار ……………………………………………………………………………………………………………….۵۱

شکل۲-۲۰: (الف) گشتاور الکترو مغناطیسی در خطای ۱۰دور (ب) خطای ۳۵ دور ………………………..۵۲

شکل۲-۲۱: نمودار سرعت موتور در خطای حلقه به حلقه (۳۵دور) ……………………………………………….۵۲

شکل۲-۲۲:نمودار جریان استاتور (الف) فازa (ب) فازb ( ج) فازC درخطای (۳۵دور) در حالت دائمی بدون بار …………………………………………………………………………………………………………….۵۳

شکل۳-۱:(الف) تابع موجک هار Ψ (ب) تابع مقیاس هار ………………………………………………………۵۵

شکل۳-۲: خانواده تابع موجک دابیشزΨ ……………………………………………………………………………………55

شکل۳-۳: (الف) تابع موجک کوایفلت Ψ (ب) تابع مقیاس کوایفلت …………………………………….. ۵۶

شکل۳-۴: (الف) تابع موجک سیملت Ψ (ب) تابع مقیاس سیملت ……………………………………….۵۶

شکل۳-۵: تابع موجک مورلت Ψ …………………………………………………………………………………………….57

شکل۳-۶: (الف) تابع موجک میر Ψ (ب) تابع مقیاس میر ……………………………………………………۵۷

شکل۳-۷: تبدیل سیگنال از حوزه زمان-دامنه به حوزه فرکانس-دامنه با آنالیز فوریه …………………………۵۸

شکل۳-۸: تبدیل سیگنال از حوزه زمان- دامنه به حوزه زمان –مقیاس با آنالیز موجک ………………………۵۹

شکل۳-۹: (الف) ضرایب موجک (ب) ضرایب فوریه …………………………………………………………..۶۰

شکل۳-۱۰: اعمال تبدیل فوریه بروی سیگنال و ایجاد سیگنالهای سینوسی در فرکانسهای مختلف…………۶۱

شکل۳-۱۱: اعمال تبدیل موجک بروی سیگنال ………………………………………………………………………….۶۱

شکل۳-۱۲: (الف) تابع موجک Ψ ب) تابع شیفت یافته موجک …………………………………………۶۲

شکل۳-۱۳: نمودار ضرایب موجک……………………………………………………………………………………………۶۳

شکل۳-۱۴: ضرایب موجک هنگامی که از بالا به آن نگاه شود ………………………………………………………۶۳

شکل۳-۱۵: مراحل فیلتر کردن سیگنال S …………………………………………………………………………………65

شکل۳-۱۶: درخت آنالیز موجک ……………………………………………………………………………………………..۶۶

شکل ۳-۱۷:درخت تجزیه موجک …………………………………………………………………………………………….۶۶

شکل۳-۱۸: باز یابی مجدد سیگنال بوسیله موجک ………………………………………………………………………..۶۷

شکل۳-۱۹: فرایند upsampling کردن سیگنال …………………………………………………………………………۶۷

شکل ۳-۲۰: سیستم filters quadrature mirror ……………………………………………………………….67

شکل ۳-۲۱: تصویر جامعی از مرفولوژی نرون منفرد …………………………………………………………………..۷۰

شکل۳-۲۲: مدل سلول عصبی منفرد …………………………………………………………………………………………۷۱

شکل۳-۲۳: ANN سه لایه ……………………………………………………………………………………………………..۷۱

شکل۳-۲۴: منحنی تابع خطی …………………………………………………………………………………………………..۷۳

شکل۳-۲۵: منحنی تابع آستانه ای …………………………………………………………………………………………..۷۳

شکل۳-۲۶: منحنی تابع سیگموئیدی …………………………………………………………………………………………۷۴

شکل۳-۲۷: پرسپترون چند لایه ………………………………………………………………………………………………..۷۵

شکل۳-۲۸: شبکه عصبی هاپفیلد گسسته(ونگ و مندل،۱۹۹۱) ……………………………………………………….۷۵

شکل ۴-۱: ساختار کلی تشخیص خطا ………………………………………………………………………………………۷۹

شکل۴-۲: ساختار کلی پردازش سیگنال در موجک ………………………………………………………………………۸۱

شکل۴-۳: تحلیل جریان استاتور درحالت خطادار (۳۵دور) با در بی باری ……………………………….۸۲

شکل۴-۴: : تحلیل جریان استاتور درحالت خطادار (۲۰دور) با در بی باری …………………………….۸۲

شکل۴-۵: : تحلیل جریان استاتور درحالت خطادار (۱۰دور) با در بی باری …………………………….۸۳

شکل۴-۶: : تحلیل جریان استاتور درحالت سالم با در بی باری ……………………………………………..۸۳

شکل۴-۷: : تحلیل جریان استاتور درحالت خطادار(۳۵دور)با در بارداری ………………………………..۸۴

شکل۴-۸: : تحلیل جریان استاتور درحالت خطادار(۲۰دور)با در بارداری …………………………………۸۴

شکل۴-۹: : تحلیل جریان استاتور درحالت خطادار(۱۰دور)با در بارداری …………………………………۸۵

شکل۴-۱۰:تحلیل جریان استاتور در حالت سالم با در بارداری …………………………………………………۸۵

شکل۴-۱۱: ضرایب موجک برای جریان استاتور ماشین خطادار(با خطای ۳۵دور)در بی باری با ……86

شکل۴-۱۲: ضرایب موجک برای جریان استاتور ماشین خطادار(با خطای ۲۰ دور)در بی باری با……….87.

شکل۴-۱۳: ضرایب موجک برای جریان استاتور ماشین خطادار(با خطای ۱۰دور)در بی باری با ……88

شکل۴-۱۴: ضرایب موجک برای جریان استاتور ماشین سالم در بی باری با ……………………………..۸۹

شکل۴-۱۵: نمای شبکه عصبی ………………………………………………………………………………………………..۹۴

شکل۴-۱۶: خطای train کردن شبکه عصبی …………………………………………………………………………….۹۵

جدول۴-۱ : انرژی ذخیره شده در ماشین سالم ……………………………………………………………………………۹۰

جدول ۴-۲: انرژی ذخیره شده در ماشین خطا دار (۱۰ دور) ……………………………………………………….۹۱

جدول ۴-۳: انرژی ذخیره شده در ماشین خطا دار (۲۰ دور) …………………………………………………….. .۹۲

جدول ۴-۴: انرژی ذخیره شده در ماشین خطا دار (۳۵ دور) ……………………………………………………… ۹۳

جدول۴-۵: نمونه های تست شبکه عصبی ………………………………………………………………………………. ۹۶

– Eccentricity2

– ۱Centrifugal Force

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.