بررسی نور در گرافیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نور در گرافیک دارای ۷۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نور در گرافیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی نور در گرافیک۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نور در گرافیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نور در گرافیک :

بررسی نور در گرافیک

در عصر حاضر از انوع طراحی نوری برای ایجاد روشنایی روزمره استفاده می شود که قسمتی از این طراحی نوری در اختیار طراحان گرافیک قرار گرفته است.

امروزه نور در زمنیه ی گرافیک چنان تنوعی یافته است که کمتر کسی را می توان یافت که برای تبلیغات محیطی از نور پردازی استفاده نکرده باشد. اما طراحان زیادی هستند که تجربه و آگاهی لازم را در مورد خصوصیات و ویژگی های نور ندارند. این مسئله باعث می شود که ایده های خلاقانه آنها به هنگام استفاده و اجرا جلوه ی واقعی خود را نداشته باشد. بنابر این بهتر است که طراح قبل از شروع نور پردازی با ویژگی های و خصوصیات نور و تجهیزات آن آشنا شود تا نور بتواند باعث خلق یک اثر هنری شده و جلوه ی خود را به طور معجزه آسا نشان دهد.

در این تحقیق سعی شده است که طراحان با نور پردازیها و کاربرد آنها در تبلیغات و استفاده درست از وسایل نور پردازی در جایگاه مناسب با خصوصیات خاص آن آشنا شده و در رشته ی کاری خود حضور مثبت یابند و کارهای نفس به جا گذارند.

مقدمه

همراه با رشد جمعیت و نوآوری های جدید در عرصه علم و صنعت، نیاز به تبلیغات روز به روز افزایش یافته است. و با وجود ظهور تکنولوژی ، قابلیت های متعددی در این زمینه به وجود آمده است.

انسان همواره در کوشش متعادل ساختن زندگی و طبیعت از طریق خلق آثار هنری بوده است.

موندریان می گوید : زمانیکه طبیعت و انسان به تعادل برسند هنر از بین خواهد رفت و اصولاً هر چه زمان جلوتر برود، نارسائیها و عدم تعادل اشیاء موجود در طبیعت بیشتر خواهد شد.

این انسان است که با استفاده از اختیارات خود به طبیعت نظم و هماهنگی می دهد و در آن تنوع ، تعادل و انگیزه ایجاد می کند. مثلاً وقتی تابش یک نور یا یک رنگ انسان را متاثر می سازد احساس او را بر می انگیزد و او را دگرگون می کند. این دگرگونی هم می تواند جنبه مثبت داشته باشد و هم منفی.

او می تواند نورها و رنگهایی را انتخای کند که مطابق امیال و سلایق او باشد و بدینوسیله یک تعادل و توازن در طبیعت به وجود آورد. تا به این تعادل و توازن تضادهای منفی طبیعتی را بالان دهد تا انسان راحت زندگی کند، و در زندگی خود احساس آرامش نماید.

فرض کنید در نور پردازی یا نقاشی فضای یک بیمارستان از یک نور یا رنگ غلط و منفی استفاده شود. طبعاً نمی توان در چنین جایی انتظار بهبودی و سلامت بیماران را داشت.

امروز طراحان با استفاده از وسایل و طراحی نور پردازی ، آثار خود را به نتیجه مطلوب می رسانند و به آنها جلوه خاص می بخشند.

بطور کلی نورپردازی در عصر حاضر در گرافیک محیطی از اهیمت خاص برخوردار است و شرکت های سازنده تجهیزات آن در پی رقابت با یکدیگر هستند و هر روز کالای جدیدی را به بازار عرضه می کنند، که یک طراح باید با ویژگی هر یک از اینها آشنا شود.

در این تحقیق طراح می تواند ضمن آشنایی با جنبه های فیزیکی و روانشناختی نور، با نور پردازی متداول و تجهیزات آن آشنا شود و بادرک ضرورت یادگیری به سراغ آن برود.

مقدمه

همراه با رشد جمعیت و نوآوری های جدید در عرصه علم و صنعت، نیاز به تبلیغات روز به روز افزایش یافته است. و با وجود ظهور تکنولوژی ، قابلیت های متعددی در این زمینه به وجود آمده است.

انسان همواره در کوشش متعادل ساختن زندگی و طبیعت از طریق خلق آثار هنری بوده است.

موندریان می گوید : زمانیکه طبیعت و انسان به تعادل برسند هنر از بین خواهد رفت و اصولاً هر چه زمان جلوتر برود، نارسائیها و عدم تعادل اشیاء موجود در طبیعت بیشتر خواهد شد.

این انسان است که با استفاده از اختیارات خود به طبیعت نظم و هماهنگی می دهد و در آن تنوع ، تعادل و انگیزه ایجاد می کند. مثلاً وقتی تابش یک نور یا یک رنگ انسان را متاثر می سازد احساس او را بر می انگیزد و او را دگرگون می کند. این دگرگونی هم می تواند جنبه مثبت داشته باشد و هم منفی.

او می تواند نورها و رنگهایی را انتخای کند که مطابق امیال و سلایق او باشد و بدینوسیله یک تعادل و توازن در طبیعت به وجود آورد. تا به این تعادل و توازن تضادهای منفی طبیعتی را بالان دهد تا انسان راحت زندگی کند، و در زندگی خود احساس آرامش نماید.

اهداف تحقیق

هدف از ارائه این تحقیق :

– آشنایی با ویژگی های نور.

– تاثیرات روانشناختی نور بر روی انسان.

– منابع نور طبیعی و مصنوعی.

– طراحی صحیح نور پردازی در مکان های خاص.

– آشنایی با وسایل و تجهیزات نور پردازی.

– کاربرد آنها در تبلیغات محیطی.

– استفاده درست و مناسب از وسایل و تجهیزات نور پردازی در جایگاه مناسب.

(Digital light processing) DLP

به عنوان یکی از عناصر بسیار مهم در زمینه سمعی بصری، دستگاهی است که به طور همزمان به کامپیوتر، ویدئو، دوربین فیلمبرداری، تلویزیون، دستگاههای نمایش VCDو DVD ، بلندگو، میکروفن و سایر سیستمهای صوتی و تصویری ارتباط یافته و تصاویر آنها را به صورت بزرگ بر دیوار یا پرده منعکس می سازد.

دستگاه ویدئو پروژکتور عمدتاً با شاخص های خاصی شناخته می شود که هر یک از آنها در نوع خود دارای اهمیت ویژه ای است. برای انتخاب یک دستگاه ویدئو پروژکتور می باید همواره به دنبال یافتن آیتم هایی باشیم که ذیلاً ذکر شده است.

ساختار دستگاه Construction : عبارت است از سیستم اصلی و قلب دستگاه که در واقع یک مبدل انرژی الکتریکی به نورانی است. در این مبدل سیگنالهای الکتریکی دریافت شده به سیگنالهای نوری در طیف طول موجهای مرئی و طبعا ً تصویری بدل شده و از طریق یک صفحه نمایش قابل رویت می گردند.

اندازه تصویر آن به دلیل وجود یک لنز در آستانه دستگاه به تصویر بزرگتری بر پرده نمایش تبدیل می شود. ساختار صفحه نمایش ذکر شده گونه های متفاوتی دارد که دو نوع عمده و اصلا آن به شرح ذیل است:

– بررسی نور در گرافیک
فهرست مطالب –

تقدیم الف

قدر دانی ب

بررسی نور در گرافیک
فهرست مطالب ج

چکیده ۱

فصل اول- کلیات تحقیق

مقدمه ۴

بیان موضوع ۷

اهداف تحقیق ۹

اهیمت و ضرورت موضوع ۱۰

تعریف مفاهیم و اصطلاحات کلیدی ۱۱

فصل دوم

پیشینه تحقیق

نور و انواع آن ۱۳

تاثیرات نور ۱۶

تأثیر نور بر روی جسم انسان ۱۸

ارزش و زیبایی نور ۲۱

منابع روشنایی ۲۴

جنبه های فیزیکی و روانشناختی نور ۲۸

جهت نور ۳۱

کیفیت نور ۳۴

کمیت نور ۳۵

فصل سوم

نورپردازی ۳۹

ایجاد جلوه در اشیاء به وسیله نورپردازی ۴۳

متداولترین نورپردازی ۴۵

نورپردازی شاعرانه ۴۷

فصل چهارم

پروژکتور ۵۰

LCD ها ۵۲

شناخت LCD 55

سیستم LCD 57

ساخت بزرگترین LCD انعطاف پذیر ۵۹

LED ها ۶۱

LED ها و کاربرد آن ۶۱

ویژگیهای LED ها ۶۴

استفاده از LEDها در تبلیغات ۶۸

DLP ها ۷۲

دستگاه ویدئو پرژکتور ۷۲

ساختار و سیستم دستگاه ویدئو پرژکتور ۷۳

میزان درخشش ۷۵

میزان دقت ۷۶

اندازه تصویر ۷۷

تفاوت سیستم LCD و DLP از لحاظ کیفیت و کنتراست رنگ ۷۹

جایگاه سیستم تبلیغات ۸۲

فصل پنجم

نتیجه گیری و پیشنهادات ۸۶

فصل ششم

منابع و مأخذ ۹۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.