بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران دارای ۱۹۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران :

بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران

چکیده

برآوردها نشان می دهد، مدت زمانی که در سازمانها صرف ارتباطات می گردد بین ۵۰/۰ درصد تا ۹۰/۰ درصد دامنه تغییر دارد، و اغلب اعضای سازمانها دست اندرکار فرایند ارتباطند و پیوسته به کار جذب، ارزیابی و پخش و توزیع اطلاعات اشتغال دارند، و در این راستا ارتباطات و چگونگی جهت گیری آنها به سمت اهداف سازمانی از مسائل ضروری مورد توجه مدیران است و این توجه ناشی از ارتباط مؤثر با کارکنان و درک انگیزه های ارتباطی آنان، در توفیق مدیران در دست یابی به اهداف طراحی شده سازمان عامل مؤثر است. ارتباطات از جمله موضوعاتی است که در علوم رفتاری و رفتار سازمانی از اهداف والایی برخوردار است و می تواند در عملکرد مدیران تأثیر عمده ای داشته باشد (محسنیان راد، ۱۳۶۹، ص ۲۴۷).

روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است و جامعه آماری کارکنان و مدیران سازمان ملی جوانان به تعداد ۳۰۰ نفر کارکنان و ۱۴ نفر مدیر دارای تحصیلات دیپلم تا فوق لیسانس در نظر گرفته شدند و تعداد نمونه به روش تصادفی طبقه ای ۱۴ نفر از مدیران به علت کمی شمارش گردید و ۱۶۹ نفر از کارکنان انتخاب گردیده است، ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای چهار کارکرد ارتباطات رابینز بوده است.

اعتبار پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای مدیر ۹۵/۰ صدم اعتبار پرسشنامه کارمندان ۹۷/۰ صدم تعیین گردیده است.

برای تجزیه و تحلیل سؤالات پرسشنامه علاوه آمار توصیفی، آزمون t دو گروه مستقل مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از سؤالات پژوهش به شرح زیر است:

۱- بین فرآیند ارتباطات و عملکرد مدیران رابطه وجود دارد.

۲- مدیران بر این اعتقادند که کنترل رفتار سازمانی پرسنل از طریق آنها نسبتاً خوب انجام می شود.

۳- مدیران بر این اعتقادند که در پرسنل ایجاد انگیزه می کنند.

۴- مدیران بر این اعتقادند که عواطف و احساسات(روحیه) پرسنل چندان مهم تلقی نمی شود.

۵- مدیران بر این اعتقادند که انتقال اطلاعات به منظور تصمیم گیری از طریق آنها نسبتاً خوب انجام می شود.

بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده ۱

فصل اول: کلیات پژوهش

۱-۱- مقدمه ۳

۲-۱- بیان مسئله ۳

۳-۱- هدف پژوهش ۴

۴-۱- اهمیت ضرورت پژوهش ۵

۵-۱- انگیزه پژوهش ۶

۶-۱- سوالهای پژوهش ۶

۷-۱- تعاریف عملیاتی ۶

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

۱-۲- مبانی نظری پژوهش ۱۱

۱-۱-۲- سابقه تاریخی و نقش ارتباطات ۱۲

۲-۱-۲- ارتباطات چیست ۱۴

۳-۱-۲- تعاریف ارتباطات ۱۵

۴-۱-۲- هدف از برقراری ارتباط ۱۷

۵-۱-۲- انواع ارتباطات ۱۸

۶-۱-۲- محاسن ارتباطات غیر رسمی ۲۲

۷-۱-۲- شیوه های ارتباط ۲۳

۸-۱-۲- شکلهای ارتباط ۲۵

۹-۱-۲- فرآیند ارتباطات ۲۹

۱۰-۱-۲- الگوی ارتباطی برلو ۳۱

۱۱-۱-۲- ارتباطات سازمانی به عنوان یک فرآیند متقابل ۳۱

۱۲-۱-۲- موانع برقراری ارتباط ۳۲

۱۳-۱-۲- کارکردهای ارتباطات ۳۳

۱۴-۱-۲- نقش ادراک در ارتباطات ۴۵

۱۵-۱-۲- بازخور ۴۷

۱۶-۱-۲- ویژگی یک ارتباط مؤثر ۴۹

۱۷-۱-۲- رفتار تأثیر گذار چیست ۵۰

۱۸-۱-۲- نقش بیان مؤثر در ارتباطات ۵۰

۱۹-۱-۲- چگونگی اثر بخشی و ارتقاء ارتباطات ۵۲

ارتباط مؤثرتر ۵۲

۲۱-۱-۲- نقش شما در بهبود ارتباطات ۵۳

۲۲-۱-۲- ارتباطات محور توسعه ۵۵

۲۳-۱-۲- پیشرفت ارتباطات ۵۶

۲۴-۱-۲- انواع ارتباطات در سازمان ۵۹

۲۵-۱-۲- اهمیت ارتباطات سازمانی ۶۳

۲۶-۱-۲- مدیریت ارتباطات سازمانی ۶۵

۲۷-۱-۲- اهمیت ارتباطات در مدیریت ۶۵

۲۸-۱-۲- ارتباطات و مشکلات مدیریت ۶۹

۲-۲- عملکرد ۷۰

۱-۲-۲- مدیریت عملکرد ۷۱

۲-۲-۲- دیدگاههای تاریخی در مورد عملکرد ۷۲

۳-۲-۲- تعریف ارزشیابی عملکرد ۷۳

۴-۲-۲- سابقه مدل ACHIEVE 75

۵-۲-۲- استفاده از مدل ACHIEVE 77

۶-۲-۲- سه کنش مدیریت عملکرد ۸۱

۷-۲-۲- برنامه ریزی عملکرد ۸۲

۸-۲-۲- سرپرستی ۸۳

۹-۲-۲- مرور بر عملکرد ۸۵

۱۰-۲-۲- معیارهای عملکرد ۸۵

۱۱-۲-۲- تجدید نظر در عملکرد ممکن است عملکرد را کم اهمیت جلوه دهد ۸۸

۱۲-۲-۲- الگوی بهبود عملکرد مدیریت ۹۲

۳-۲- پیشینه پژوهش ۹۶

۱-۳-۲- تحقیقات داخل کشور ۹۶

۲-۳-۲- تحقیقات خارج کشور ۹۸

فصل سوم: فرایند پژوهش

۱-۳- روش پژوهش ۱۰۵

۲-۳- جامعه آماری ۱۰۵

۳-۳- نمونه و روش نمونه گیری ۱۰۵

۴-۳- ابزار پژوهش ۱۰۶

۵-۳- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش ۱۰۷

۶-۳- روش تجزیه و تحلیل داده ها ۱۰۷

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری

۱-۴- مقدمه ۱۰۹

۲-۴- توصیف داده ها ۱۱۰

۳-۴- تحلیل داده ها ۱۱۹

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد

۱-۵- بحث و نتیجه گیری ۱۲۷

۱-۱-۵- تفسیر سوال اصلی پژوهش ۱۲۷

۲-۱-۵- تفسیر سوالات فرعی پژوهش ۱۲۷

۱-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی اول پژوهش ۱۲۷

۲-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۸

۳-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی سوم پژوهش ۱۲۸

۴-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی چهارم پژوهش ۱۲۹

۲-۵- نتیجه کلی ۱۳۰

۳-۵- محدودیتها و مشکلات پژوهش ۱۳۰

۴-۵- پیشنهادهای پژوهش ۱۳۰

۵-۵- خلاصه پژوهش ۱۳۱

منابع و مآخذ

بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران
فهرست منابع فارسی ۱۳۶

بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران
فهرست منابع لاتین ۱۳۹

ضمایم

پرسشنامه مربوط به مدیر

پرسشنامه مربوط به کارکنان

بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران
فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول شماره (۴-۱) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت ۱۱۵

جدول شماره (۴-۲) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات ۱۱۶

جدول شماره (۴-۳) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت ۱۱۷

جدول شماره (۴-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی ۱۱۸

جدول شماره (۴-۵) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال اول پژوهش ۱۱۹

جدول شماره (۴-۶) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش ۱۲۰

جدول شماره (۴-۷) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش ۱۲۱

جدول شماره (۴-۸) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال سوم پژوهش ۱۲۲

جدول شماره (۴-۹) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال چهارم پژوهش ۱۲۳

جدول شماره (۴-۱۰) شاخصهای آمار توصیفی سوال اول ۱۲۴

جدول شماره (۴-۱۱) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی اول پژوهش ۱۲۵

جدول شماره (۴-۱۲) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۶

جدول شماره (۴-۱۳) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۶

جدول شماره (۴-۱۴) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۷

جدول شماره (۴-۱۵) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۷

جدول شماره (۴-۱۶) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی سوم پژوهش ۱۲۸

جدول شماره (۴-۱۷) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۸

جدول شماره(۴-۱۸) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی چهارم پژوهش ۱۲۹

جدول شماره (۴- ۱۹) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی چهارم پژوهش ۱۲۹

جدول شماره (۴-۲۰) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند ۱۳۰

بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران
فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار شماره (۲-۱) مفهوم فایول از پل ارتباطی ۱۴

نمودار شماره (۲-۲) مدل فرایند ارتباطات ۳۱

نمودار شماره (۲-۳) مدل برلو از ارتباطات ۳۳

نمودار شماره (۲-۴) سیستم اطلاعات ۴۵

نمودار شماره (۲-۵) مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری ۴۷

نمودار شماره (۲-۶) مدل ماهواره ای عملکرد سازمانی ۷۷

نمودار شماره (۲-۷) موضع گیری برای عملکرد آینده ۷۸

نمودار شماره (۲- ۸) ارتباط اجزای الگوی بام ۹۸

نمودار شماره (۲- ۹) مدیریت عملکرد ۱۰۰

نمودار شماره (۴-۱) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک جنسیت ۱۱۵

نمودار شماره (۴-۲) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات ۱۱۶

نمودار شماره (۴-۳) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک سابقه خدمت ۱۱۷

نمودار شماره (۴-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک رشته تحصیلی ۱۱۸

نمودار شماره (۴-۵) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی اول پژوهش ۱۱۹

نمودار شماره (۴-۶) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۰

نمودار شماره (۴-۷) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۱

نمودار شماره (۴-۸) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی سوم پژوهش ۱۲۲

نمودار شماره (۴-۹) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی چهارم پژوهش ۱۲۳

نمودار شماره (۴-۱۰) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند ۱۳۰

نمودار شماره (۴-۱۱) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند ۱۳۰

-۱- مقدمه

در دنیای کنونی نقش ارتباطات در یک مجموعه، به عنوان یکی از عناصر اولیه مدیریت به شمار می رود. بنابراین به نظر می رسد با توجه به رشد روز افزون سازمانها از یک سو و پیچیدگی مباحث مدیریتی از سوی دیگر اهمیت نیاز به ارتباطات روزانه و موثر بیشتر می شود.

ارتباطات سازمانی شامل فرایندی است که دو یا چند واحد از یک مجموعه از طریق تبادل نظر، اطلاعات مورد نیاز خود را مبادله کرده و از آنجایی که ارتباطات از عناصر اولیه مدیریت است، مدیران باید در سطوح مختلف با افراد مجموعه و یا همطراز خود ارتباط موثر برقرار کنند.

ارتباطات موثر یکی از عناصر کلیدی موفقیت مدیران است چرا که اطلاعات به عنوان یک ورودی با اهمیت در سیستم سازمانی و در سایه ارتباطات موثر وارد مجموعه شده و پس از راه یابی، نیازمند سیستم ارتباطی کارآمد خواهد بود، تا مورد پردازش قرار گیرد و همانند خون در شریان آن مجموعه جریان یابد.

بدیهی است ارتباط مدیران با افرادی که در مجموعه تحت نظارت آنان انجام وظیفه می نمایند، باید به بهترین شیوه ارتباطی جهت نیل به اهداف آن مجموعه باشد چرا که همه جوانب کار مانند آموزشی، ارجاع، ماموریت و ارزیابی عملکرد از طریق این ارتباطات صورت می گیرد.

بنابراین به نظر می رسد یک مدیر موفق با بهره گیری از روشهای اثر بخش ارتباطات برای افزایش کارایی مجموعه خود نقش ارزنده ای دارد.

هر جا که ارتباطات موثرتر، بهتر و شفاف تر خواهد بود عملکرد مدیران هم نیز بهبود داشته و مطمئناً عکس این قضیه نیز به اثبات رسیده است (رحمانی ، ۱۳۶۹ . ص ۲۶).

۲-۱- بیان مسئله

با توجه به این که ارتباطات فرایندی محوری در تبادل اطلاعات بین اعضاء سازمان و بین سازمانی است و تعاملات قسمتهای مختلف را برقرار می کند بنابراین یک ابزار موثر در هماهنگ سازی کاربرد اثر بخش منابع انسانی تلقی می شود و در سازمانهایی که فرایند ارتباطات به خوبی برقرار نشود آثار و تبعاتی را بدنبال خواهد داشت که یکی از آنها می تواند در عملکرد مدیران موثر واقع شود.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از تعارضهایی که بین افراد یا کارکنان یک سازمان پیش می آید ناشی از ارتباطات ضعیف و یا ارتباطات ناقص است. زیرا افراد هفتاد درصد ساعات کارشان را بصورت نوشتن، خواندن، صحبت کردن و یا گوش دادن صرف ارتباطات می کنند (رابینز ، ۱۹۹۸ . ص ۳۱۰ ) .

یکی از موانع اساسی عملکرد موفقیت آمیز یک گروه یا یک سازمان فقدان ارتباطات اثر بخش است. اثر بخشی «ارتباطات» به دو دلیل برای مدیران اهمیت دارد. یکی آن که مدیران کارکرد های مدیریت را بوسیله فرایند «ارتباطات» انجام می دهند و دیگر اینکه ارتباطات امری حیاتی است که مدیران قسمت اعظم وقت خود را صرف آن می کنند (ابستونروفریمن ترجمه اعرابی و پارسیان ، ص ۱۱۱).

بنابراین «ارتباطات» اثر بخش لازمه اثر بخشی هر گروه و سازمانی است زیرا از جمله عوامل سه گانه ای که به عنوان معیارها و مقیاسهای «اثر بخشی سازمانی» برشمرده اند مهارتهای ارتباطی مدیریتی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات می باشند (رابینز ترجمه کبیری ، ۱۳۷۶ . ‌ص ۵۱).

واقعیت آن است که کشور ما به لحاظ جمعیتی ، از جوان ترین کشورهای دنیاست و نسل جوان بر اساس آمارهای موجود ، تقریبا نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می دهد . از سوی دیگر ، جوانان سرمایه های اصلی جامعه ایران اسلامی محسوب می شوند که با بهره گیری صحیح از توانمندیهای آنان می توان تضمین کننده رشد و توسعه کشورمان باشیم .

بدیهی است که « سازمان ملی جوانان » مهمترین نهاد مسئوول در جهت فراهم اوردن فرصتها و تحقق نیازها و خواسته های جوانان می باشد لذا باید هر چه بیشتر به ارتباط این سازمان با نسل جوان اهتمام ویژه ای را مبذول داشت تا ازاین طریق بتوانیم در عرصه های گوناگون اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصاید کشورمان نقش بسزایی را ایفاء کنند.

۳-۱- هدف پژوهش

۱-۳-۱- هدف کلی: بررسی و مطالعه نقش فرایند ارتباطات در عملکرد مدیران

۲-۳-۱- اهداف جزئی:

۱- شناخت نحوه عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان در خصوص کنترل رفتار سازمانی پرسنل .

۲- شناخت نحوه عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان در خصوص ایجاد انگیزه در پرسنل.

۳- شناسایی نحوه عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان در خصوص بیان عواطف و احساسات (روحیه پرسنل).

۴- شناسایی نحوه عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان در خصوص انتقال اطلاعات به منظور تصمیم گیری در سازمان .

-۳- روش پژوهش

با استناد به هدف اصلی بررسی و مطالعه نقش فرایند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی می باشد لذا روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده گردیده است. زیرا محقق قصد دستکاری در هیچکدام از متغییرها را ندارد .

۲-۳- جامعه آماری

جامعه آماری ۳۱۴ نفر از کارکنان و مدیران سازمان ملی جوانان که در سال ۸۵-۸۴ مشغول به کار می باشند که از این تعداد ۳۰۰ نفر کارکنان و ۱۴ نفر مدیر می باشند.

۳-۳- نمونه و روش نمونه گیری

در این پژوهش با توجه به آمار تعداد افراد شاغل در سازمان ملی جوانان حجم نمونه انتخاب گردید بدین صورت که از بین ۱۴ نفر مدیر و ۳۰۰ نفر کارکنان که مشغول به فعالیت در سازمان ملی جوانان می باشند حجم نمونه مورد نظر براساس جدول مورگان شامل ۱۴ نفر مدیر به علت کمی شمارش گردیده است که این تعداد با حجم جامعه برابر می باشد و ۱۶۹ نفر از کارکنان براساس جدول مورگان بطور تصادفی انتخاب گردیده است.

جامعه

نمونه

مدیر

۱۴

۱۴

کارکنان

۳۰۰

۱۶۹

جمع

۳۱۴

۱۸۳

جدول ۳-۱ مربوط به حجم جامعه و نمونه

۴-۳- ابزار پژوهش

برای جمع آوری اطلاعات مودر نیاز از دو پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید .

در این تحقیق برای بررسی نقش ارتباطات در عملکرد مدیران از مطالعه و تحقیق در کتابهای مختلف، خواندن بعضی از مقالات، روزنامه ها و پایان نامه ها و همچنین از دو پرسشنامه بسته پاسخ، (پنج گزینه ای) محقق ساخته که یکی مربوط به مدیر و دیگری مربوط به افراد شاغل می باشد تهیه و استفاده گردیده است. که پرسشنامه ای که مربوط به مدیر می باشد از ۲۶ سوال با مقیاس پنج گزینه‌ای از خیلی زیاد تا خیلی کم مشخص شده است ارزش عددی خیلی زیاد ۵ و خیلی کم ۱ در نظر گرفته شده دامنه تغییرات در این پرسشنامه از ۲۶ تا ۱۳۰ می باشد که هر چه افراد نمونه بیشتری دریافت کند نشانگر آن است که از عملکرد بالایی برخوردار است که هر کدام از این سوالها براساس یکی از اصول و کارکردهای ارتباطات در کتاب رابینز طراحی و تنظیم شده است و آنرا مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. پرسشنامه دیگر مربوط به افراد شاغل در سازمان است که تمامی شرایط پرسشنامه مدیران را دارا می باشد با این تفاوت که از ضمیر سوم شخص استفاده گردیده است .

سوال ( ۱ ) کارکرد انگیزه ، عواطف ، کنترل ، تصمیم گیری

سوال ( ۹-۲ ) کارکرد کنترل

سوال ( ۱۳- ۱۰ ) کارکرد انگیزه و روحیه

سوال (۱۵ – 14) کارکرد انگیزه

سوال ( ۱۸- ۱۶) کارکرد عواطف (روحیه)

سوال ( ۲۶-۱۹ ) کارکرد تصمیم گیری

براین اساس از مدیران و کارمندان سازمان ملی جوانان خواسته شده است تا درباره نقش ارتباط در عملکرد مدیران نظرات خود را بیان نمایند.

۵-۳- چگونگی تعیین روایی و اعتبار ابزار پژوهش

۱-۵-۳- روایی

برای تعیین روایی سعی شده که سوالات پرسشنامه ها از متن کتابهای علمی تهیه شده باشد . همچنین سوالها به رویت اساتید راهنما و مشاور رسید و ایشان روایی آنها را تائید نمودند و در درجه سوم به ۳۰ نفر از آزمودنی ها که به طور تصادفی انتخاب شده بودند پرسشنامه ها ارائه شد و از آنان نظر خواهی گردید و آزمودنی ها سوالها را خوب و مناسب ارزیابی نموده بودند.

۲-۵-۳- اعتبار یا پایایی

جهت تعیین پایایی ابزار پژوهش این پرسشنامه بین ۳۰ نفر از کارکنان و مدیران توزیع گردید و برای محاسبه ضریب آلفای کرنباخ پرسشنامه از نرم افزار SPSS استفاده شد نتایج حاصل محاسبه نشان می دهد که ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیر ۹۵/۰ صدم و کارکنان ۹۷/۰ صدم تعیین گردید و با توجه به به نتایج بدست آمده در این پرسشنامه به اجرای نهایی گذاشته شد.

۶-۳- روش تجزیه و تحلیل داده ها

در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده‌ها پرسشنامه از آمار توصیفی و آمار استنباطی، آزمون t دو گروه مستقل برای مقایسه میانگین دو گروه استفاده گردیده است. زیرا از طرفی وجود دو گروه کارکنان و مدیران و از طرفی دیگر داده‌ها فاصله‌ای می باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.