بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج دارای ۱۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج :

بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج

این مطالعه با هدف بررسی و شناخت نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر پیش از ازدواج و همچنین بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با نگرش به این گونه معاشرت ها انجام شده است. در این مطالعه که به روش پیمایش صورت گرفته است، ۳۹۵ نفر از زنان ۱۵ تا ۵۰ سال مورد بررسی قرار گرفتند. چهارچوب نظری مورد استفاده در این مطالعه، نظریه تغییر نگرشی و ارزشی اینگلهارت بوده است.

یافته های پژوهش نشان می دهد که ۱/۶۵ درصد از زنان دارای نگرش منفی به این گونه روابط بودند. این در حالی است که نگرش زنان دارای فرزند دختر نسبت به این روابط منفی تر از زنانی بود که فرزند دختر نداشتند. در این تحقیق ۱۸ فرضیه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت شانزده فرضیه تأیید و دو فرضیه تأیید نشد. به طور کلی نتایج این مطالعه نشان داد که متغیرهای مربوط به فرض جامعه­پذیری که بیشتر فرهنگی بودند، تأثیر بیشتری بر نگرش زنان داشتند تا متغیرهای مربوط به فرض کمیابی.

کلید واژه فارسی: نگرش زنان، معاشرت و دوستی دختر و پسر پیش از ازدواج، دختران و پسران، نظریه تغییر نگرشی و ارزشی، اینگلهارت

بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
فهرست مطالب

فصل اول: کلیات

۱-۱-مقدمه. ۲

۱-۲- بیان مسئله. ۳

۱-۴- اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۵

۱-۳- اهداف تحقیق.. ۶

فصل دوم: پیشینه تحقیق

۲-۱- مروری بر تحقیقات داخلی و خارجی.. ۸

۲-۱-۱- تحقیقات داخلی.. ۸

۲-۱-۲ تحقیقات خارجی.. ۱۴

۲-۲- نقد و ارزیابی تحقیقات پیشین.. ۱۷

فصل سوم: مبانی نظری

۳-۱- نظریه های روانشناختی.. ۲۰

۳-۱-۱-نظریه جذب و کشش…. ۲۱

۳-۱-۲-نظریه دلبستگی.. ۲۱

۳-۱-۳-نظریه شناخت اجتماعی.. ۲۲

۳-۲- نظریه های انحرافات اجتماعی.. ۲۳

۳-۲-۱- نظریه فشار فرهنگی و آنومی مرتون.. ۲۴

۳-۲-۲- نظریه بی هنجاری دورکیم. ۲۵

۳-۳-نظریه های جامعه شناختی.. ۲۵

۳-۳-۱- نظریه کنش اجتماعی پارسونز. ۲۶

۳-۳-۲- نظریه نسلی پیر بوردیو. ۲۶

۳-۳-۳ رویکرد تاریخی تحلیل نسل.. ۲۷

۳-۳-۴-نظریه ساختار ارزشی شوارتز. ۳۰

۳-۴-دیدگاه اسلام. ۳۲

۳-۵-نظریه پست مدرن.. ۳۴

۳-۵-۱-عشق سیال زیگمونت باومن.. ۳۴

۳-۶- چارچوب نظری.. ۳۵

۳-۶-۱-نظریه تغییر نگرشی و ارزشی اینگلهارت.. ۳۵

۳-۳- مدل نظری تحقیق.. ۴۴

۳-۴- فرضیات تحقیق.. ۴۵

۳-۵-تعریف نظری و عملی متغیرها ۴۶

۳-۵-۱- متغیرهای مستقل.. ۴۶

۳-۵-۳- متغیرهای وابسته. ۴۹

فصل چهارم: چارچوب روش تحقیق

۴-۱- روش پژوهش…. ۵۲

۴-۲- جامعه آماری.. ۵۲

۴-۳- حجم نمونه. ۵۳

۴-۴- شیوه نمونه گیری.. ۵۳

۴-۵- ابزار جمع آوری تحقیق.. ۵۴

۴-۶- اعتبار و پایایی ابزار سنجش…. ۵۴

۴-۴- شیوه ی تحلیل تحقیق.. ۵۵

فصل پنجم: تجزیه و تحلیل دادهها

۵-۱- آمار توصیفی.. ۵۷

۵-۲-آمار استنباطی.. ۷۳

۵-۳- تحلیل چند متغیره ۸۵

فصل ششم: خلاصه و نتیجه گیری

۶-۱- خلاصه. ۸۹

۶-۲-بحث و نتیجه گیری.. ۹۰

۶-۳- محدودیت های پژوهش…. ۹۵

۶-۴- پیشنهادات و ارائه راهکار ۹۵

بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
فهرست منابع

منابع فارسی.. ۹۷

منابع لاتین.. ۱۰۱

پیوست… ۱۰۳

بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
فهرست جداول

جدول شماره۳-۲-فراگردهای دگرگونی در سطوح سیستم و فرد. ۳۷

جدول شماره ۳-۳-جامعه سنتی،مدرن و پست مدرن: اهداف جامعه و ارزش های فردی.. ۴۰

جدول شماره ۵-۱-۱-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروههای سنی.. ۵۸

جدول شماره ۵-۱-۲-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل.. ۵۸

جدول شماره ۵-۱-۳-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات.. ۵۸

جدول ۵-۱-۴-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات پدر ۵۹

جدول شماره ۵-۱-۵-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات مادر ۵۹

جدول شماره ۵-۱-۶-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد خانواده ۶۰

جدول شماره ۵-۱-۷-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب احساس طبقاتی.. ۶۰

جدول شماره ۵-۱-۸-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب محل زندگی.. ۶۱

جدول شماره ۵-۱-۹-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب قومیت… ۶۱

جدول شمارهی ۵-۱-۱۰-توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب ارزش های دینی.. ۶۲

جدول شماره ۵-۱-۱۱توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب ارزشهای مذهبی.. ۶۳

جدول شماره ۵-۱-۱۲ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب اعتقادات دینی.. ۶۳

جدول شماره ۵-۱-۱۳توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اعتقادات مذهبی.. ۶۴

جدول شمارهی ۵-۱-۱۴- توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب نگرش خانواده ۶۴

جدول شماره ۵-۱-۱۵توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نگرش خانواده ۶۵

جدول شمارهی ۵-۱-۱۶ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب نگرش دوستان.. ۶۵

جدول شماره ۵-۱- ۱۷توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نگرش دوستان.. ۶۶

جدول ۵-۱-۱۸توزیع درصدی استفاده پاسخگویان برحسب استفاده از وسائل ارتباط جمعی.. ۶۶

جدول شماره ۵-۱- ۱۹توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب استفاده از رسانههای داخلی.. ۶۷

جدول شماره ۵-۱- ۲۰توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب استفاده از رسانههای خارجی.. ۶۸

جدول شماره ۵-۱-۲۱-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اولویت ارزشی.. ۶۸

جدول شمارهی ۵-۱-۲۲: توزیع درصدی پاسخگویان برحسب فشار هنجاری.. ۶۹

جدول شماره ۵-۱-۲۳- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب فشار هنجاری.. ۷۰

جدول شماره ۵-۱-۲۴-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت فرزند. ۷۰

جدول۵-۱-۲۵-توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب نگرش به معاشرت و دوستی دختر و پسر. ۷۱

جدول شماره ۵-۱-۲۶-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نگرش به روبط دختر و پسر. ۷۲

جدول شماره۵-۲-۱- آزمون تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب گروه سنی پاسخگویان.. ۷۳

جدول شماره۵-۲-۲- آزمون تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب وضعیت تأهل پاسخگویان.. ۷۴

جدول شماره۵-۲-۳- آزمون تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب تحصیلات پاسخگویان.. ۷۴

جدول شماره۵-۲-۴- آزمون تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب تحصیلات پدر پاسخگویان.. ۷۵

جدول شماره۵-۲-۵- آزمون تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب تحصیلات مادر پاسخگویان.. ۷۶

جدول شماره۵-۲-۶- آزمون تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب درآمد خانواده پاسخگویان.. ۷۶

جدول شماره۵-۲-۷- آزمون تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب احساس طبقاتی پاسخگویان.. ۷۷

جدول شماره۵-۲-۸- آزمون تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب محل زندگی پاسخگویان.. ۷۸

جدول شماره۵-۲-۹- آزمون تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب قومیت پاسخگویان.. ۷۸

جدول شماره۵-۲-۱۰ – آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون متغیر ارزشهای دینی در زمینه روابط و نگرش به روابط دختر و پسر ۷۹

جدول شماره ۵-۲-۱۱- آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون متغیر اعتقادات دینی و نگرش به روابط دختر و پسر ۷۹

جدول شماره ۵-۲-۱۲- آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون متغیر نگرش خانواده و نگرش به روابط دختر و پسر ۸۰

جدول شماره ۵-۲-۱۳- آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون متغیر نگرش دوستان و نگرش به روابط دختر و پسر ۸۱

جدول شماره ۵-۲-۱۴- آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون متغیر استفاده از رسانههای داخلی و نگرش به روابط دختر و پسر ۸۱

جدول شماره ۵-۲-۱۵- آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون متغیر استفاده از رسانههای خارجی و نگرش به روابط دختر و پسر ۸۲

جدول شماره۵-۲-۱۶- آزمون تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب اولویتهای ارزشی.. ۸۳

جدول شماره۵-۲-۱۷ – آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون متغیر فشار هنجاری و نگرش به روابط دختر و پسر ۸۳

جدول شماره۵-۲-۱۸- آزمون تفاوت نگرش به روابط دختر و پسر بر حسب داشتن فرزند دختر. ۸۴

جدول ۵-۳-۱- عناصر اصلی رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام از مرحله اول تا دهم برای پیش‌بینی متغیر وابسته(نگرش به روابط دختر و پسر) ۸۵

جدول۵-۳-۲-عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی متغیر وابسته(نگرش به روابط دختر و پسر) ۸۶

جدول۵-۳-۳- عناصر متغیرهای خارج شده در مرحلهی دهم. ۸۷

بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
فهرست تصویر

تصویر (۳-۱) : ساختار تئوریکی شوارتز از روابط بین ارزشها ۳۰

بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با نگرش زنان نسبت به معاشرت و دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
فهرست نمودار

نمودار۳-۲- سیر تحول تاریخی ارزش ها ۴۱

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.