همترازسازی نمرات هوشی بر اساس پارامترهای قدرت تشخیص، سطح دشواری و توانایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
همترازسازی نمرات هوشی بر اساس پارامترهای قدرت تشخیص، سطح دشواری و توانایی دارای ۱۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد همترازسازی نمرات هوشی بر اساس پارامترهای قدرت تشخیص، سطح دشواری و توانایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز همترازسازی نمرات هوشی بر اساس پارامترهای قدرت تشخیص، سطح دشواری و توانایی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی همترازسازی نمرات هوشی بر اساس پارامترهای قدرت تشخیص، سطح دشواری و توانایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن همترازسازی نمرات هوشی بر اساس پارامترهای قدرت تشخیص، سطح دشواری و توانایی :
همترازسازی نمرات هوشی بر اساس پارامترهای قدرت تشخیص، سطح دشواری و توانایی
هدف پژوهش حاضر همترازسازی نمرات هوشی به دست آمده از دو فرم A و B آزمون هوشی کتل با توجه به پارامترهای c,b,a سوالات و توانایی افراد است، تا بر اساس آن بتوان معادل هر یک از نمرات هوشی فرم A را از روی فرم B پیدا کرد. هدف دیگر پژوهش بررسی این موضوع است که آیا وقتی فرم A قبل از فرم B روی افراد واحدی اجرا می شود نمرات خام فرم B بالا می رود؟
برای این منظور در مجموعه ۲۰۰ نفر به عنوان واحد نمونه پژوهش از کل پیش دانشگاهی پسر شهر سقز به روش نمونه گیری تصادفی خودشه ای انتخاب شدند، که پس از حذف نمونه هایی که به هر دلیل نا مناسب تشخیص داده شدند، حجم نهایی نمونه به ۱۸۰ نفر رسید. به ترتیب فرم A و با فاصله زمانی یک هفته فرم B روی همه آزمودنی ها اجرا شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، ابتدا پایایی هر یک از ابزار اندازه گیری (فرم A و فرم B آزمون هوشی کتل مقیاس ۳) با روش آلفای کرونباخ برآورد شد؛ که ضریب پایایی برای فرم A و فرم B به ترتیب ۷۴۰/۰ و ۸۰۱/۰ بدست آمد که نشان می دهد هر دو تست از پایایی کافی برای همتراز سازی برخوردارند. سپس برای تعیین تفاوت بین میانگین نمرات خام فرم B به گونه معناداری بالاتر از میانگین نمرات خام فرم A است (به دلیل اینکه اجرای فرم A و سپس فرم باعث یادگیری می شود و اثر ترتیب و تمرین ایجاد می کند).
در ادامه پارامترهای سوال و توانایی افراد بر اساس مدل سه پارامتری در هر دو تست با استفاده از برنامه BILOG-MG برآورد گردید؛ ودر انتها با استفاده از همین برنامه نمرات هوشی دو فرم A و B آزمون هوشی کتل بر اساس پارامترهای سوالات و توانایی های برآورد شده افراد، همتراز گردید که نتایج آن در جدول مربوطه ارائه شده است .
واژگان کلیدی:
همتراز سازی ،پارامترضریب تشخیص، پارامتر دشواری، پارامتر حدس و گمان، پارامتر توانایی افراد، آزمون هوشی کتل، مدل سه پارامتری و میانگین .
همترازسازی نمرات هوشی بر اساس پارامترهای قدرت تشخیص، سطح دشواری و توانایی
فهرست مطالب
مقدمه. ۲
بیان مساله. ۴
سوالات پژوهش… ۵
ضرورت و اهمیت پژوهش… ۶
اهداف پژوهش… ۷
تعاریف واژگان (مفهوم عملیات ) ۷
نظریه کلاسیک اندازه گیری.. ۱۱
محدودیت های نظریه کلاسیک.. ۱۳
۱- وابستگی پارامترهای سوال به نمونه آزمونی. ۱۳
۲- وابستگی پارامتر توانایی افراد به نمونه سوالات آزمون. ۱۳
۳- محدودیت دیگر تعریف فرض آزمون های موازی است ؛ ۱۳
۴- خطاهای تصادفی اندازه گیری ۱۴
۵- دیگر محدوده نظریه کلاسیک به شیوه طرح و ساختن تست بر می گردد، ۱۴
نظریه های جدید اندازه گیری.. ۱۴
مفروضه های اصلی مدل های سوال- پاسخ (IRT) 15
تک بعدی بودن. ۱۵
استقلال موضعی (شرطی) ۱۶
نظریه صفت مکنون و ارتباط آن با IRT. 17
انواع مدل براساس تعداد پارامتر. ۱۹
۱- مدل منطقی تک پارامتری (مدل راش) ۲۰
۲- مدل منطقی دو پارامتری.. ۲۱
۳- مدل منطقی سه پارامتری.. ۲۱
۴- مدل منطقی چهار پارامتری.. ۲۲
همترازسازی تست.. ۲۵
ویژگی ها و پیش نیازهای همتراز سازی.. ۲۶
طرح های جمع آوری داده ها برای همترازسازی.. ۲۹
۱) طرح تک گروهی. ۲۹
۲) طرح یک گروهی با موازنه. ۳۰
۳) طرح گروه های تصادفی. ۳۰
۴) طرح گروه های تصادفی با سوالات مشترک ۳۱
۵) طرح گروه های غیر همسان باسوالات مشترک.. ۳۱
انواع روش های همترازسازی (نمرات مشاهده شده) در مدل کلاسیک.. ۳۳
۱- همترازسازی میانگین. ۳۳
۲- همترازسازی خطی. ۳۴
۳) روش همترازسازی همصدک.. ۳۶
منابع خطا در همترازسازی.. ۴۰
۱) خطای تصادفی همتراز سازی.. ۴۰
۲) خطای نظام دار همتراز سازی.. ۴۰
هموارسازی (در همترازسازی همصدک) ۴۱
روش های همترازسازی در نظریه سوال- پاسخ. ۴۲
ارزشیابی نتایج همترازسازی.. ۴۷
پایایی. ۴۷
روش های برآورد پایایی. ۴۸
۱) بازآزمایی. ۴۸
۲) اجرای آزمون های همتا یا معادل. ۴۹
۳) روش دو نیمه کردن آزمون. ۴۹
عوامل موثر در پایایی تست.. ۵۰
اعتبار ۵۰
ارزیابی هوش.. ۵۱
هوش چیست؟ ۵۲
نظریه های هوش.. ۵۲
نظریه های کلاسیک.. ۵۲
نظریه اسپیرمن. ۵۳
نظری تواناییهای ذهنی اولی ثرستون. ۵۵
نظریه گیلفورد. ۵۶
الگوهای سلسله مراتبی. ۵۷
نظریه کتل درباره هوش متبلور وهوش سیال. ۵۸
نظریه کارول. ۶۰
نظریه های تحولی هوش.. ۶۰
نظریه رشد شناختی پیاژه ۶۱
مرحله حسی – حرکتی (از تولد تا دوسالگی): ۶۱
مرحله پیش عملیاتی (۲ تا ۶ سالگی): ۶۱
مرحله عملیاتی عینی (۷ تا ۱۲ سالگی): ۶۱
مرحله عملیاتی صوری (۱۲ سال به بالا): ۶۲
پردازش اطلاعات و نظریه های بیولوژیک هوش.. ۶۲
نظریه جنسن. ۶۳
نظریه استرنبرگ.. ۶۳
نظریه هوش های چندگانه گاردنر. ۶۴
نظریه داس، ناگلیری و کربای.. ۶۴
رابطه آزمون ها و نظریه های هوش.. ۶۵
مطالعات انجام شده درباره موضوع پژوهش… ۶۶
جامعه آماری.. ۶۹
نمونه و روش نمونه گیری.. ۶۹
روش پژوهش… ۶۹
ابزار پژوهش… ۷۰
پایایی و اعتبار ۷۲
روش جمع آوری داده ها ۷۳
روش تجزیه و تحلیل داده ها ۷۳
داده های توصیفی. ۷۵
سوال ۱ : آیا بین میانگین نمرات حاصل از فرم هایA و Bتفاوت وجود دارد؟ ۷۷
سوال ۲: آیا همبستگی دو فرم A وB جهت همتراز سازی کافی است؟ ۷۸
سوال ۳ : آیا بین پایایی فرم Bو Aکتل تفاوت وجود دارد؟ ۸۰
سوال ۴: هر یک از نمرات فرم A در مقیاس ۳ آزمون هوش کتل معادل چه نمره ای در فرم B این مقیاس است ؟ ۸۶
مقدمه. ۹۷
بحث و نتیجه گیری.. ۹۸
محدودیت های پژوهش… ۱۰۲
پیشنهادهای پژوهش… ۱۰۳
منابع فارسی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.