بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم دارای ۲۷۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم :
بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم
امروزه دانشگاهها علاوه بر پژوهش و آموزش به ایفای نقش در جهت مأموریت جدید مشارکت در توسعه اقتصادی جامعه نیز میپردازند. در پژوهش حاضر تلاش شده است با ارائه چارچوبی، فرآیند تجاریسازی و نتایج تحقیقات دانشگاهی را توضیح و عوامل مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت را در سطح دانشگاههای استان قم بررسی و با توجه به اهمیت آنها اولویتبندی مینماییم.
جامعه آماری شامل دانشجویان رشته مدیریت دانشگاههای استان قم به تعداد۶۱۰۰ نفر، روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای و تعداد نمونه آماری تحقیق ۳۴۹ نفر میباشد. پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی پیمایشی میباشد. نتایج بدست آمده از این پژوهش بر گرفته از یک پرسشنامه ۳۲ سؤالی است که پایایی آن بوسیله روش آلفای کرونباخ به مقدار ۸۱۳/۰ محاسبه و روایی پرسشنامه توسط اساتید محترم تأیید شده است.
پژوهش حاضر، مشتمل بر هشت فرضیه فرعی در قالب دو بخش کلی عوامل درون سازمانی و عوامل برون سازمانی بوده که با توجه به تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی نتایج آزمون فرضیههای تحقیق، مشخص گردید که دلایلی برای رد متغیرهای مستقل مطرح شده در فرضیات به عنوان مؤلفههای مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت، یافت نشد.
کلمات کلیدی: تجاریسازی دانش، انتقال فناوری، دفاتر انتقال فناوری، مکانیزمهای تجاریسازی دانش.
بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم
فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
فصل اول – کلیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱ |
۱-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۲ |
۱-۲- بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۸ |
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………….. |
۱۳ |
۱-۴- اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۱۸ |
۱-۴-۱- هدف اصلی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………. |
۱۸ |
۱-۴-۲- اهداف فرعی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………. |
۱۸ |
۱-۵- سؤالهای تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۱۹ |
۱-۶- فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۲۰ |
۱-۶-۱- فرضیه اصلی……………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۲۰ |
۱-۶-۲- فرضیههای فرعی……………………………………………………………………………………………………………………………… |
۲۱ |
۱-۷- پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۲ |
۱-۸- متغیرهای تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۴ |
۱-۸-۱- متغیر مستقل…………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۴ |
۱-۸-۲- متغیر وابسته…………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۴ |
۱-۹- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۵ |
۱-۱۰- قلمرو تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۵ |
۱-۱۱- تعریف واژهها و اصطلاحات تخصصی طرح………………………………………………………………………………………….. |
۲۶ |
۱-۱۲- تعاریف عملیاتی پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………. |
۲۷ |
فصل دوم – ادبیات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۹ |
۲-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۳۰ |
۲-۲- مفهوم و تعاریف تجاریسازی……………………………………………………………………………………………………………….. |
۳۳ |
۲-۳- تاریخچه تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی……………………………………………………………………………………………… |
۴۱ |
۲-۴- اهمیت تجاریسازی نتایج تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….. . |
۴۵ |
۲-۵- روند تجاریسازی دانش ……………………………………………………………………………………………………………………… |
۴۷ |
۲-۶- فرآیند تجاریسازی …………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۴۹ |
۲-۷- انواع تجاریسازی ………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۶۶ |
۲-۸- روشهای تجاریسازی ……………………………………………………………………………………………………………………….. |
۶۶ |
۲-۹- مدلها و الگوهای تجاریسازی ……………………………………………………………………………………………………………. |
۶۹ |
۲-۱۰- مراحل تجاریسازی یافتههای پژوهشی ……………………………………………………………………………………………… |
۸۶ |
۲-۱۱- موانع انتقال تجاریسازی……………………………………………………………………………………………………………………. |
۹۲ |
۲-۱۲- ساختار نوآوری………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۰۵ |
۲-۱۳- کارآفرینی ………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۰۹ |
۲-۱۴- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته………………………………………………………………………………………………….. |
۱۱۲ |
۲-۱۵- بررسی روند تجاریسازی در بخش دانشگاهی کشور ایران …………………………………………………………………….. |
۱۲۱ |
فصل سوم: روششناسی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۲۴ |
۳-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۲۵ |
۳-۲- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۱۲۶ |
۳-۳- جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۱۳۰ |
۳-۴- روش نمونهگیری و حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………………… |
۱۳۰ |
۳-۴-۱- تعیین حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۳۱ |
۳-۵- روش جمعآوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۳۱ |
۳-۶- ابزارهای گردآوری ……………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۳۲ |
۳-۶-۱- پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۱۳۲ |
۳-۶-۲- مقیاس لیکرت…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۱۳۲ |
۳-۷- متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۱۳۳ |
۳-۷-۱- متغیر مستقل در پژوهش حاضر…………………………………………………………………………………………………………… |
۱۳۳ |
۳-۷-۲- متغیر وابسته در پژوهش حاضر…………………………………………………………………………………………………………… |
۱۳۴ |
۳-۸- روایی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۱۳۴ |
۳-۹- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۱۳۵ |
۳-۱۰- روش تجزیه و تحلیل دادهها………………………………………………………………………………………………………….. |
۱۳۶ |
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها……………………………………………………………………………………………………………… |
۱۳۸ |
۴-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۳۹ |
۴-۲- تجزیه و تحلیل یافتهها ………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۴۰ |
۴-۲-۱- آمار توصیفی …………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۴۰ |
۴-۳- آمار استنباطی …………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۱۵۹ |
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها……………………………………………………………………………………………………………….. |
۱۹۹ |
۵-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۰۰ |
۵-۲- خلاصه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۲۰۱ |
۵-۳- نتایج به دست آمده از آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………….. |
۲۰۲ |
۵-۳-۱-نتایج مبتنی بر ویژگیهای جمعیت شناختی ………………………………………………………………………………………….. |
۲۰۲ |
۵-۳-۲- نتایج بدست آمده از پاسخ به فرضیهها……………………………………………………………………………………………….. |
۲۰۳ |
۵-۳-۲-۱- فرضیههای مربوط به عوامل درون سازمانی………………………………………………………………………………………. |
۲۰۳ |
۵-۳-۲-۲- فرضیههای مربوط به عوامل برون سازمانی……………………………………………………………………………………….. |
۲۰۴ |
۵-۴- نتایج به دست آمده از آمار استنباطی …………………………………………………………………………………………………….. |
۲۰۵ |
۵-۴-۱- بررسی رابطه عوامل درون سازمانی با مؤلفههای جمعیت شناختی بوسیله آزمون منویتنی………………………….. |
۲۰۵ |
۵-۴-۲- بررسی رابطه عوامل برون سازمانی با مؤلفههای جمعیت شناختی بوسیله آزمون منویتنی…………………………… |
۲۰۵ |
۵-۴-۳- نتایج مبتنی بر فرضیات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۰۶ |
۵-۵- پیشنهادهای محقق در راستای موضوع پژوهش ………………………………………………………………………………………… |
۲۱۲ |
۵-۶- محدودیتهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………. |
۲۱۵ |
پیوست……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۱۶ |
منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۲۳۱ |
بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم |
۲۳۲ |
بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم |
۲۳۵ |
بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم
فهرست جداول
عنوان |
صفحه |
۲-۱- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته …………………………………………………………………………………………………… |
۱۱۹ |
۳-۱- ترتیب امتیازبندی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۳۲ |
۳-۲- ترتیب سؤالات پرسشنامه براساس هر یک از متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………… |
۱۳۳ |
۳-۳- آماره پایایی…………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۳۶ |
۴-۱- توزیع فراوانی و درصد پراکندگی پاسخگویان بر حسب جنسیت ………………………………………………………………… |
۱۴۱ |
۴-۲- توزیع فراوانی و درصد پراکندگی پاسخگویان برحسب میزان تحصیلات………………………………………………………. |
۱۴۲ |
۴-۳- توزیع فراوانی و درصد پراکندگی پاسخگویان برحسب رشته تحصیلی………………………………………………………… |
۱۴۴ |
۴-۴- فراوانی پاسخها به فرضیه پشتیبانی مالی و انسانی دانشکده از محققین ……………………………………………………….. |
۱۴۵ |
۴-۵- فراوانی پاسخها به فرضیه وجود اهداف و برنامههای مدون در دانشگاه………………………………………………………… |
۱۴۷ |
۴-۶- فراوانی پاسخها به فرضیه ایجاد رابطه مؤثر بین محققین و بازار…………………………………………………………………. |
۱۴۸ |
۴-۷- فراوانی پاسخها به فرضیه آموزش تخصصی پژوهشگران……………………………………………………………………………. |
۱۴۹ |
۴-۸- فراوانی پاسخها به فرضیه تدوین قوانین و مقررات حمایتی از پژوهش……………………………………………………….. |
۱۵۰ |
۴-۹- فراوانی پاسخها به فرضیه ایجاد فرهنگ کارآفرینی هماهنگ با تجاریسازی………………………………………………….. |
۱۵۱ |
۴-۱۰- فراوانی پاسخها به فرضیه تشویق و ترغیب بخش خصوصی در سرمایهگذاری …………………………………………… |
۱۵۲ |
۴-۱۱- فراوانی پاسخها به فرضیه حفاظت و صیانت دولت از داراییهای فکری پژوهشگران………………………………… |
۱۵۴ |
۴-۱۲- میانگین و انحراف معیار متغیرها (فرضیههای فرعی عوامل درون سازمانی)…………………………………………………. |
۱۵۵ |
۴-۱۳- میانگین و انحراف معیار متغیرها ( فرضیههای فرعی عوامل برون سازمانی)…………………………………………………. |
۱۵۶ |
۴-۱۴- میانگین سؤالات پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………. |
۱۵۸ |
۴-۱۵- بررسی توزیع دادهها توسط آزمون کولموگوروف- اسمیرنوف و شاپیرو- ویلک…………………………………………. |
۱۶۰ |
۴-۱۶- ارزشگذاری و میانه پاسخ به سؤالات……………………………………………………………………………………………………. |
۱۶۱ |
۴-۱۷- نرمالیتی با آزمون کولموگورف- اسمیرنوف تک نمونهای…………………………………………………………………………. |
۱۶۲ |
۴-۱۸- رتبهها برحسب فرضیههای درون سازمانی با توجه به جنسیت پاسخگویان…………………………………………………. |
۱۶۳ |
۴-۱۹- آماره آزمون فرضیههای درون سازمانی…………………………………………………………………………………………………… |
۱۶۴ |
۴-۲۰- رتبهها برحسب فرضیههای درون سازمانی با توجه به مقطع تحصیلی پاسخگویان ………………………………………. |
۱۶۵ |
۴-۲۱- آماره آزمون فرضیههای درون سازمانی ( آزمون کروسکالوایس)………………………………………………………………. |
۱۶۶ |
۴-۲۲- رتبهها برحسب فرضیههای درون سازمانی با توجه به رشته تحصیلی پاسخگویان………………………………………… |
۱۶۷ |
۴-۲۳- آمار آزمون فرضیههای درون سازمانی…………………………………………………………………………………………………….. |
۱۶۸ |
۴-۲۴- رتبهها بر حسب فرضیههای برون سازمانی با توجه به جنسیت پاسخگویان…………………………………………………. |
۱۶۹ |
۴-۲۵- آماره آزمون فرضیههای برون سازمانی…………………………………………………………………………………………………… |
۱۷۰ |
۴-۲۶- رتبهها بر حسب فرضیههای برون سازمانی با توجه به مقطع تحصیلی پاسخگویان……………………………………….. |
۱۷۱ |
۴-۲۷- آماره آزمون فرضیههای برون سازمانی…………………………………………………………………………………………………… |
۱۷۲ |
۴-۲۸- رتبهها بر حسب فرضیههای برون سازمانی با توجه به رشته تحصیلی پاسخگویان………………………………………. |
۱۷۳ |
۴-۲۹- آماره آزمون فرضیههای برون سازمانی……………………………………………………………………………………………………. |
۱۷۴ |
۴-۳۰- تست نرمالیتی……………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۷۵ |
۴-۳۱- رتبهها………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۷۶ |
۴-۳۲- آماره آزمون ………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۱۷۷ |
۴-۳۳- تست نرمالیتی……………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۱۷۸ |
۴-۳۴- رتبهها………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۷۹ |
۴-۳۵- آماره آزمون ………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۱۸۰ |
۴-۳۶- تست نرمالیتی……………………………………………………………………………………………………………………………………… |
۱۸۱ |
۴-۳۷- رتبهها……………………………………………………………………………………………………… |
۱۸۲ |
۴-۳۸- آماره آزمون …………………………………………………………………………….. |
۱۸۳ |
۴-۳۹- تست نرمالیتی…………………………………………………………………… |
۱۸۴ |
۴-۴۰- رتبهها…………………………………………….. |
۱۸۵ |
۸۶ |
|
۱۸۷ |
|
۴-۴۳- رتبهها……………………………………………… |
۱۸۸ |
۴-۴۴- آماره آزمون ……………………………………………….. |
۱۸۹ |
۴-۴۵- تست نرمالیتی…………………………………………………………………………. |
۱۹۰ |
۴-۴۶- رتبهها………………………………………………………………………………….. |
۱۹۱ |
۴-۴۷- آماره آزمون …………………………………………………………………………….. |
۱۹۲ |
۴-۴۸- تست نرمالیتی………………………………………………………………………. |
۱۹۳ |
۴-۴۹- رتبهها……………………………………………………………….. |
۱۹۴ |
۴-۵۰- آماره آزمون ………………………………………………………… |
۱۹۵ |
۴-۵۱- تست نرمالیتی……………………………………….. |
۱۹۶ |
۴-۵۲- رتبهها…………………………………………………………………… |
۱۹۷ |
۴-۵۳- آماره آزمون ……….. |
۱۹۸ |
بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم
فهرست اشکال
عنوان |
صفحه |
۲-۱- نمایش مدل فرآیند تجاریسازی ایدهها …. |
۵۰ |
۲-۲- مراحل اصلی فرآیند توسعه فناوری جدید……. |
۵۱ |
۲-۳- فرآیند نظری انتقال فناوری از دانشگاه به یک شرکت.. |
۵۳ |
۲-۴- فرآیند جهانی ایجاد ارزش از طریق ایجاد شرکتهای انشعابی . |
۵۵ |
۲-۵- فرآیند انتقال دانش |
۵۶ |
۲-۶- فرآیند خطی تجاریسازی دانش…….. |
۵۸ |
۲-۷- فراگرد تجاریسازی محصول ….. |
۶۰ |
۲-۸- مراحل اصلی تجاریسازی دستاوردهای علمی…. |
۶۳ |
۲-۹- فرآیند کلان پژوهش و تولید صنعتی………………. |
۶۶ |
۲-۱۰- نمایش مدل پلکان تجاریسازی……….. |
۶۹ |
۲-۱۱- انتقال دانش…………… |
۷۰ |
۲-۱۲- مارپیچ سهگانه……………. |
۷۶ |
۲-۱۳- تجاریسازی دانش فیشر ….. |
۷۷ |
۲-۱۴- اقتضایی اثربخشی انتقال فناوری…. |
۷۹ |
۲-۱۵- فعالیتهای مرحلهای توئیس …….. |
۸۰ |
۲-۱۶- فراگرد تبدیلی توئیس……. |
۸۱ |
۲-۱۷- پویای بازنگری شده .. |
۸۲ |
۲-۱۸- تجاریسازی زوا براساس ابعاد ۵s……. |
۸۳ |
۲-۱۹- مدل ترکیبی تجاریسازی مکفادزن و همکاران ……. |
۸۴ |
۲-۲۰- عوامل بازدارنده تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی……. |
۹۴ |
۲-۲۱- چارچوب مفهومی تجاریسازی دانش …. |
۱۱۳ |
بررسی مؤلفه های مؤثر در تجاریسازی یافتههای رشته مدیریت در دانشگاههای استان قم
فهرست نمودارها
عنوان |
صفحه |
۴-۱- توزیع فراوانی و درصد پراکندگی پاسخگویان برحسب جنسیت .. |
۱۴۲ |
۴-۲- توزیع فراوانی و درصد پراکندگی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی… |
۱۴۳ |
۴-۳- توزیع فراوانی و درصد پراکندگی برحسب رشته تحصیلی… |
۱۴۵ |
۴-۴- فراوانی پاسخها به فرضیه پشتیبانی مالی و انسانی دانشکده از محققین… |
۱۴۶ |
۴-۵- فراوانی پاسخها به فرضیه وجود اهداف و برنامههای مدون در دانشگاه . |
۱۴۷ |
۴-۶- فراوانی پاسخها به فرضیه ایجاد رابطه مؤثر بین محققین و بازار …………………………………………….. |
۱۴۸ |
۴-۷- فراوانی پاسخها به فرضیه آموزش تخصصی پژوهشگران.. |
۱۴۹ |
۴-۸- فراوانی پاسخها به فرضیه تدوین قوانین و مقررات حمایتی از پژوهش……………………………………….. |
۱۵۰ |
۴-۹- فراوانی پاسخها به فرضیه ایجاد فرهنگ کارآفرینی هماهنگ با تجاریسازی |
۱۵۲ |
۴-۱۰- فراوانی پاسخها به فرضیه تشویق و ترغیب بخش خصوصی در سرمایهگذاری |
۱۵۳ |
۴-۱۱- فراوانی پاسخها به فرضیه حفاظت و صیانت دولت از داراییهای فکری پژوهشگران…… |
۱۵۴ |
۴-۱۲- میانگین و انحراف معیار متغیرها (فرضیههای فرعی عوامل درون سازمانی) |
۱۵۶ |
۴-۱۳- میانگین و انحراف معیار متغیرها ( فرضیههای فرعی عوامل برون سازمانی) ……………………………… |
۱۵۷ |
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.