مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل پی دی اف
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دارای ۳۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی :

مدیریت کتابخانه و کتابداری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

توضیحات محصول :کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق) ویژه کنکوریها- به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

برنامه ریزی
برنامه ریزی عامل مهم در موفقیت هر فرد یا سازمان است . به طور قطع اقبال ، سرنوشت، بخت و رویدادهای غیر مترقبه
گاهی در زندگی افراد و سازمانها نقش دارند ، اما به ندرت ، اگر اتفاق بیفتد، افراد ادعا میکنند که موفقیت آنها ناشی از
آن اقبال محض است. در هرکاری که انجام میشود ، برنامهها همواره نقش مهمی دارند. در عین حال اگر چه تعداد کمی
از افراد نسبت به برنامهریزی تردید دارند ، اما شگفت از آن که تعداد کمی از مردم و سازمانها واقعاً برنامه ریزی میکنند .
بدیهی است که برنامه و برنامه ریزی میتواند شکلهای زیادی به خود گیرد ، اما به طور کلی دو طبقه بندی گسترده
وجود دارد : کوتاه مدت و بلند مدت ، هر برنامهای که دورهای حداکثر پنج ساله رادر بر میگیرد کوتاه مدت تلقی میشود
، بیش از پنج سال در قلمرو در برنامهریزی بلند مدت قرار میگیرد ، اما گاه مؤسسات دولتی مانند کتابخانه نسبت به برنامه ریزی های بلند مدت واقعی اقدام نمیکنند چراکه ظاهراً از آیندهای پایدار مطمئن هستند .

ماهیت برنامه ریزی
هدف برنامهریزی هماهنگ ساختن فعالیتهای کتابخانه به منظر نیل به اهداف از پیش تعیین شده است. تنها شق دیگر
برای برنامه ریزی حرکت تصادفی است که بخت کمی برای منتهی شدن به فعالت یکپارچه یا هماهنگ دارد . بنابراین
برنامه ریزی باید در کتابخانه متداول شود زیرا فعالیتهای تصادفی در اصل کارکرد خوبی نیست.(حتی اگر فعالیتهای
یک واحد بر یک مبنای تصادفی ،کارکردی باشد، در ارتباط با فعالیتهای یک واحد دیگر، کارکردی خواهد بود

سئوالات طبقه بندی شده
۱- همه ی گزینه ها میتوانند از عوامل برقرار کننده ی ارتباط باشند مگر گزینه ی ………….
۱) نیاز و شنیدار ۲)علائم و نشانه ها ۳)زبان و حرکات ۴)نگاه و سکوت
۲- کدام گزینه عبارت زیر را کامل میکند؟
۱)فنون، بیانها ۲)دانشها،تجربه ها
۳)فنون،تخصصها ۴)دانشها،تخصصها
۳- کدام گزینهنقطه چینهای عبارت زیر را کاملمیکند؟
« ادبیات کودکان و نوجوانان حاصل تلاش هنرمندانه است که در قالب …… عرضه میشود و با زبان و شیوهای
مناسب و در خور فهم کودک یا نوجوان او را به سوی…… هدایت کند.»
۱) بیان،تعالی ۲)سخن،سنجش ۳)کلام،رشد ۴)شعر،احساس
۴- کدام گزینه دربارهی خواندن و مراجعه به کتابخانه درست است؟
۱)از ورود بچههایی که زرنگ نیستند، جلوگیری نشود.
۲)برای کتابخواندنآزاد، تکلیف شب هم معین کنید.
۳) پس از مطالعهی کتابخلاصهیآن را به کتابدار تحویل دهند
۴)انتظار میرود که نوجوانان کتابها را پاره نکنند.
۵- کدام گزینه از اهداف ادبیات کودکان نیست؟
۱) کودکان را با مطالب کتابهای درسی آشنا نماید ۲) کودکان را با مسایل گوناگون زندگی آشنا کند.
۳)ذوق و علاقهی مطالعهی آزاد را در کودکان برانگیزد ۴) اوقات فراغت دانش آموزان را سودبخش و مفید نماید.
پاسخ تشریحی به سئوالات طبقه بندی شده

۱. گزینه ۱ صحیح است.
به عبارت مقابل توجه کنید« زبان،علائم و نشانهها ، حرکات و حتی گاهی نوعی از نگاه و سکوت هم می توانند عوامل برقرار کنده ارتباط باشند»

۲. گزینه ۴ صحیح است.
به عبارت مقابل توجه کنید« ادبیات کودکان و نوجوانان یکی از ارزشها و تخصصهایی است که امکان ارتباط بهتر بابچه ها را فراهم میسازد»

۳. گزینه ۳ صحیح است.
به عبارت مقابل توجه کنید« ادبیات کودکان و نوجوانان حاصل تلاش هنرمندانهای است که در قالب کلام عرضه میشود
و با زبان و شیوه ای مناسب و در خور فهم کودک با نوجوان، او را به سوی رشد هدایت میکند»
۴. گزینه ۱ صحیح است.
نباید کتابخانه را فقط به بچه ها زرنگ تخصیص داد بلکه باید تلاش کرد که از ورود بچههایی که زرنگ نیستند هم
جلوگیری نشود. گزینه دوم غلط است چون نباید مطالعه کتاب را با تکلیف درسی مرتبط ساخت.
۵. گزینه ۱ صحیح است.
ادبیات کودکان و نوجوانان الزامی در جهت آشناسازی کودکان با مطالب درسی ندارد گزینه های ۲و۳و۴ همگی از جمله اهداف ادبیات کودکان و نوجوانان به شمار میرود.

Pdfنوع فایل:

سایز: ۲.۷۴Mb

تعداد صفحه:۳۱۴

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.