جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی دارای ۲۵۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی :

جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی

مقدمه :

با نام خدا و با درود و سلام به محضر آقا امام زمان ( عج ) و با سلام به روان پاک شهدا از شهدای صدر اسلام گرفته تا شهدای کربلاهای ایران و جهان ، در طول تاریخ اقوام هر دوره ای دارای انبیاء و دین و مذهبی بوده اند که این انبیاء و پیام آوران و دین آنان یا مبتنی بر یکتاپرستی یا غیر یکتاپرستی بوده است که پیوسته منجر به اختلاف نظرها و بحث پیرامون یکتاپرستی و طاغوت کشیده است هر یک از انبیاء بنابر مصلحت و براساس یک مکتب و مشرب یک دین و آیینی را پدید آورده و رهبرانی هم پیرو آن دین داشته و پدید آمده است که افکار و عقاید آن بانیان مکتب و مشرب برای پیروان خود بصورت آیینه هایی بجا مانده است که هدف از تهیه این پایان نامه تحقیقی این بوده است که از طریق معرفی دیدگاه مولوی و سایر افراد درباره این مکتب ها ما برای افراد جامعه و خوانندگان آن فرصتی باشد برای تشخیص حق از باطل و اینکه ریشه این اختلافات عقیدتی و دینی برای افراد مشخص گردد و در این رهگذر سعی گردیده که جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی هویدا گشته و علل تسلسل انبیاء و اولیاء یکی پس از دیگری برای امتهای طول تاریخ معین گردد و همانطوری که منابع و متون اسلامی از جمله قرآن کریم بیان کرده ، در طول تاریخ وظیفه انبیاء تصدیق و تأیید پیامبران قبل از خود و کامل نمودن دین و مسلک آنان بوده و اگر هم بظاهر تفاوتی باشد این تفاوت به سطح تعلیمات و مقتضیات زمان امتها و آداب و رسوم و عرف و حجیتی است که خاص نبی آن زمان می باشد .

جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی
فهرست:

۱ – مقدمه :

۲- بیان مسئله

۳- هدف تحقیق

۴- سؤالات تحقیق :

۵- روش و قلمرو تحقیق

۶- پیشینه تحقیق

۱-۱مولانا از دو دیدگاه: -۱ زندگی ۲- بندگی

۱-۲ مولوی ملجاء همگان بود

۱-۳ برخورد مولانا با پیروان سایر انبیاء

۱-۴ مولانا با هیچ مذهبی مشکل ندارد

۱-۵ مذهب مولانا

۱-۶ آیین مولانا

۱-۷ مولوی و اندیشه ی فلسفی:

۱-۸ مولوی بی همتاست

۱-۹ مولوی عاشق بی مثال است .

۱-۱۰ مولوی آموزگار عشق و تفکر است .

۱-۱۱ عشق برتر از ایمان

۱-۱۲ قدمت عشق از دین بیشتر است

۱-۱۳ مولوی اهل باطن ، و عشق را بالاتر از هر دینی می داند .

۱-۱۴ محدوده معرفت مولانا

۱-۱۵ وهم وخیال ، موجب دشمنی میان پیروان انبیاء می گردد.

۱-۱۶ مولوی برتر از دانته

۱-۱۷ از نظر مولوی ، اختلاف انبیاء لفظی است نه معنوی:

۱-۱۸ ترسای مسلمان

۱-۱۹ همه مردم در نبود مولانا ناراحتند .

۱-۲۰ تفکر ، محور دعوت مولوی بود.

۱-۲۱ مولوی یک آیین وتفکر را حق نمی دانست

۱-۲۲ مولوی همیشه زنده است

۱-۲۳ مولوی شاعری همگانی است نه ملی

۱-۲۴ مسلمانی مولوی:

۱-۲۵ دیدگاه مولوی در رابطه ی با مذهب انبیاء :

۱-۲۶ اقتضای هستی ، وحدت انبیاء است .

۱-۲۷ مولوی طالب فرد عاشق است .

۱-۲۸ اندیشه وحدت از دیدگاه مولوی

۱-۲۹ مولانا از خود بینی دور بود.

۱-۳۰ فروتنی مولانا

۱-۳۱ شباهت جهان هستی به خانقاه و پیامبران به صوفیان

۱-۳۱ دید واحد مولوی به حاضران در خانقاه

۱-۳۳ معنای مثنوی :

۱-۳۴ مثنوی ترکیبی از تفکر است مخلتف

۱-۳۵ سراسر مثنوی حکایت از وحدت دارد.

۱-۳۶ توصیه مولوی

۱-۳۷ وحدت وجود عامل وحدت انبیاء است

۱-۳۸ علت پدید آمدن فِرَق مختلف

۱-۳۹ موقعیت منظر نظر گاه :

۱-۴۰ اختلاف آیین به علت اختلاف دیدگاه است

۱-۴۱ اختلاف مذاهب موجب سردرگمی افراد است :

۱-۴۲ مذاهب نه همه حقند و نه همه باطل

۱-۴۳ برگزیده یا مطیع برگزیده باش:

۱-۴۴ مردد در مذاهب و راه نجات :

۱-۴۵ مفهوم اختلاف انبیاء و ادیان :

۱-۴۶ دیدگاه مولوی در مورد اختلاف هفتاد و دو ملت:

۱-۴۷ آیین ملت و مردم واحد است

۱-۴۸ اگر چه اسمها فراوانند اما مسمی یکیست

۱-۴۹ انبیاء و ادیان همگی بر یک اصل واحدند .

۱-۵۰ اختلاف انبیاء به علت عدم درک درست است .

۱-۵۱ اختلاف درک حقیقت ماننداختلاف در توصیف پیل است

۱-۵۲ مولانا مقصد انبیاء رایکی می داند :

۱-۵۳ مولوی کتب انبیاء را یکی می داند :

۱-۵۴ مقصد همه ی انبیاء یکی است :

۱-۵۵ همگی آدمیان روح واحد دارند :

۱-۵۶ نمازگزاران چهار هندو در مسجد با نیت واحد

۱-۵۷ منشاء ایمان به انبیاء یکی است

۱-۵۸ ذکر روایات :

۱-۵۹ همسفری : مسلم ، جهود و ترسا

۱-۶۰ وحدت انبیاء درمثنوی

۱-۶۱ اختلاف انبیاء لفظی است نه عقیدتی :

۱-۶۲ اساس عبادت از نظر مولانا:

۱-۶۳ دین انبیاء الهی تحقیقی باشد نه تقلیدی

۱-۶۴ داستان موسی نبی و شبان در مثنوی مولوی:

۱-۶۵ داستان چهار کس و موسی و شبان نشانگر وحدت انبیاء و ادیان الهی

است .

۱-۶۶ مولانا حقیقت وجودی را قطعی می داند نه وهمی.

۱-۶۷ تفاوت مومن و کافر در مثنوی مولوی:

۱-۶۸ در مثنوی مولوی ، مسیر الی الله به تعداد انسان ها می باشد .

۱-۶۹ در پیمودن راه انبیاء کدام گروه بر حق می باشد .

۱-۷۰ ازنظر مولوی ، انسان در پیمودن راه انبیاء تکبر ندارند .

۱-۷۱ اعتقاد مولوی و اهل تصوف ظاهری انبیاء الهی:

۲-۱ مولوی ، انبیاء و اولیاء

۲-۲ تفاوت افراد از دید مولوی:

۲-۳ انبیاء و اولیاء میزان افراد جامعه هستند

۲-۴ پیامبران نایب حقند و چون نوری واحدند

۲-۵ مقام انبیاء و اولیاء یکسان نیست .

۲-۶ اولویت انبیاء نسبت به هم به معنای اختلاف ما بین آنان نیست .

۲-۷ وحی و الهام انبیاء:

۲-۸ محبت واتحاد از نظر انبیاء :

۲-۹ هدف انبیاء یکی است :

۲-۱۰ کار انبیاء تذکر است :

۲-۱۱ پیام پیامبران یکسان است :

۲-۱۲ وارث انبیاء ، اولیاء هستند :

۲-۱۳ اولیاء عامل نزدیکی به خدایند:

۲-۱۴ اوصاف انبیاء :

۲-۱۵ تفاوت انبیاء و سایر انسانها:

۲-۱۶ رسول اکرم (ص) خود را از سایر انبیاء بالاتر نمی دانست .

۲-۱۷ مولوی شیفته پیامبر اسلام است :

۲-۱۸ حقایق رسول اکرم ( ص) کامل است :

۲-۱۹ گفتاری از ابن عربی و شرح آن :

۲-۲۰ ولی از نبی بالاتر است :

۲-۲۱ برتری انبیاء نسبت به هم چگونه است:

۲-۲۲ پیامبر اکرم (ص) بالاتر از انبیاء و هدف همه آنهاست :

۲-۲۳ زکریای رازی و ابن راوندی با انبیاء مخالفند :

۲-۲۴ از نظر رازی پیامبران با هم مخالفند :

۲-۲۵ انبیاءاز نظر ملاصدرا:

۲-۲۶ انبیاء همه را به یک دین دعوت کرده اند :

۲-۲۷ داستان پیامبران در مثنوی مولوی

۲-۲۸ داستان حضرت آدم (ع)در مثنوی مولوی:

۲-۲۹ چگونگی فریب خوردن آدم و حوا د رمثنوی مولوی:

۲-۳۰ آدم و حوا و دو قطبی بودن اشیاء از نظر مثنوی مولوی

۲-۳۱ داستان حضرت ابراهیم (ع) در مثنوی مولوی:

۲-۳۲ چگونگی داستان ذبح اسماعیل در مثنوی مولوی:

۲-۳۳ داستان حضرت ایوب ( ع) در مثنوی مولوی:

۲-۳۴ داستان سلیمان در مثنوی مولوی:

۲-۳۵ آصف بن برخیا در مثنوی مولوی:

۲-۳۶ داستان حضرت صالح (ع) در مثنوی مولوی :

۲-۳۷ داستان حضرت عیسی (ع) د رمثنوی مولوی:

۲-۳۸ داستان دجال در مثنوی مولوی:

۲-۳۹ زهد حضرت عیسی (ع) در مثنوی مولوی:

۲-۴۰ داستان حضرت محمد (ص) در مثنوی

۳-۲ دین واژه ای فارسی

۳-۳ تعریف دین

۳-۴ اعتقاد به دین نیاز همگانی است

۳-۵ حقیقت دین : (حریت و سعادت)

۳-۶ حقیقت دین واحد است

۳-۷ نقش دین

۳-۸ آغاز دین

۳-۹ غایت دین

۳-۱۰ دین یا ادیان

۳-۱۱ احساس اصل انبیاء چیست ؟

۳-۱۲ شباهت انبیاء :

۳-۱۳ ظهور خدادر انبیاء :

۳-۱۵ انبیاء برای چه آمده اند و مطلوبشان چیست؟

۳-۱۶ فطری بودن دین عاملی برای وحدت انبیاء

۳-۱۷ « وحدت محتوای انبیائ از نگاه ابن عربی»

۳-۱۸ « ابن عربی پیرو دین عشق»

۳-۱۹ دین الهی ثابت است

۳-۲۰ « دین در دنیا متعدد و در آخرت واحد است »

۳-۲۱ « وجوه مشترک در انبیاء مختلف»

۳-۲۲ انبیاء نموداری از یکی تجلی اند

۳-۲۳ پیوند انبیاء ناگسستنی است

۳-۲۴ دین اسلام مظهر وحدت واقعی

۳ -۲۵ اسلام خلاصه انبیای پیشین :

۳-۲۶ تفاوت شرایع در چیست ؟

۳ -۲۷ تشابه و تفارق مومن و کافر در تجلی عام و خاص

۴-۱ « کثرت گرایی دینی»

۴-۲ از نظر هیک همه انبیاء و مذاهب برحقند

۴-۳ نظریه هگل درباره وحدت انبیاء

۴-۴ علل پیدایش پلورالیسم دینی در غرب

۴-۵ آیا در هر عصری یک راه برای رستگاری وجود دارد ؟

۴-۶ نسبت انبیاء با یکدیگر

۴-۷ از مشترکات انبیاء

۴-۸ وجوه اشتراک انبیاء

۴-۹ عدد چهل مشترک انبیاء

۴-۱۰ شباهت زبان های عرفانی در مکابت متعدد الهی و انسانی

۴-۱۱ استنباط به مقتضای فهم

۴-۱۲ هر کس به قدر فهمش فهمیده مدعی را

۴-۱۳ اتحاد و اختلاف انبیاء از دیدگاه قرآن

۴-۱۴ وحدت انبیاء و اختلاف انبیاء

۴-۱۵ اختلاف انبیاء از دیدگاه قرآن :

۴-۱۶ علی (ع) حامی وحدت امت

۴-۱۷ حقیقت شرایع

۴-۱۸ اختلاف شرایع و نسخ مذاهب

۴-۱۹ فراخوان الهی نسبت به اهل کتاب

۴-۲۰ منادی قلبها

۴-۲۱ همگان را رو به سوی یکتایی است .

۴-۲۲ اسلام نام همه انبیاء حق است

۴-۲۳ اسلام و اقتباس از سنتها و حکمت های سابق

۴-۲۴ در انبیاء آسمانی وحدت کلی معمول است

۴-۲۵ جهان شمولی انبیاء

۴-۲۶ دین به معنای تسلیم

۴-۲۷ آیا خداوند میان بشر در پاداش عمل خیر وکیفر عمل شر تبعیض قائل

است ؟

۴-۲۸ مذهب خداست

۴-۲۹ اصل در مذاهب رساندن انسان به خداست

۴-۳۰ صوفیه چه می گویند ؟( موضع صوفیه درقبال انبیاء)

۴-۳۱ تمدن های بشری و مفاهیم مذهبی واحدند

۴-۳۲ تساهل تصوف

۴-۳۳ نتیجه مسامحات و مناظرات مسلمین با پیروان سایر انبیاء

۴-۳۴ بلندنگری بانیان خانقاه واقبال عمومی نسبت به آن

۵-۱امام خمینی (ره ) و انبیاء :

۵-۲ آمریکا دشمن همه انبیاء:

۵-۳ « هدف انبیاء کامل نمودن انسان است »

۵-۴ « تبلیغ دشمنان برای نفی انبیاء »

۵-۶ « انبیاء پاسداران دین »

۵-۷ « انبیاء راهنمای انسان به صراط مستقیم »

۵-۸ « وحدت انبیاء موجب پیشرفت بشریت »

۵-۹ « فلسفه وجودی انبیاء تربیت انسانهاست »

۵-۱۰ « انبیاء برای کامل کردن انسان آمده اند »

۵-۱۱ « وحدت شیعه و سنی وجایگاه اقلیتهای مذهبی در کشور»

۵-۱۲ « وحدت رمز پیروزی»

۵-۱۳ « رسول خدا ( ص) حد وسط و صراط مستقیم همه انبیاء»

۵-۱۴ انبیاء برای هدایت آدمی و اصلاح بشری

۱-۶ نتیجه گیری :

۶-۲ پیشنهادات :

جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی
فهرست منابع و مآخذ :

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.