جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی دارای ۲۵۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی :
جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی
مقدمه :
با نام خدا و با درود و سلام به محضر آقا امام زمان ( عج ) و با سلام به روان پاک شهدا از شهدای صدر اسلام گرفته تا شهدای کربلاهای ایران و جهان ، در طول تاریخ اقوام هر دوره ای دارای انبیاء و دین و مذهبی بوده اند که این انبیاء و پیام آوران و دین آنان یا مبتنی بر یکتاپرستی یا غیر یکتاپرستی بوده است که پیوسته منجر به اختلاف نظرها و بحث پیرامون یکتاپرستی و طاغوت کشیده است هر یک از انبیاء بنابر مصلحت و براساس یک مکتب و مشرب یک دین و آیینی را پدید آورده و رهبرانی هم پیرو آن دین داشته و پدید آمده است که افکار و عقاید آن بانیان مکتب و مشرب برای پیروان خود بصورت آیینه هایی بجا مانده است که هدف از تهیه این پایان نامه تحقیقی این بوده است که از طریق معرفی دیدگاه مولوی و سایر افراد درباره این مکتب ها ما برای افراد جامعه و خوانندگان آن فرصتی باشد برای تشخیص حق از باطل و اینکه ریشه این اختلافات عقیدتی و دینی برای افراد مشخص گردد و در این رهگذر سعی گردیده که جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی هویدا گشته و علل تسلسل انبیاء و اولیاء یکی پس از دیگری برای امتهای طول تاریخ معین گردد و همانطوری که منابع و متون اسلامی از جمله قرآن کریم بیان کرده ، در طول تاریخ وظیفه انبیاء تصدیق و تأیید پیامبران قبل از خود و کامل نمودن دین و مسلک آنان بوده و اگر هم بظاهر تفاوتی باشد این تفاوت به سطح تعلیمات و مقتضیات زمان امتها و آداب و رسوم و عرف و حجیتی است که خاص نبی آن زمان می باشد .
جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی
فهرست:
۱ – مقدمه :
۲- بیان مسئله
۳- هدف تحقیق
۴- سؤالات تحقیق :
۵- روش و قلمرو تحقیق
۶- پیشینه تحقیق
۱-۱مولانا از دو دیدگاه: -۱ زندگی ۲- بندگی
۱-۲ مولوی ملجاء همگان بود
۱-۳ برخورد مولانا با پیروان سایر انبیاء
۱-۴ مولانا با هیچ مذهبی مشکل ندارد
۱-۵ مذهب مولانا
۱-۶ آیین مولانا
۱-۷ مولوی و اندیشه ی فلسفی:
۱-۸ مولوی بی همتاست
۱-۹ مولوی عاشق بی مثال است .
۱-۱۰ مولوی آموزگار عشق و تفکر است .
۱-۱۱ عشق برتر از ایمان
۱-۱۲ قدمت عشق از دین بیشتر است
۱-۱۳ مولوی اهل باطن ، و عشق را بالاتر از هر دینی می داند .
۱-۱۴ محدوده معرفت مولانا
۱-۱۵ وهم وخیال ، موجب دشمنی میان پیروان انبیاء می گردد.
۱-۱۶ مولوی برتر از دانته
۱-۱۷ از نظر مولوی ، اختلاف انبیاء لفظی است نه معنوی:
۱-۱۸ ترسای مسلمان
۱-۱۹ همه مردم در نبود مولانا ناراحتند .
۱-۲۰ تفکر ، محور دعوت مولوی بود.
۱-۲۱ مولوی یک آیین وتفکر را حق نمی دانست
۱-۲۲ مولوی همیشه زنده است
۱-۲۳ مولوی شاعری همگانی است نه ملی
۱-۲۴ مسلمانی مولوی:
۱-۲۵ دیدگاه مولوی در رابطه ی با مذهب انبیاء :
۱-۲۶ اقتضای هستی ، وحدت انبیاء است .
۱-۲۷ مولوی طالب فرد عاشق است .
۱-۲۸ اندیشه وحدت از دیدگاه مولوی
۱-۲۹ مولانا از خود بینی دور بود.
۱-۳۰ فروتنی مولانا
۱-۳۱ شباهت جهان هستی به خانقاه و پیامبران به صوفیان
۱-۳۱ دید واحد مولوی به حاضران در خانقاه
۱-۳۳ معنای مثنوی :
۱-۳۴ مثنوی ترکیبی از تفکر است مخلتف
۱-۳۵ سراسر مثنوی حکایت از وحدت دارد.
۱-۳۶ توصیه مولوی
۱-۳۷ وحدت وجود عامل وحدت انبیاء است
۱-۳۸ علت پدید آمدن فِرَق مختلف
۱-۳۹ موقعیت منظر نظر گاه :
۱-۴۰ اختلاف آیین به علت اختلاف دیدگاه است
۱-۴۱ اختلاف مذاهب موجب سردرگمی افراد است :
۱-۴۲ مذاهب نه همه حقند و نه همه باطل
۱-۴۳ برگزیده یا مطیع برگزیده باش:
۱-۴۴ مردد در مذاهب و راه نجات :
۱-۴۵ مفهوم اختلاف انبیاء و ادیان :
۱-۴۶ دیدگاه مولوی در مورد اختلاف هفتاد و دو ملت:
۱-۴۷ آیین ملت و مردم واحد است
۱-۴۸ اگر چه اسمها فراوانند اما مسمی یکیست
۱-۴۹ انبیاء و ادیان همگی بر یک اصل واحدند .
۱-۵۰ اختلاف انبیاء به علت عدم درک درست است .
۱-۵۱ اختلاف درک حقیقت ماننداختلاف در توصیف پیل است
۱-۵۲ مولانا مقصد انبیاء رایکی می داند :
۱-۵۳ مولوی کتب انبیاء را یکی می داند :
۱-۵۴ مقصد همه ی انبیاء یکی است :
۱-۵۵ همگی آدمیان روح واحد دارند :
۱-۵۶ نمازگزاران چهار هندو در مسجد با نیت واحد
۱-۵۷ منشاء ایمان به انبیاء یکی است
۱-۵۸ ذکر روایات :
۱-۵۹ همسفری : مسلم ، جهود و ترسا
۱-۶۰ وحدت انبیاء درمثنوی
۱-۶۱ اختلاف انبیاء لفظی است نه عقیدتی :
۱-۶۲ اساس عبادت از نظر مولانا:
۱-۶۳ دین انبیاء الهی تحقیقی باشد نه تقلیدی
۱-۶۴ داستان موسی نبی و شبان در مثنوی مولوی:
۱-۶۵ داستان چهار کس و موسی و شبان نشانگر وحدت انبیاء و ادیان الهی
است .
۱-۶۶ مولانا حقیقت وجودی را قطعی می داند نه وهمی.
۱-۶۷ تفاوت مومن و کافر در مثنوی مولوی:
۱-۶۸ در مثنوی مولوی ، مسیر الی الله به تعداد انسان ها می باشد .
۱-۶۹ در پیمودن راه انبیاء کدام گروه بر حق می باشد .
۱-۷۰ ازنظر مولوی ، انسان در پیمودن راه انبیاء تکبر ندارند .
۱-۷۱ اعتقاد مولوی و اهل تصوف ظاهری انبیاء الهی:
۲-۱ مولوی ، انبیاء و اولیاء
۲-۲ تفاوت افراد از دید مولوی:
۲-۳ انبیاء و اولیاء میزان افراد جامعه هستند
۲-۴ پیامبران نایب حقند و چون نوری واحدند
۲-۵ مقام انبیاء و اولیاء یکسان نیست .
۲-۶ اولویت انبیاء نسبت به هم به معنای اختلاف ما بین آنان نیست .
۲-۷ وحی و الهام انبیاء:
۲-۸ محبت واتحاد از نظر انبیاء :
۲-۹ هدف انبیاء یکی است :
۲-۱۰ کار انبیاء تذکر است :
۲-۱۱ پیام پیامبران یکسان است :
۲-۱۲ وارث انبیاء ، اولیاء هستند :
۲-۱۳ اولیاء عامل نزدیکی به خدایند:
۲-۱۴ اوصاف انبیاء :
۲-۱۵ تفاوت انبیاء و سایر انسانها:
۲-۱۶ رسول اکرم (ص) خود را از سایر انبیاء بالاتر نمی دانست .
۲-۱۷ مولوی شیفته پیامبر اسلام است :
۲-۱۸ حقایق رسول اکرم ( ص) کامل است :
۲-۱۹ گفتاری از ابن عربی و شرح آن :
۲-۲۰ ولی از نبی بالاتر است :
۲-۲۱ برتری انبیاء نسبت به هم چگونه است:
۲-۲۲ پیامبر اکرم (ص) بالاتر از انبیاء و هدف همه آنهاست :
۲-۲۳ زکریای رازی و ابن راوندی با انبیاء مخالفند :
۲-۲۴ از نظر رازی پیامبران با هم مخالفند :
۲-۲۵ انبیاءاز نظر ملاصدرا:
۲-۲۶ انبیاء همه را به یک دین دعوت کرده اند :
۲-۲۷ داستان پیامبران در مثنوی مولوی
۲-۲۸ داستان حضرت آدم (ع)در مثنوی مولوی:
۲-۲۹ چگونگی فریب خوردن آدم و حوا د رمثنوی مولوی:
۲-۳۰ آدم و حوا و دو قطبی بودن اشیاء از نظر مثنوی مولوی
۲-۳۱ داستان حضرت ابراهیم (ع) در مثنوی مولوی:
۲-۳۲ چگونگی داستان ذبح اسماعیل در مثنوی مولوی:
۲-۳۳ داستان حضرت ایوب ( ع) در مثنوی مولوی:
۲-۳۴ داستان سلیمان در مثنوی مولوی:
۲-۳۵ آصف بن برخیا در مثنوی مولوی:
۲-۳۶ داستان حضرت صالح (ع) در مثنوی مولوی :
۲-۳۷ داستان حضرت عیسی (ع) د رمثنوی مولوی:
۲-۳۸ داستان دجال در مثنوی مولوی:
۲-۳۹ زهد حضرت عیسی (ع) در مثنوی مولوی:
۲-۴۰ داستان حضرت محمد (ص) در مثنوی
۳-۲ دین واژه ای فارسی
۳-۳ تعریف دین
۳-۴ اعتقاد به دین نیاز همگانی است
۳-۵ حقیقت دین : (حریت و سعادت)
۳-۶ حقیقت دین واحد است
۳-۷ نقش دین
۳-۸ آغاز دین
۳-۹ غایت دین
۳-۱۰ دین یا ادیان
۳-۱۱ احساس اصل انبیاء چیست ؟
۳-۱۲ شباهت انبیاء :
۳-۱۳ ظهور خدادر انبیاء :
۳-۱۵ انبیاء برای چه آمده اند و مطلوبشان چیست؟
۳-۱۶ فطری بودن دین عاملی برای وحدت انبیاء
۳-۱۷ « وحدت محتوای انبیائ از نگاه ابن عربی»
۳-۱۸ « ابن عربی پیرو دین عشق»
۳-۱۹ دین الهی ثابت است
۳-۲۰ « دین در دنیا متعدد و در آخرت واحد است »
۳-۲۱ « وجوه مشترک در انبیاء مختلف»
۳-۲۲ انبیاء نموداری از یکی تجلی اند
۳-۲۳ پیوند انبیاء ناگسستنی است
۳-۲۴ دین اسلام مظهر وحدت واقعی
۳ -۲۵ اسلام خلاصه انبیای پیشین :
۳-۲۶ تفاوت شرایع در چیست ؟
۳ -۲۷ تشابه و تفارق مومن و کافر در تجلی عام و خاص
۴-۱ « کثرت گرایی دینی»
۴-۲ از نظر هیک همه انبیاء و مذاهب برحقند
۴-۳ نظریه هگل درباره وحدت انبیاء
۴-۴ علل پیدایش پلورالیسم دینی در غرب
۴-۵ آیا در هر عصری یک راه برای رستگاری وجود دارد ؟
۴-۶ نسبت انبیاء با یکدیگر
۴-۷ از مشترکات انبیاء
۴-۸ وجوه اشتراک انبیاء
۴-۹ عدد چهل مشترک انبیاء
۴-۱۰ شباهت زبان های عرفانی در مکابت متعدد الهی و انسانی
۴-۱۱ استنباط به مقتضای فهم
۴-۱۲ هر کس به قدر فهمش فهمیده مدعی را
۴-۱۳ اتحاد و اختلاف انبیاء از دیدگاه قرآن
۴-۱۴ وحدت انبیاء و اختلاف انبیاء
۴-۱۵ اختلاف انبیاء از دیدگاه قرآن :
۴-۱۶ علی (ع) حامی وحدت امت
۴-۱۷ حقیقت شرایع
۴-۱۸ اختلاف شرایع و نسخ مذاهب
۴-۱۹ فراخوان الهی نسبت به اهل کتاب
۴-۲۰ منادی قلبها
۴-۲۱ همگان را رو به سوی یکتایی است .
۴-۲۲ اسلام نام همه انبیاء حق است
۴-۲۳ اسلام و اقتباس از سنتها و حکمت های سابق
۴-۲۴ در انبیاء آسمانی وحدت کلی معمول است
۴-۲۵ جهان شمولی انبیاء
۴-۲۶ دین به معنای تسلیم
۴-۲۷ آیا خداوند میان بشر در پاداش عمل خیر وکیفر عمل شر تبعیض قائل
است ؟
۴-۲۸ مذهب خداست
۴-۲۹ اصل در مذاهب رساندن انسان به خداست
۴-۳۰ صوفیه چه می گویند ؟( موضع صوفیه درقبال انبیاء)
۴-۳۱ تمدن های بشری و مفاهیم مذهبی واحدند
۴-۳۲ تساهل تصوف
۴-۳۳ نتیجه مسامحات و مناظرات مسلمین با پیروان سایر انبیاء
۴-۳۴ بلندنگری بانیان خانقاه واقبال عمومی نسبت به آن
۵-۱امام خمینی (ره ) و انبیاء :
۵-۲ آمریکا دشمن همه انبیاء:
۵-۳ « هدف انبیاء کامل نمودن انسان است »
۵-۴ « تبلیغ دشمنان برای نفی انبیاء »
۵-۶ « انبیاء پاسداران دین »
۵-۷ « انبیاء راهنمای انسان به صراط مستقیم »
۵-۸ « وحدت انبیاء موجب پیشرفت بشریت »
۵-۹ « فلسفه وجودی انبیاء تربیت انسانهاست »
۵-۱۰ « انبیاء برای کامل کردن انسان آمده اند »
۵-۱۱ « وحدت شیعه و سنی وجایگاه اقلیتهای مذهبی در کشور»
۵-۱۲ « وحدت رمز پیروزی»
۵-۱۳ « رسول خدا ( ص) حد وسط و صراط مستقیم همه انبیاء»
۵-۱۴ انبیاء برای هدایت آدمی و اصلاح بشری
۱-۶ نتیجه گیری :
۶-۲ پیشنهادات :
جایگاه انبیاء و اولیاء دین الهی از منظر گاه مولوی
فهرست منابع و مآخذ :
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.