اثر شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی در دبیرستانهای پسرانه


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی در دبیرستانهای پسرانه دارای ۱۸۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی در دبیرستانهای پسرانه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز اثر شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی در دبیرستانهای پسرانه۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی در دبیرستانهای پسرانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی در دبیرستانهای پسرانه :

اثر شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی در دبیرستانهای پسرانه

چکیده

سرمایه گذاری در نیروی انسانی از اساسی ترین بخشهای توسعه بلندمدت و پایدار است و برخی بر این باورند که بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در جامعه ایران را بایست به عدم آموزش صحیح در دوران قبل از دانشگاه ارتباط داد. در این راستا این تحقیق خواهد کوشید اثر تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی دبیرستانهای پسرانه منتخب منطقه ۲ تهران را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. در این مطالعه از روش ناپارامتری تحلیل پوششی داده ها استفاده شده است. ابتدا قرار بر این بود که اثرات شاخص آموزش و تکنولوژی آموزشی بر کارایی فنی نیروی انسانی مورد بررسی قرار گیرد ولی به دلیل محدودیتهای آماری در جمع آوری اطلاعات دبیرستانها و به دلیل اینکه تنها آمار ۱۵ دبیرستان پسرانه منطقه ۲ به دست محقق رسید به ناچار دو سناریو برای این تحقیق گزینش گردید. سناریوی اول به بررسی تأثیرات آموزش بر کارایی فنی نیروی انسانی می پردازد و سناریوی دوم نیز اثر تکنولوژی آموزشی بر کارایی را مورد ارزیابی قرار می دهد. داده های مورد استفاده در سناریوی اول(اثر آموزش) بر سطح کارایی عبارتند از: سرانه معلم به دانش آموزش (smd) ، میانگین سابقه کار معلمین (mskm) ، میانگین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان(mptd) ، و داده های مورد استفاده در سناریوی دوم(اثر تکنولوژی آموزشی بر سطح کارایی) نیز عبارتند از: سرانه کتاب به دانش آموز (skd) ، سرانه مساحت آزمایشگاه (sma) وسرانه کامپیوتر (sk) ، ستانده ها مورد استفاده در هر سناریو نیز میانگین دروس اختصاصی (mde) و میانگین دروس عمومی(mdo) بوده اند. نتایج این تحقیق نشان می دهند در هیچ یک از مدلهای روش تحلیل پوششی داده ها (CCRوBCC) ،‌رابطه معنی داری میان شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی بر درجات کارایی دبیرستانها مورد مطالعه مشاهده نکرده ایم. بنابراین فرضیه های ما که مبنی بر تأثیر مثبت آموزش معلمان مدارس منطقه ۲ و بکارگیری تکنولوژی آموزشی و محیط آموزشی بر کارایـی فنـی نیروی انسانی است رد می شود؛ در واقع این فرضیات شرطهای لازم هستند ولی کافی نمی باشند. به نظر می رسد در کارایی دبیرستانهای منطقه ۲ عوامل دیگری نظیر کیفیت مدیریت و کیفیت تدریس، چگونگی قرار گرفتن مدارس از نقطه نظر جغرافیایی در درون منطقه ۲ موثر بوده باشد.

اثر شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی در دبیرستانهای پسرانه
فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول : کلیات تحقیق ……………………………………………………………………………… ۱ ۱-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………….. ۲

۱-۲- شناخت وطبقه بندی فواید اقتصادی آموزش و پرورش ………………………………………. ۴

۱-۲-۱-فواید خصوصی آموزش و پرورش………………………………………………………….. ۵

۱-۲-۲ – فواید خصوصی مستقیم …………………………………………………………………….. ۵

۱-۲-۳-فواید خصوصی غیر مستقیم …………………………………………………………………. ۵

۱-۲-۴-فواید اجتماعی آموزش و پرورش ……………………………………………………………. ۶

۱-۲-۵-فوایداجتماعی مستقیم ………………………………………………………………………….. ۷

۱-۲-۶-فواید اجتماعی غیرمستقیم …………………………………………………………………….. ۷

۱-۳-اهداف و ضرورت پژوهش …………………………………………………………………….. ۹

۱-۴-فرضیه های تحقیق (پژوهش)…………………………………………………………………… ۹

۱-۵-کلیات پژوهش ……………………………………………………………………………………. ۱۰

فصل دوم :مروری بر ادبیات تحقیق……………………………………………………… ۱۱

مبانی نظری تحقیق ومروری برمطالعات تجربی …………………………………………………………….. ۱۲

۲-۱-مقدمه ……………………………………………………………………………………………… ۱۲

۲-۱-۱-دیدگاههای اقتصاد دانان کلاسیک درباره اهمیت اقتصادی آموزش………………………….. ۱۳

۲-۱-۲-دیدگهای اقتصاددانان نئوکلاسیک درباره اهمیت اقتصادی آموزش………………………….. ۱۶

۲-۱-۳-دیدگاههای اقتصاددانان معاصر درباره اهمیت اقتصادی آموزش………………………….. ۱۷

۲-۲-نظریه سرمایه انسانی …………………………………………………………………………… ۳۱

۲-۲-۱-مفهوم سرمایه انسانی …………………………………………………………………………. ۳۳

۲-۲-۲-سرمایه گذاری درسرمایه انسانی ……………………………………………………………. ۳۵

۲-۲-۳-ویژگیهای سرمایه انسانی ……………………………………………………………………. ۳۸

۲-۲-۴-کارکردهای سرمایه انسانی ………………………………………………………………….. ۴۳

۲-۲-۵-تشکیل سرمایه انسانی ازطریق آموزش و پرورش …………………………………………. ۴۶

۲-۲-۶-تشکیل سرمایه انسانی از طریق آموزش ضمن خدمت………………………………………. ۵۰

۲-۳-نقش آموزش و پرورش دررشد و توسعه اقتصادی ……………………………………………. ۵۱

۲-۳-۱-انواع آموزش و پروش و رشد اقتصادی ……………………………………………………. ۵۴

۲-۴-سرمایه گذاری درآموزش و پرورش …………………………………………………………… ۶۲

۲-۵-توجیه اقتصادی درآموزش و پرورش…………………………………………………………… ۶۴

۲-۶-کیفیت آموزش و پرورش ……………………………………………………………………….. ۶۹

۲-۷-تحقیقات انجام شده درجهان …………………………………………………………………….. ۷۴

فصل سوم :روش اجرای تحقیق ……………………………………………………………………… ۸۸

متدولوژی تحقیق……………………………………………………………………………………….. ۸۹

مقدمه …………………………………………………………………………………………………… ۸۹

۳-۱-تابع تولید …………………………………………………………………………………………. ۹۳

۳-۱-۱-روشهای پارامتری …………………………………………………………………………… ۹۳

۳-۱-۲-روشهای ناپارامتری …………………………………………………………………………. ۹۴

۳-۲-ویژگیها و قابلیتهای روش تحلیل پوششی داده ها (DEA)……………………………………. 95

۳-۲-۱-مزایای روش تحلیل پوششی داده ها………………………………………………………….. ۹۵

۳-۲-۲-معایب روش تحلیل پوششی داده ها…………………………………………………………… ۹۷

۳-۳-تعریف واحدهای تصمیم گیری (DMU)………………………………………………………. 97

۳-۴-انواع کارایی ازدیدگاه فارل …………………………………………………………………….. ۹۸

۳-۵-کارایی درتحلیل پوششی داده ها (DEA)………………………………………………………. 101

۳-۶-مدلهای DEA …………………………………………………………………………………… 102

۳-۶-۱-مدل CCR…………………………………………………………………………………….. 103

۳-۶-۱-۱-تعریف کارایی درمدل CCR……………………………………………………………… 105

۳-۶-۱-۲-مثالهای مربوطه به مدل CCR……………………………………………………………. 105

۳-۶-۱-۳-مدلهای ستانده گراو نهاده گر درمدل CCR………………………………………………. 110

۳-۶-۲-مدل BCC…………………………………………………………………………………….. 116

۳-۶-۳-تفاوت CCR و BCC……………………………………………………………………….. 118

۳-۷-مدل اندرسن – پیترسون(AP)…………………………………………………………………… 120

۳-۸-بررسی بازده مقیاس درروش DEA…………………………………………………………… 122

۳-۹-جمع بندی…………………………………………………………………………………………. ۱۲۵

فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………… ۱۲۸

تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از مدل DEA………………………………………………………….. 129

۴-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………….. ۱۲۹

۴-۲-معرفی دبیرستانهای موردمطالعه………………………………………………………………… ۱۳۰

۴-۳- انتخاب داده ها و ستانده ها …………………………………………………………………….. ۱۳۲

۴-۴-معرفی مدل مورد استفاده ……………………………………………………………………….. ۱۳۴

۴-۵-تجزیه و تحلیل نتایج……………………………………………………………………………… ۱۳۵

۴-۵-۱-تاثیر آموزش برکارایی دبیرستانها ………………………………………………………….. ۱۴۱

۴-۵-۲-تاثیر تکنولوژی آموزشی برکارایی دبیرستانهای منطقه (۲)………………………………… ۱۴۹

۴-۵-۳-بررسی فرضیات تحقیق ……………………………………………………………………… ۱۵۷

۴-۵-۴-عامل تولید مازاد (اضافی) Slack……………………………………………………………. 159

۴-۵-۵-انتخاب الگوی مناسب برای بنگاه ……………………………………………………………. ۱۶۰

۴-۶-خلاصه ای از تجزیه و تحلیل نتایج ……………………………………………………………. ۱۶۵

۴-۶-۱-تجزیه و تحلیل جدول ۱۶-۴ …………………………………………………………………. ۱۶۷

۴-۶-۲-فرق کارایی فنی و کارایی مقیاس ……………………………………………………………. ۱۶۹

فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات …………………………………………………. ۱۷۱

نتیجه گیری و پیشنهادات ……………………………………………………………………………… ۱۷۲

منابع ……………………………………………………………………………………………………. ۱۷۴

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.