سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ۶ ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ۶ ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین دارای ۱۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ۶ ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ۶ ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ۶ ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ۶ ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین :
سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ۶ ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین
چکیده
پژوهش حاضر از نوع پس رویدایست با این فرضیه که بین آمادگی تحصیل و عوامل چون سابق آموزش پیش از دبستان ، تحصیلات والدین، سن مادر، یک زبانه و دوزبانه بودن، دست غالب، شهری و روستایی بودن و تعداد افراد کودک پیش دبستانی رابطه وجود دارد.
این پژوهش بر روی ۷۰۰ کودک پیش از دبستان و نحو آمادگی تحصیل کودکان رابط معنادار است.
بین جنسیت و نحو آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معنادار نیست و رابط تعامل بین جنسیت و مسابق آموزش قبل از دبستان معنادار نمی باشد.
فرضیه ۲ – بین تحصیلات مادران و نمر آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معنادار است. بین جنسیت و نمر آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معنادار نیست. رابط تعامل بین جنسیت و تحصیلات مادران معنادار نمی باشد.
فرضیه ۳ – بین تحصیلات پدران و نمره آمادگی تحصیلی رابطه معنادار است. بین جنسیت و نمر آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معنادار نیست. رابط تعامل بین جنسیت و تحصیلات پدران معنادار نمی باشد.
فرضیه ۴- بین تعداد افراد خانواده و نمره آمادگی تحصیل کودکان رابطه معنادار نمی باشد.
فرضیه ۵- بین سن مادر و نمر آمادگی تحصیلی رابطه معنادار نمی باشد.
فرضیه ۶- بین یک زبانه و دوزبانه و نمر آمادگی تحصیلی تفاوت معنادار وجود دارد.
فرضیه ۷- بین دانش آموزان دست راست و چپ و نمر آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه ۸- بین دانش آموزان شهری و روستایی و نمر آمادگی تحصیل کودکان رابط معنادار است.
سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ۶ ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه …………………………………………………………………………………………………. ۲
بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………. ۴
هدف پژوهش ………………………………………………………………………………………. ۶
ضرورت پژوهش ………………………………………………………………………………….. ۷
فرضیه پژوهش ……………………………………………………………………………………… ۸
تعاریف اصطلاحات ……………………………………………………………………………….. ۹
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه …………………………………………………………………………………………………. ۱۲
مفهوم و تعریف های مختلف هوش …………………………………………………………… ۱۳
تعریف تربیتی هوش ………………………………………………………………………………. ۱۸
تعریف تحلیلی هوش………………………………………………………………………………. ۱۸
تعریف کاربردی هوش ……………………………………………………………………………. ۱۹
انواع هوش از دیدگاه ثراندایک ………………………………………………………………….. ۱۹
انواع هوش از دیدگاه اسپیرمن …………………………………………………………………… ۲۰
انواع هوش از دیدگاه ترستون ……………………………………………………………………. ۲۰
تقسیم بندی هوش به انواع کلامی و عملی …………………………………………………… ۲۱
انواع هوش از دیدگاه اشترن برگ ………………………………………………………………. ۲۱
انواع هوش از دیدگاه گاردنر …………………………………………………………………….. ۲۲
هوش از دیدگاه رشد ………………………………………………………………………………. ۲۲
تاریخچه مطالعات مربوط به هوش …………………………………………………………….. ۲۳
تاریخچه آزمون های هوش ………………………………………………………………………. ۲۴
سیرتحول نظری های زیربنایی تست های هوش ……………………………………………. ۲۵
عوامل موثر بر هوش ………………………………………………………………………………. ۳۱
محیط و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………. ۳۱
اهمیت خانواده ……………………………………………………………………………………… ۳۲
تاثیر محیط خانواده در هوش ……………………………………………………………………. ۳۲
عوامل بیولوژیکی …………………………………………………………………………………… ۳۳
خانواده با وضعیت اقتصادی مطلوب …………………………………………………………… ۳۴
خانواده با وضعیت اقتصادی نامطلوب …………………………………………………………. ۳۴
موفقیت اجتماعی خانواده ………………………………………………………………………… ۳۵
میزان تحصیلات والدین ………………………………………………………………………….. ۳۷
کم خونی و فقر آهن و اثر آن بریادگیری …………………………………………………….. ۳۸
غلبه طرفی …………………………………………………………………………………………… ۳۹
تفاوتهای جنسیتی…………………………………………………………………………………… ۴۱
سنجش و ارزیابی کودکان پیش دبستانی ……………………………………………………… ۴۳
طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان در ایران ۴۸
نتایج پژوهشهای انجام شده در ایران ………………………………………………………….. ۵۵
نتایج پژوهشهای انجام شده در خارج………………………………………………………….. ۵۹
فصل سوم: روش تحقیق
جامعه آماری…………………………………………………………………………………………. ۶۴
نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………….. ۶۴
روش نمره گذاری …………………………………………………………………………………. ۶۵
روایی و اعتبار تست ………………………………………………………………………………. ۶۵
دستور اجرای آزمون ……………………………………………………………………………….. ۶۷
روش آماری …………………………………………………………………………………………. ۶۷
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه…………………………………………………………………………………………………… ۶۹
جداول یک بعدی…………………………………………………………………………………… ۷۰
الف- توصیف متغیرها……………………………………………………………………………… ۷۰
ب- تحلیل داده ها………………………………………………………………………………….. ۷۹
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
محدودیت ها و مشکلات…………………………………………………………………………. ۱۰۵
پیشنهادها……………………………………………………………………………………………… ۱۰۵
پیشنهادهای کاربردی……………………………………………………………………………….. ۱۰۵
پیشنهادهای پژوهش ………………………………………………………………………………. ۱۰۵
منابع و ماخذ ………………………………………………………………………………………… ۱۰۶
منابع انگلیسی
چکیده انگلیسی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.