نقش بازار و بازاریابی در دولت توسعه‌گرا


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش بازار و بازاریابی در دولت توسعه‌گرا دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش بازار و بازاریابی در دولت توسعه‌گرا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز نقش بازار و بازاریابی در دولت توسعه‌گرا۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش بازار و بازاریابی در دولت توسعه‌گرا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش بازار و بازاریابی در دولت توسعه‌گرا :

این مقاله می کوشد تا نقش بازار و بازاریابی را در دولت توسعه گرا بررسی کند. دولت و بازار دو نهاد اصلی هر نظام اقتصادی را تشکیل می‌دهند. ویژگی بازار آن است که خواسته‌های متعارض عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات یا منابع تولید و تقاضاکنندگان آنها را تعدیل کرده و هماهنگ می‌سازد و در شرایط رقابتی به تولید کارای محصول و تخصیص بهینه منابع و کالاها منجر می‌شود. این شرایط در اقتصاد متعارف رقابتی با شرایط رقابت کامل (همچون اطلاعات کامل، آزادی ورود و خروج به بازار و بی‌شمار بودن تعداد عرضه‌کنندگان و تقاضاکنندگان) حاصل می‌شود. به تعبیری دقیق‌تر، برخلاف تصور موجود درباره سازوکار بازار که به جهت حاکمیت نفع شخصی در تعامل طرفین تقاضاکننده و عرضه‌کننده و دست نامرئی مورد اشکال واقع می‌شود، سازوکار بازار تنها در شرایط عادلانه شکل می‌گیرد و موفقیت بازارهای رقابتی (به یادداشت الف مراجعه شود) درواقع به جهت حاکمیت بخشی از معیارهای عدالت اجتماعی (نظیر اطلاعات کامل و شرایط یکسان) می‌باشد. تحت این شرایط است که عرضه‌کننده یا تقاضاکننده قادر به اعمال قدرت در بازار نیست و از این جهت است که اعمال قدرت در بازار از قبیل تعیین قیمت در حدی بالاتر از قیمت تعادلی بازار در برخی از کشورها جرم تلقی می‌گردد و قابل پیگرد قضایی است.

نقش بازار و بازاریابی در دولت توسعه‌گرا
فهرست مطالب

چکیده. ۲

کلیدواژه. ۲

مقدمه. ۳

تاریخچه مطالعاتی بحث( پیشینه تحقیق). ۳

بیان مسئله(حل بهینه مساله انحصار در دولت – بازار). ۵

انحصار طبیعی.. ۶

انحصار حاصل از منفعت‌جویی خصوصی.. ۸

انحصار به واسطه مداخله مستقیم و غیرمستقیم دولت… ۹

اهمیت و ضرورت بحث… ۱۱

مبانی نظری… ۱۲

الف) مروری اجمالی بر مکاتب مهم اقتصادی در این زمینه. ۱۲

۱- مکتب کلاسیک:۱۲

۲- مکتب اتریشی:۱۲

۳- مکتب کینز:۱۲

۴- مکتب پول‌گرایان:۱۳

۵- نظریه نئوکلاسیک و حدود دخالت دولت در اقتصاد:۱۳

۶- نظریه اطلاعات ناقص و دخالت دولت در اقتصاد:۱۳

۷- نظریه دولت رفاه و دخالت دولت در اقتصاد:۱۴

۸- نظریه نهادگرایی:۱۴

۹- نظریه سوسیالیسم بازار:۱۴

ب) مقایسه تطبیقی دستاوردهای نظری… ۱۵

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری (راهبردهای نظری). ۱۹

منابع و مآخذ:۲۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.