ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان دارای ۱۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان :

شرح مختصر: مدرسه هوشمند مدرسه‌ای فیزیکی است و کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری کامپیوتر و شبکه انجام می‌گیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است ودر آن روند اجرای کلیه فرآیند ها اعم از مدیریت، نظارت، کنترل، یاددهی-یادگیری، منابع کمک آموزشی، ارزشیابی وامور دفتری مبتنی بر فناوری اطلاعات وارتباطات و درجهت بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محور طراحی شده است.هدف از تحقیق حاضر ارزیابی استقرار عوامل مدارس هوشمند ازدیدگاه مدیران ودانش آموزان مقطع دوم متوسطه مدارس است.هدف دیگر مقایسه این ابعاد از دیدگاه مدیران ودانش آموزان است.روش تحقیق توصیفی-پیمایشی است.نمونه اماری با استفاده ازروش سرشماری شامل ۲۵ مدیر و۱۳۵ دانش آموز مدارس هوشمند است.ابزار تحقیق پرسشنامه ۲۸ گویه ای با ۵ بعد در طیف لیکرت تنظیم شده است.با استفاده ازنرم افزارspss در دوبخش آمار توصیفی واستنباطی داده ها مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند.یافته ها نشان داد بین دیدگاه مدیران ودانش اموزان در وضعیت مطلوب عوامل استقرار مدارس هوشمند تفاوت معنادار وجود دارد.از نظر مدیران زیرساخت های فناوری اطلاعات و توانمند سازی معلمان مدارس هوشمند دروضعیت مطلوبی قرار ندارد.از دیدگاه مدیران ودانش اموزان مدیریت یکپارچه رایانه ای، ارتباط بادیگر مدارس ومحیط یاددهی-یادگیری مدارس هوشمند دروضعیت مطلوبی قرار دارد.

ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان
فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… ۲

۱-۱-بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………. ۳

۱-۲-اهمیت وضرورت موضوع……………………………………………………………………………… ۵

۱-۳-اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۷

۱-۴- سوال های تحقیق……………………………………………………………………………………….. ۸

۱-۵- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………… ۹

۱-۶- قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۹

۱-۷-مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………. ۱۰

۱-۸- تعریف عملیاتی اصطلاحات تحقیق…………………………………………….. ۱۰

فصل دوم:مبانی نظری تحقیق

مقدمه ……………………………………………………………………………………. ۱۴

۲-۱.تاریخچه پیدایش مدارس هوشمند ……………………………………………………………….. ۱۴

۲-۲ .تاریخچه آموزش با کمک فناوری در ایران…………………………………………………… ۱۶

۲-۳. تعریف مدرسه هوشمند………………………………………………………………… ۱۷

۲-۴ .اهداف مدرسه هوشمند……………………………………………………. ۱۸

۲-۵. مفهوم هوشمند سازی ……………………………………………………… ۲۰

۲-۶.ویژگی های مدارس هوشمند……………………………………………. ۲۰

۲-۷.ضرورت هوشمندسازی مدارس………………………………………. ۲۱

۲-۸.فواید کلاس هوشمند…………………………………………………… ۲۴

۲-۹.ابزار مدرسه هوشمند…………………………………………………………………..۲۵

۲-۱۰. ساختار مدرسه هوشمند………………………………………………….. ۲۶

۲-۱۱.پیشتازان ایجاد مدرسه هوشمند ……………………………………… ۲۷

۲-۱۲. معلمین مدارس هوشمند ………………………………………………………… ۲۸

۲-۱۳. دانش‌آموزان مدارس هوشمند……………………………………………. ۲۹

۲-۱۴.ابعاد فناوری در مدارس هوشمند……………………………………. ۳۰

۲-۱۵.کارکردهای عمده مدارس هوشمند ……………………………………. ۳۴

۲-۱۶. تئوری ومبانی نظری …………………………………………………………. …۳۵

۲-۱۷.نقش فناوری اطلاعات در مدارس هوشمند……………………………. ….۳۷

۲-۱۸. آموزش هوشمند در مدرسه هوشمند ……………………………… ….۳۹

۲-۱۹. مسئولیتها و مهارتهای حرفه ای در مدارس هوشمند…………………………..۴۰

۲-۲۰.فناوری مدارس هوشمند…………………………………………………..۴۴

۲-۲۱.یادگیری الکترونیکی در مدارس هوشمند……………………………………………۴۸

۲-۲۲.دلایل عدم شکل گیری مدارس هوشمند……………………………………….۵۱

۲-۲۳.پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………..۵۳

فصل سوم:روش تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………….. ۵۹

۳-۱. روش تحقیق……………………………………………………………………………………………… ۵۹

۳-۲.جامعه آماری………………………………………………………………………………………………. ۶۰

۳-۳.حجم نمونه و نمونه گیری………………………………………………………………………………. ۶۱

۳-۴.روش گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………. ۶۱

۳-۵.ابزار گردآوری داده ها………………………………………………………………………………….. ۶۱

۳-۶.روایی و پایایی پرسشنامه………………………………………………………………… ۶۳

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………… ۶۶

۴-۱.آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………. ۶۷

۴-۱-۱.توزیع متغیر زیرساخت های فناوری………………………………………………….. ۶۷

۴-۱-۳.توزیع متغیر محیط یاددهی-یادگیری…………………………………………………………….. ۶۹

۴-۱-۵.توزیع متغیرمعلمان آموزش دیده……………………………………………………………………. ۷۰

۴-۱-۷.توزیع متغیر نظام ارتباطات…………………………………………………………………………. ۷۲

۴-۱-۹.توزیع متغیر مدیریت…………………………………………………………………………………. ۷۳

۴-۲.آمار استنباطی………………………………………………………………… ۷۵

۴-۲-۱.آزمون نرمال بودن متغیرها……………………………………………….۷۵

۴-۲-۲.تحلیل عاملی…………………………………………………………….۷۶

۴-۲-۳.آزمون فرضیات……………………………………………………..۷۷

۴-۲-۴.آزمون فرضیات فرعی……………………………………………..۷۸

فصل پنجم: نتیجه گیری

مقدمه……………………………………………………………………………………………… ۸۳

۵-۱ .نتایج تحقیق……………………………………………………………………………….. ۸۳

۵-۲ .پیشنهادها………………………………………………………………………………… ۸۷

۵-۲-۱.پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………. ۸۷

۵-۲-۲.پیشنهادات پژوهشی…………………………………………………………. ۸۹

۵-۳.محدودیتها………………………………………………………………….. ۹۰

پیوست

پرسشنامه……………………………………………………………… .۹۲

spss…………………………………………………………………………… .94

منابع فارسی…………………………………………………………………………. ۱۰۵

منابع لاتین…………………………………………………………………………………….. ۱۰۸

ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان
فهرست جداول

جدول۲-۱.ارتباط اهداف کلی با نقش مدارس هوشمند………………………………….. ۱۹

جدول۳-۱.جامعه آماری…………………………………………………………………………… ۶۰

جدول۳-۲.جامعه آماری…………………………………………………………….. ۶۰

جدول۳-۳. شماره گویه های پرسشنامه………………………………………………….. ۶۲

جدول۳-۳.آلفای کرنباخ………………………………………………………………………… ۶۳

جدول۴-۱-۱.توزیع فراوانی زیرساخت فناوری……………………………………………. ۶۷

جدول ۴-۱-۲.آمار توصیفی زیرساخت های فناوری………………………………………. ۶۸

جدول۴-۱-۳.توزیع فراوانی محیط یاددهی-یادگیری…………………………………….. ۶۹

جدول۴-۱-۴.آمار توصیفی محیط یاددهی-یادگیری……………………………………. ۷۰

جدول۴-۱-۵.توزیع فراوانی معلمان آموزش دیده…………………………………………. ۷۰

جدول۴-۱-۶.آمارتوصیفی معلمان آموزش دیده…………………………………………. ۷۱

جدول۴-۱-۷.توزیع فراوانی ………………………………………………………………. ۷۲

جدول ۴-۲-۸.آمار توصیفی نظام ارتباطی ……………………………………………….. ۷۳

جدول۴-۱-۹.توزیع فراوانی مدیریت………………………………………………………. ۷۳

جدول۴-۱-۱۰.آمار توصیفی مدیریت…………………………………………………… ۷۴

جدول ۴-۲-۱.آزمون کلموگروف-اسمیرنوف ………………………………………………. ۷۵

جدول۴-۲-۲-۱.آزمون kmo…………………………………………………………. 76

جدول۴-۲-۱.آزمون t…………………………………………………………………………… 77

جدول۴-۲-۲.آزمون t……………………………………………………………………….. 78

جدول۴-۲-۳.آزمون t………………………………………………………………………. 79

جدول۴-۲-۴.آزمون t……………………………………………………………………… 79

جدول۴-۲-۵.آزمون t………………………………………………………………………. 80

جدول۴-۲-۴.آزمون t………………………………………………………………………. 81

ارزیابی عوامل استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران و دانش آموزان
فهرست شکل ها

۱-۱.مدل مفهومی………………………………………………………………. ….۱۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.