بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت دارای ۱۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت :
شرح مختصر:
رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آنها رو به افزایش نهاده است . این رسانه ها ابتدا در جهان اسلام با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر ظهور کرد ولی متاسفانه باگذشت زمان از کیفیت آنها کاسته شده است ولی همین رسانه ها در جهان غرب و اروپا از غنای علمی برخوردار است که نشأت گرفته از کتب معتبر در اسلام است.
با پیشرفت علم و تکنولوژی ، رسانه ها نیز گسترش یافته و از کیفیت زیادی برخوردار شده است. بعد از رسانه ها ی مکتوب ، در طول یکی دو قرن گذشته رسانه های جدیدی همچون تلفن و ضبط صوت و گرامافون و برخی رسانه های آموزشی دیگر همچون اسلاید پا به عرصه ی وجود نهاده است.
بعد از رسانه های فوق رسانه هایی همچون تلویزیون و رادیو و سینما ابتدا در جهان غرب و اروپا به وجود آمد که امروزدر طول نزدیک به یک قرن در سراسر دنیا ، این رسانه ها بعنوان مهمترین رسانه و مهمترین رسانه در تعلیم و تربیت مطرح بوده و هستند.
علم و صنعت همچنان در حال پیشرفت است که همراه آن دستاورد های مهمی در ظهور برخی دیگر از رسانه بوجود آورده است که می توان به ظهور اینترنت و ماهواره و کامپیوتر و نقش و کاربرد بسیار مهم آن دردنیای امروز اشاره نمود.
بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات
چکیده.۲
مقدمه ۳
۱-۱بیان مسئله……………………………………………………….. ..4
۱-۲اهمیت پژوهش………………..……………………………………….5
۱-۳اهداف پژوهش. ………………………………………………………..6
۱-۴سوالات پژوهش………………………………………………………. 8
۱-۵تعریف مفاهیم……………………………………………………………8
۱-۶تعریف رسانه هاو انواع رسانه ها. ………………………………………….9
۱-۷مقایسه رسانه های ارتباط جمعی بایکدیگر در ارتباط با مخاطبان ……………….10
۱-۸تعاریف مختلف ازرسانه های آموزشی توسط دانشمندان………………………. 10
۱-۹رسانه های ارتباط جمعی وجامعه…………………………………………..11
۱-۱۰رسانه های ارتباط جمعی و قشر بندی اجتماعی و توسعه فرهنگی………………12
۱-۱۱توزیع رسانه های ارتباط جمعی در جهان…………………………………..14
۱-۱۲رسانه های ارتباط جمعی…………………………………………………15.
۱-۱۳انواع رسانه های ارتباط جمعی به روش دیگر………………………………..15
۱-۱۴ارتباط جمعی یا عمومی…………………………………………………..15
فصل دوم:
۲-۱تاریخچه رسانه ها……………………………………………………….18
۲-۲پیدایش سینما،رادیو و تلویزیون………………………………………….20
۲-۳تاریخچه پیدایش روزنامه ها………………………………………………………۲۷
۲-۴سینما ،پیدایی و نظور آن………………………………………………………….۳۴
۲-۵تئاتر و مخاطبان…………………………………………………………………..۳۷
۲-۶تئاتر در شرق……………………………………………………………………..۳۸
۲-۷تئاتر در قبل از اسلام………………………………………………………………۳۹
۲-۸تئاتر پس از اسلام………………………………………………………………….۴۰
۲-۹پژوهش در ارتباطات……………………………………………………………۴۵
۲-۱۰صدا و سیما و تعلیم و تربیت……………………………………………………۵۷
۲-۱۱نقش رسانه های ملی در کشور های همسایه ایران……………………………..۵۹
۲-۱۲نقش رسانه های غرب در تعلیم و تربیت………………………………………..۶۱
۲-۱۳نقش رسانه های ملی در جهان…………………………………………………..۶۴
۲-۱۴خلاصه ای از رسانه های آموزشی در ایران و جهان……………………………۶۵
۲-۱۵تئوریهای وسایل ارتباط جمعی یا رسانه ها……………………………………….۶۶
۲-۱۶مکتب مارکسیسم کلاسیک………………………………………………………..۶۷
۲-۱۷نظریه ی اقتصاد سیاسی رسانه ها…………………………………………………۶۷
۲-۱۸مطالعات فرهنگی توده……………………………………………………………۶۸
۲-۱۹مکتب فرانکفورت………………………………………………………………..۶۹
۲-۲۰نظریه های مربوط به مخاطبان رسانه ها:نظریه ی استحکام………………………۶۹
۲-۲۱نظریه ی دو مرحله ای رسانه ها…………………………………………………۷۰
۲-۲۲نظریه ی تزریقی رسانه ها…………………………………………………………..۷۰
۲-۲۳نظریه ی برجسته سازی رسانه ها……………………………………………………۷۰
۲-۲۴نظریه ی نیاز جویی رسانه ها……………………………………………………….۷۰
۲-۲۵نظریه ی وابستگی مخاطبان…………………………………………………………. ۷۱
۲-۲۶نظریه ی موزاییکی رسانه ها…………………………………………………………..۷۱
۲-۲۷نظریه ی سیستمی……………………………………………………………………..۷۱
۲-۲۸دیدگاههای پیشگامان رسانه ها……………………………………………………….. ۷۴
۲-۲۹دیدگاه دیویدرایز من……………………………………………………………………۷۵
۲-۳۰دیدگاه مارشال مک لوهان…………………………………………………………….۷۶
۲-۳۱وظایف رسانه ها……………………………………………………………………..۷۶
۲-۳۲نقش تفریحی رسانه ها……………………………………………………………….۷۷
۲-۳۳نقش های خبری رسانه ها……………………………………………………………۷۷
۲-۳۴نقش های همگن سازی رسانه ها…………………………………………………….۷۸
۲-۳۵نقش آگاه سازی رسانه ها……………………………………………………………. ۷۸
۲-۳۶نقش تعلق اجتماعی رسانه ها……………………………………………………………….۷۸
۲-۳۷دیدگاه های افراطی رسانه ها………………………………………………………….۷۹
فصل سوم : روش تحقیق
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱تلویزیون……………………………………………………………………………….۸۴
۴-۲یونسکو و رادیو و تلویزیون…………………………………………………………..۸۵
۴-۳نقش رادیو و تلویزیون در آموزش…………………………………………………….۸۶
۴-۴تاثیر تلویزیون بر خانواده ……………………………………………………………….۸۷
۴-۵استفاده از تلویزیون در آموزش و پرورش……………………………………………..۸۸
۴-۶نقش آموزشی تلویزیون…………………………………………………………………..۸۹
۴-۷تحقیق یک ایرانی درباره رادیو و تلویزیون و نقش تربیتی آن ها……………………….۹۱
۴-۸اینترنت(ویژگی ها ، کارکردها،مزایا)……………………………………………………..۹۲
۴-۹معایب اینترنت……………………………………………………………………………..۹۴
۴-۱۰موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در شبکه اینترنت………………………………..۹۴
۴-۱۱نقش اینترنت در تعلیم و تربیت…………………………………………………………..۹۵
۴-۱۲نقش اینترنت در دنیای نوجوانان……………………………………………………………۹۸
۴-۱۳نقش تلفن همراه در تعلیم و تربیت……………………………………………………..۱۰۱
۴-۱۴تلفن همراه در مدارس ایران……………………………………………………………..۱۰۱
۴-۱۵فرهنگ سازی استفاده از تلفن همراه توسط آموزش و
پرورش……………………………………………………………………………………۱۰۳
۴-۱۶یادگیری از طریق تلفن همراه…………………………………………………………..۱۰۶
۴-۱۷رویکرد های یادگیری مبتنی بر تلفن همراه…………………………………………..۱۰۷
۴-۱۸منظور از یادگیری تلفن همراه چیست؟……………………………………………….۱۰۸
۴-۱۹از تلفن همراه چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟…………………………………………۱۰۸
۴-۲۰برخی مزیت ها و محدودیت ها ی یادگیری تلفن همراه………………………………۱۰۹
۴-۲۱نتیجه گیری دربا ره تلفن همراه……………………………………………………۱۰۹
۴-۲۲ماهواره چیست؟……………………………………………………………………۱۱۱
۴-۲۳نحوه کار ماهواره ارتباطی……………………………………………………………۱۱۱
۴-۲۴تاریخچه ، مزایا و معایب ماهواره………………………………………………………۱۱۴
۴-۲۵موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در استفاده از ماهواره………………………….۱۱۵
۴-۲۶آموزش از طریق ماهواره و تجربه های جهانی………………………………………۱۱۸
۴-۲۷توانایی کاربردآموزش از طریق ماهواره در کشور چین……………………………۱۱۹
۴-۲۸سینما و تئاتر و نقش تربیتی آن ها…………………………………………………….۱۱۹
۴-۲۹سینما و تلویزیون……………………………………………………………………۱۲۰
۴-۳۰سینما و تلویزیون دو پدیده متمایز…………………………………………………..۱۲۱
۴-۳۱سینما و تلویزیون در برابر یکدیگر(رقابت درونی)…………………………………۱۲۱
۴-۳۲نقش تربیتی سینما……………………………………………………………………۱۲۲
۴-۳۳مذهب و سینما…………………………………………………………………………۱۲۴
فصل پنجم
۵-۱نتیجه گیری…………………………………………………………………………..۱۲۶
۵-۲ پیشنهادات……………………………………………………………………………۱۲۹
۵-۳محدودیت های پژوهش……………………………………………………………….۱۲۹
۵-۴ خلاصه………………………………………………………………………………۱۲۹
۵-۵منابع و ماخذ……………………………………………………………………………۱۳۸
چکیده به زبان لاتین………………………………………………………………………۱۴۱
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.