بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت دارای ۱۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت :

شرح مختصر:

رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آنها رو به افزایش نهاده است . این رسانه ها ابتدا در جهان اسلام با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر ظهور کرد ولی متاسفانه باگذشت زمان از کیفیت آنها کاسته شده است ولی همین رسانه ها در جهان غرب و اروپا از غنای علمی برخوردار است که نشأت گرفته از کتب معتبر در اسلام است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، رسانه ها نیز گسترش یافته و از کیفیت زیادی برخوردار شده است. بعد از رسانه ها ی مکتوب ، در طول یکی دو قرن گذشته رسانه های جدیدی همچون تلفن و ضبط صوت و گرامافون و برخی رسانه های آموزشی دیگر همچون اسلاید پا به عرصه ی وجود نهاده است.

بعد از رسانه های فوق رسانه هایی همچون تلویزیون و رادیو و سینما ابتدا در جهان غرب و اروپا به وجود آمد که امروزدر طول نزدیک به یک قرن در سراسر دنیا ، این رسانه ها بعنوان مهمترین رسانه و مهمترین رسانه در تعلیم و تربیت مطرح بوده و هستند.

علم و صنعت همچنان در حال پیشرفت است که همراه آن دستاورد های مهمی در ظهور برخی دیگر از رسانه بوجود آورده است که می توان به ظهور اینترنت و ماهواره و کامپیوتر و نقش و کاربرد بسیار مهم آن دردنیای امروز اشاره نمود.

بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت
فهرست مطالب

فصل اول : کلیات

چکیده.۲

مقدمه ۳

۱-۱بیان مسئله……………………………………………………….. ..4

۱-۲اهمیت پژوهش………………..……………………………………….5

۱-۳اهداف پژوهش. ………………………………………………………..6

۱-۴سوالات پژوهش………………………………………………………. 8

۱-۵تعریف مفاهیم……………………………………………………………8

۱-۶تعریف رسانه هاو انواع رسانه ها. ………………………………………….9

۱-۷مقایسه رسانه های ارتباط جمعی بایکدیگر در ارتباط با مخاطبان ……………….10

۱-۸تعاریف مختلف ازرسانه های آموزشی توسط دانشمندان………………………. 10

۱-۹رسانه های ارتباط جمعی وجامعه…………………………………………..11

۱-۱۰رسانه های ارتباط جمعی و قشر بندی اجتماعی و توسعه فرهنگی………………12

۱-۱۱توزیع رسانه های ارتباط جمعی در جهان…………………………………..14

۱-۱۲رسانه های ارتباط جمعی…………………………………………………15.

۱-۱۳انواع رسانه های ارتباط جمعی به روش دیگر………………………………..15

۱-۱۴ارتباط جمعی یا عمومی…………………………………………………..15

فصل دوم:

۲-۱تاریخچه رسانه ها……………………………………………………….18

۲-۲پیدایش سینما،رادیو و تلویزیون………………………………………….20

۲-۳تاریخچه پیدایش روزنامه ها………………………………………………………۲۷

۲-۴سینما ،پیدایی و نظور آن………………………………………………………….۳۴

۲-۵تئاتر و مخاطبان…………………………………………………………………..۳۷

۲-۶تئاتر در شرق……………………………………………………………………..۳۸

۲-۷تئاتر در قبل از اسلام………………………………………………………………۳۹

۲-۸تئاتر پس از اسلام………………………………………………………………….۴۰

۲-۹پژوهش در ارتباطات……………………………………………………………۴۵

۲-۱۰صدا و سیما و تعلیم و تربیت……………………………………………………۵۷

۲-۱۱نقش رسانه های ملی در کشور های همسایه ایران……………………………..۵۹

۲-۱۲نقش رسانه های غرب در تعلیم و تربیت………………………………………..۶۱

۲-۱۳نقش رسانه های ملی در جهان…………………………………………………..۶۴

۲-۱۴خلاصه ای از رسانه های آموزشی در ایران و جهان……………………………۶۵

۲-۱۵تئوریهای وسایل ارتباط جمعی یا رسانه ها……………………………………….۶۶

۲-۱۶مکتب مارکسیسم کلاسیک………………………………………………………..۶۷

۲-۱۷نظریه ی اقتصاد سیاسی رسانه ها…………………………………………………۶۷

۲-۱۸مطالعات فرهنگی توده……………………………………………………………۶۸

۲-۱۹مکتب فرانکفورت………………………………………………………………..۶۹

۲-۲۰نظریه های مربوط به مخاطبان رسانه ها:نظریه ی استحکام………………………۶۹

۲-۲۱نظریه ی دو مرحله ای رسانه ها…………………………………………………۷۰

۲-۲۲نظریه ی تزریقی رسانه ها…………………………………………………………..۷۰

۲-۲۳نظریه ی برجسته سازی رسانه ها……………………………………………………۷۰

۲-۲۴نظریه ی نیاز جویی رسانه ها……………………………………………………….۷۰

۲-۲۵نظریه ی وابستگی مخاطبان…………………………………………………………. ۷۱

۲-۲۶نظریه ی موزاییکی رسانه ها…………………………………………………………..۷۱

۲-۲۷نظریه ی سیستمی……………………………………………………………………..۷۱

۲-۲۸دیدگاههای پیشگامان رسانه ها……………………………………………………….. ۷۴

۲-۲۹دیدگاه دیویدرایز من……………………………………………………………………۷۵

۲-۳۰دیدگاه مارشال مک لوهان…………………………………………………………….۷۶

۲-۳۱وظایف رسانه ها……………………………………………………………………..۷۶

۲-۳۲نقش تفریحی رسانه ها……………………………………………………………….۷۷

۲-۳۳نقش های خبری رسانه ها……………………………………………………………۷۷

۲-۳۴نقش های همگن سازی رسانه ها…………………………………………………….۷۸

۲-۳۵نقش آگاه سازی رسانه ها……………………………………………………………. ۷۸

۲-۳۶نقش تعلق اجتماعی رسانه ها……………………………………………………………….۷۸

۲-۳۷دیدگاه های افراطی رسانه ها………………………………………………………….۷۹

فصل سوم : روش تحقیق

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱تلویزیون……………………………………………………………………………….۸۴

۴-۲یونسکو و رادیو و تلویزیون…………………………………………………………..۸۵

۴-۳نقش رادیو و تلویزیون در آموزش…………………………………………………….۸۶

۴-۴تاثیر تلویزیون بر خانواده ……………………………………………………………….۸۷

۴-۵استفاده از تلویزیون در آموزش و پرورش……………………………………………..۸۸

۴-۶نقش آموزشی تلویزیون…………………………………………………………………..۸۹

۴-۷تحقیق یک ایرانی درباره رادیو و تلویزیون و نقش تربیتی آن ها……………………….۹۱

۴-۸اینترنت(ویژگی ها ، کارکردها،مزایا)……………………………………………………..۹۲

۴-۹معایب اینترنت……………………………………………………………………………..۹۴

۴-۱۰موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در شبکه اینترنت………………………………..۹۴

۴-۱۱نقش اینترنت در تعلیم و تربیت…………………………………………………………..۹۵

۴-۱۲نقش اینترنت در دنیای نوجوانان……………………………………………………………۹۸

۴-۱۳نقش تلفن همراه در تعلیم و تربیت……………………………………………………..۱۰۱

۴-۱۴تلفن همراه در مدارس ایران……………………………………………………………..۱۰۱

۴-۱۵فرهنگ سازی استفاده از تلفن همراه توسط آموزش و

پرورش……………………………………………………………………………………۱۰۳

۴-۱۶یادگیری از طریق تلفن همراه…………………………………………………………..۱۰۶

۴-۱۷رویکرد های یادگیری مبتنی بر تلفن همراه…………………………………………..۱۰۷

۴-۱۸منظور از یادگیری تلفن همراه چیست؟……………………………………………….۱۰۸

۴-۱۹از تلفن همراه چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟…………………………………………۱۰۸

۴-۲۰برخی مزیت ها و محدودیت ها ی یادگیری تلفن همراه………………………………۱۰۹

۴-۲۱نتیجه گیری دربا ره تلفن همراه……………………………………………………۱۰۹

۴-۲۲ماهواره چیست؟……………………………………………………………………۱۱۱

۴-۲۳نحوه کار ماهواره ارتباطی……………………………………………………………۱۱۱

۴-۲۴تاریخچه ، مزایا و معایب ماهواره………………………………………………………۱۱۴

۴-۲۵موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در استفاده از ماهواره………………………….۱۱۵

۴-۲۶آموزش از طریق ماهواره و تجربه های جهانی………………………………………۱۱۸

۴-۲۷توانایی کاربردآموزش از طریق ماهواره در کشور چین……………………………۱۱۹

۴-۲۸سینما و تئاتر و نقش تربیتی آن ها…………………………………………………….۱۱۹

۴-۲۹سینما و تلویزیون……………………………………………………………………۱۲۰

۴-۳۰سینما و تلویزیون دو پدیده متمایز…………………………………………………..۱۲۱

۴-۳۱سینما و تلویزیون در برابر یکدیگر(رقابت درونی)…………………………………۱۲۱

۴-۳۲نقش تربیتی سینما……………………………………………………………………۱۲۲

۴-۳۳مذهب و سینما…………………………………………………………………………۱۲۴

فصل پنجم

۵-۱نتیجه گیری…………………………………………………………………………..۱۲۶

۵-۲ پیشنهادات……………………………………………………………………………۱۲۹

۵-۳محدودیت های پژوهش……………………………………………………………….۱۲۹

۵-۴ خلاصه………………………………………………………………………………۱۲۹

۵-۵منابع و ماخذ……………………………………………………………………………۱۳۸

چکیده به زبان لاتین………………………………………………………………………۱۴۱

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.