مقاله افزایش مهارتهای عاطفی دانشآموزان از طریق آموزش پردازش هیجانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله افزایش مهارتهای عاطفی دانشآموزان از طریق آموزش پردازش هیجانی دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله افزایش مهارتهای عاطفی دانشآموزان از طریق آموزش پردازش هیجانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله افزایش مهارتهای عاطفی دانشآموزان از طریق آموزش پردازش هیجانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله افزایش مهارتهای عاطفی دانشآموزان از طریق آموزش پردازش هیجانی :
مقدمه
امروزه پژوهشها نشان داده است، تحصیلات و هوش منطقی بـالا صـرفاً تـضمین کننـده
موفقیــت فرزنــدان نیــست، افــراد بــرای موفقیــت نیازمنــد هــوش هیجــانی نیــز هــستند
۲۰۸
(گلمن۱، .(۱۳۷۹ آدمی دارای دو شعور است یکی متّکی برعقل و اندیشه و دیگری متّکـی بـر احساسات و عواطف. این دو شیوه متفاوت و اساسی آگاهی، بر یکدیگر تأثیر و تـأثّر متقابـل دارند و حیات ذهنی ما را می سازند. یکی، شعور عقلانی و منطقی شامل درک مسایل از طریق تکیه بر آگاهی، اندیشه و توانایی تفکّر و بررسی و واکنش متقابل است. دیگری یعنی شـعور احساسی، شیوه آگاهی دهنده قدرتمندی است که گهگاه به گونهای غیرمنطقی عمل میکند، این دو شعور به طور معمول با هماهنگی کامل و در تعاملی تنگاتنگ با یکدیگر عمل میکنند (بارـ آن۲، .(۲۰۰۰ امروزه پژوهشگران و روانشناسان به عواطف اهمیت ویژهای میدهند، زیرا اعتقاد
براین است که عواطف میتواند شناخت و طرز تفکّر فرد و حتّی شیوه پردازش اطّلاعات او را تحت تأثیر قرار دهد (ولز۳، .(۲۰۰۰ میزان EQ یا هوش هیجانی در هر فرد تحت تأثیر عوامـل زیستشناختی و ارثی و همچنین عوامل محیطی است (گلمـن، .(۱۳۷۹ هـدف ایـن پـژوهش پاسخدهی به این پرسش است که آیا میتوان با استفاده از شـیوهای مـؤثّر میـزان مهـارتهـای عاطفی، را تغییر داد و در جهت افزایش آن کوشید. شیوه مورد استفاده شیوه آموزش پـردازش هیجانی است که به عنوان متغیر مـستقلّ مطـرح اسـت. در ایـن روش ارتبـاط بـین احـساس، شناخت، رفتار و تعامل درونی بین آنها، آموزش داده میشود.
کارن استون علاوه برتدریس دروس مختلف، ساعاتی نیز به آموزش مهارتهای احساسی و عاطفی اختصاص داده است. او میگوید یادگیری، موضوعی جدا از احساسات کودک نیست، یعنی در پهنه فراگیری دانش آموزان به اندازه سواد علمی (در زمینه ریاضی و روخوانی)
اهمیت دارد. هدف از آموزش مهارتهای هیجانی، بالا بردن قابلیتهای عاطفی و اجتماعی
دانشآموز، به عنوان بخشی از برنامه درسی ثابت آنهاست. این درس که میتوان آن را به اسامی مختلفی چون »یادگیری مهارتهای عاطفی و اجتماعی« یا »مهارتهای زندگی« نامید در واقع شامل برنامههای مختلف پیشگیری از مشکلاتی مثل مصرف سیگار و مواد مخدر،
ترک تحصیل و اخیراً خشونت و پرخاشگری در نوجوانان است. پژوهشهایی که در خصوص
۱- Goleman, D.
۲- Barr-on, R.
۳- Wells, A.
۲۰۹
برنامههای پیشگیری صورت گرفته است، نشان میدهد آموزش قابلیتهای اجتماعی و عاطفی در یافتن پاسخی برای گرفتاریهای اجتماعی نقش بسیار مؤثّری ایفا میکند (بار- آن، .(۲۰۰۰
این مهارتها ممکن است سپر حفاظتی کودکان در مقابل مشکلات خاص مثلاً پرخاشگری یا افسردگی باشند. ابتکار جدید یعنی ایجاد سلامت عاطفی در مدرسه باعث می شود حیات عاطفی و اجتماعی فرد به عنوان یک موضوع مطرح شود و تکرار آن باعث میشود که مغز، آنها را به عنوان مسیرهای اصلی و عادتهای عصبی بپذیرد و در مواقع فشار، شکست و ناکامی به کار گیرد (گلمن، .(۱۳۷۹ در این پژوهش از شیوه پردازش هیجانی برای افزایش
مهارتهای عاطفی استفاده شده است. این شیوه برای کاهش ترس و اضطراب در طی زمان، بالأخص در مداخلههای درمانی مبتنی برمواجهه مورد استفاده قرار میگیرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.