تحقیق انواع سیستمهای انژکتور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق انواع سیستمهای انژکتور دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق انواع سیستمهای انژکتور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق انواع سیستمهای انژکتور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق انواع سیستمهای انژکتور :
انواع سیستم های انژکتور
۱-spfi سوخت توسط یک یا دو انژکتور مرکزی پاشیده می شود . ۲- m pfi ( از این سیستم بیشتر استفاده می کنیم ) برای هر سیلندر یک انژکتور به کار می رود.
۳- Gdi ( کزل ) سوخت مستقیما به داخل محفظه تزریق می شود .
انواع Ecu :
۱- MM8P : پرشیا: شامل ۳۵ پایه و هر چهار انژکتور با هم پاشش می کنند .
۲- SAGEM SL96 : پژو پارس – سمند – پیکان و پژو ۴۰۵ که شامل ۵۵ پایه انژکتور ها دو به دو پاشش می کنند .
۳- SAGEM S2000 : پژو ۲۰۶ که شامل ۱۱۲ پایه ، سه سوکت و انژکتورها تک تک ( بطور مجزا ) پاشش می کنند .
وظایف ECU عبارتند از:
۱- کنترل مقدار و زمان پاشش سوخت متناسب با مقدار هوای ورودی به موتور
۲- کنترل مقدار کنترل مقدار اولش جرقه ۳- کنترل استپ موتور ۴- ضبط کردن عیوب به وجود آمده در سیستم و نشان دادن عیوب بوسیله دستگاه دیاگ ۵- کنترل لامپ اخطار عیوب ۶- قطع پاشش سوخت در دورهای بالا (cut-off)
تجدید حافظه Ecu ( MM8P ، پرشیا )
قبل از تجدید تجدید حافظه اول باید عیب را پاک کنیم .
روش های پاک نمودن خطا از حافظه Ecu
روش اول: (مرحله اول)
استفاده از دستگاه عیب یاب دیاگ
روش دوم:
که یک روش تجربی بوده و احتیاجی به دستگاه دیاگ ندارد و در این روش بعد از برطرف کردن عیب های بوجود آمده در سیستم کابل مثبت باطری را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه جدا نمائیم که با این عمل که خظاها از حافظه Ecu پاک می شود . بعد از پاک کردن عیب ها بوسیله هر یک از دو روش فوق حتما باید Ecu را تجدید حافظه نمود که تجدید حافظه شامل سه مرحله می باشد که مراحل عبارتند از :
مرحله اول :
۱- رتایمینگ Retiming ( که برای همه خودروها یکسان است )
الف : سوئیچ را به مدت ۱۰ ثانیه ببندید
ب : سوئیچ را به مدت ۱۰ ثانیه باز نمائید .
ج : بدون گاز دادن خودرو را روشن کنید .
مرحله دوم :
ثبت نسبت دنده های گیر بکس در حافظه Ecu ( معرفی دنده ها) :
ابتدا اهرم وضعیت دنده را در وضعیت دنده یک قرار دهید و حرکت نمائید دور موتور را به ۳۵۰۰ دور بر دقیقه برسانید حال وارد دنده دو شده و دور موتور را مجددا به ۳۵۰۰ دور بر دقیقه برسانید اجازه دهید تا دور موتور کاهش پیدا کند تا بتوانید از دنده دو وارد دنده یک ( معکوس) بشوید در این حالت دنده یک برای Ecu شناسایی می شود معرفی دنده های ۲ و ۳و ۴ و و۵ به همین ترتیب می باشد و دنده عقب نیز احتیاجی به معرفی ندارد .
مرحله سوم :
تنظیم تطبقی Ecu برای تنظیم مقدار مخلوط سوخت و هوا
۱- موتور باید به اندازه کافی گرم شود . مایعات و سوخت ماشین باید فول باشند . ماشین را نباید جک بزنیم.
۲- تست جاده در کمتر از ۱۵ دقیقه
۳- در حالت های مختلف با خودرو رانندگی کنید .
شرایطی که Ecu نیاز به تجدید حافظه شدن دارد :
۱- استفاده از Ecu نو
۲- چنانچه کابل مثبت یا منفی باطری بیش از ۱۵ دقیقه برداشته شده باشد .
۳- در صورت جدا شدن کانکتور های Ecu ( بالاتر از از ۵ دقیقه)
۴- در صورت جدا شدن رله دوبل ( تیپ یک ، بالا از ۵ دقیقه )
طریقه تجدید حافظه در پژو ۲۰۶
طریقه تجدید حافظه در پژو ۲۰۶ شبیه تجدید حافظه در پژو پرشیا است .
معایب ناشی از تجدید حافظه نشدن Ecu :
۱- پس از استارت زدن موتور و روشن شدن آن خود به خود خاموش می شود .
۲- زمان ترمز گرفتن موتور خاموش می شود .
۳- زمان کولر گرفتن موتور خاموش می شود .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.