تحقیق بررسی قسمت هایی از ماشین های راپیری سولزر مدل F2001 و مدل G6100
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق بررسی قسمت هایی از ماشین های راپیری سولزر مدل F2001 و مدل G6100 دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق بررسی قسمت هایی از ماشین های راپیری سولزر مدل F2001 و مدل G6100 کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق بررسی قسمت هایی از ماشین های راپیری سولزر مدل F2001 و مدل G6100،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق بررسی قسمت هایی از ماشین های راپیری سولزر مدل F2001 و مدل G6100 :
تولید مقرون به صرفه پارچه
تنوع گسترده سبکها
ماشین پارچه بافی راپیر G6100 بی نهایت انعطاف پذیر است و می تواند برای پاسخگوئی به تغییر در نیازهای بازار به آسانی تطبیق یابد.
تغییرپذیری، لوازم فراگیر و کیفیت پارچه که از خصوصیات ماشین G6100 هستند برتری این ماشین را در بخشهای high fashion مد بالا و در بافت سبکهای چندشافت و پیچیده و پارچه های ویژه نشان می دهد.
گستردگی رنج (range) نخها
این ماشین عملاً با همه انواع نخ کار می کند نخهای تولیدی با مدار طبیعی مصنوعی و ترکیبی، نخهای فیلامنت سلولزی و سینتتیک، تکسچره، نخهای فانتزی، و نخهای تابیده، نخهای شیشه ای اصولاً در این ماشین هیچ محدودیتی برای نمره نخ تار و دانستیته تار وجود ندارد در پود، G6100 با نخهای الیاف کوتاه (۶.۵-۲۰۰۰ TEX) تا Tex6(0.5-150)NM و نخهای فیلامنت بی انتها از (۱۲-۳۴۰۰ d tex)(den 8/10-3000) را به کار می گیرد. تراکم پود بین ۱ و
می باشد و عرض پارچه تولیدی از ۱۴۰ تا ۲۸۰ سانتی متر متغییر است.
ماشین پارچه بافی راپیر G6100 در عرضهای اسمی بین ۱۴۰ تا ۲۸۰ سانتیمتر (۵۵ تا ۱۱۰ اینچ) در پایه های ۱۰ سانتی متر (۴) موجود است.
کاهش عرض، براساس عرضهای اسمی به کار گرفته شده ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر (۲۰ تا ۳۱ اینچ) می باشد بنابراین ماشین با همه عرضهای رایج پارچه کاملاً تطابق دارد.
تک رنگ و چند رنگ (تا ۱۲ رنگ)
G6100 در فرم تکرنگ با ترکیب کننده پود با ترتیب ثابت ۱/۱ و یا به شکل یک ماشین چندرنگ با ترتیب آزاد (پیک و پیک) برای ۱۲ رنگ مختلف پود، موجود
می باشد.
نزدیک به ۱۰۰۰ متر در دقیقه
میزان پودگذاری در ماشین ۹۸۰ متر در دقیقه (۱۰۷۲ یا رد در دقیقه) و دور ماشین بین (۳۶۰-۴۲۰rpm) متغییر می باشد. میزان پودگذاری و سرعت بستگی به عرض کار و همچنین کیفیت نخ و سبک بافت دارد.
ساختمان فشرده
(compact construction)
ساختمان فوق العاده فشرده برای کارآیی سطوح بالا طراحی شده است طرح دینامیک مطلوب و به دنبال آن کاهش نیروهای فونداسیون ضرورت بستن (پیچ کردن bolt) G6100 را به کف کارگاه منتفی می کند و حداقل نوسان را در طول کار تضمین می نماید.
الف) redimensioning اجزاء پودگذاری اثر مثبتی بر پودگذاری و کیفیت محصول دارد.
ب) فرم جدید محاسبه دهانه تار
به علت کاهش اندازه گیره (gripper) می توان حجم متحرک را کم، حرکت دفتین و بالابر دهانه تار را کوتاه نمود. این مسأله باعث کاهش فشار روی شفت ها و مکانیزم پودگذاری و همچنین نخهای تار و پود می گردد و درنتیجه پودگذاری بسیار روان انجام می شود.
ج) مواد مدرن
در مدل G6100 از چرخهای تسمه دوک به (فلنج) (dual-flange ساخته شده از ترکیب پیشرفته و جدید و تقویت شده و همچنین تسمه های راپیر از الیاف کربن که مقاومت سایش بسیار بالایی دارد استفاده شده است.
(کنترل مکانیکی یا الکترونیک)
کنترل رنگ
ترتیب رنگ به طور مکانیکی یا الکترونیکی کنترل می شود کنترل مکانیکی توسط یک ماشین دابی یا ژاکارد انجام می شود کنترل الکترونیکی در انواع مختلف (versions) دارای حرکت مکانیکی پودگذاری به وسیله یک واحد مجزای کنترل الکترونیک قابل برنامه ریزی و یک انتخاب کننده رنگ الکترومکانیک عملی می شود به وسیله دابی ها و ماشینهای ژاکارد که به طور الکترونیکی کنترل می شوند، ترتیب رنگ به طور مستقیم و از طریق حرکت پودگذاری و انتخاب کننده رنگ الکترومکانیکی کنترل می شود در طی مرحله بافتن پود کنترل رنگ و همه حرکات پودگذاری همزمان رخ می دهند.
اگر فقط مخلوط کردن (mixing) پود موردنظر است، پیشنهاد می شود از یک مخلوط کننده پود با ترتیب ثابت استفاده شود.
غلتک های تار
نوردهای نیمه یا تمام عرض، با ماکزیمم قطرفلبچ Flange 1000mm (39اینچ) روی ماشین سوار می شوند.
قسمتهای ماشین
۱) بوبین های پود ۱۱) حرکت پودگذاری
۲) تغذیه کننده پود ۱۲) شافتها
۳) حس کننده الکترونیکی پود ۱۳) کناره گیر پارچه
۴) کنترل رنگ ۱۴) غلتک راهنمای برداشت پارچه
۵) چرخ دنده مخصوص بازویی ۱۵) غلتک راهنمای پارچه
۶) چرخ محور ۱۶) غلتک پارچه
۷) میله راهنما ۱۷) کاربین کنترل
۸) محور راپیر ۱۸) جعبه کنترل دستگاه
۹) سرگیره ۱۹) حفاظ نور
۱۰) دفتین ۲۰) چراغ اعلام
۲۱) محل مرکزی روغن کاری
محرک ماشین ۹.۵ *۱۵۲۵
موتور اصلی با استفاده از تسمه های V وکلاج الکترومگنتیک، دنده اصلی و ابزار پودیاب را به کار می اندازد. ترمز، نیز به شکل الکترومگنتیکی عمل می کند. حرکت به جلو معکوس توسط موتور مجزائی امکان پذیر می شود. این موتور در عین حال ابزار پودیاب اتوماتیک را نیز به کار می اندازد.
کنترل تار
عموماً در ماشین G6100 رد شدن تار به طور الکترونیکی کنترل می شود کنترل الکترونیکی تضمین کننده کشش ثابت درنورد تار پرتا خالی می باشد در جاییکه دو نورد half beam نیمه نصب می شود هر نورد موتور راه انداز خود را دارد و بنابراین به علت حرکت مارپیچ دور شونده از اختلاف کشش جلوگیری می شود. کنترل الکترونیکی جریان تار برگشت پذیر است از طریق ورود داده های صحیح میله های استارت را می توان در حداقل ممکن نگهداشت در عین حال موقعی که در موقعیت بالا قرار می گیرد.
نوردتا (با قطر حداکثر mm 800/in31) به وسیله یک دنده سرعت متغیر به طور الکترونیکی کنترل می شود.
ماشین مجهز به یک غلتک متکی به عقب که با فنر بارگیری می شود و ظرفیت وسیعی برای تنظیم افقی و عمودی دارد، می باشد.در صورت درخواست می توان ماشین را مجهز به یک سیستم کنترل مکانیکی جریان تار کرد.
دفتین
دفتین از طریق مبدهای اکسنتر بادامک های دوبل که در روغن حرکت می کنند به کار می افتد بازوهای کوتاه دفتین در اتصال با ساختمان قوی دفتین ضربه (beat up) دقیق را تضمین می کند (حتی در سرعتهای بالا و ساختار پیچیده پارچه)
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.