شناسایی و ارائه الگوی مناسب برای مدرسه اثر بخش
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
شناسایی و ارائه الگوی مناسب برای مدرسه اثر بخش دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد شناسایی و ارائه الگوی مناسب برای مدرسه اثر بخش کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی و ارائه الگوی مناسب برای مدرسه اثر بخش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن شناسایی و ارائه الگوی مناسب برای مدرسه اثر بخش :
تعداد صفحات :۱۲
چکیده مقاله:
هدف از این پژوهش، تعیین مولفه های مدرسه اثربخش و ارائه الگوی مناسب برای مدرسه اثربخش در دوره ابتدایی و مقایسه این الگو با نظرات متخصصان و صاحب نظران در این حوزه است که در مدارس ابتدایی شهر ارومیه انجام گرفته است. روش پژوهش، پیمایشی است و جامعه آماری این پژوهش اولیای دانش آموزان مدارس دوره ابتدایی به تعداد ۳۰ نفرکه مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر را دارند و معلمان به تعداد ۲۸۰ نفر و مدیران این مدارس به تعداد ۲۸ نفر و کارشناسان آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش ملکان و اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به تعداد ۵۶ نفر و اساتیدد دانشگاه های دولتی و آزاد ارومیه در گروه علوم تربیتی به تعداد نفر (N=431) می با شد. که حجم نمونه براساس فرمول کوکران به تعداد ۱۵ نفر از اولیا و ۱۰۲ نفر از معلمان و ۱۳ نفر از مدیران و ۲۶ نفر از کارشناسان آموزش ابتدایی و ۱۸ نفر از اسایتد (n=174) برآورده شده است. روش نمونه گیری تصادفی منظم می باشد. در این پژوهش، پژوهشگر ابتدا بر پایه مطالعات کتابخانه ای و جستجوی اینترنتی به بررسی مبانی نظری و پیشینه پژوهش در داخل و خارج اقدام و سپس با استفاده از نتایج حاصل از بررسی مبانی نظری مربوط به پژوهش، مجموعه ای از مولفه ها و شاخص های مربوط هر مولفه را تدوین کرده است. این مجموعه شامل ۱۳ مولفه: ۱ – ساختار سازمانی مدرسه ۲- اهداف علمی ۳- فضای آموزشی با نشاط و پویا ۴- رضایت گروه های ذینفع ۵- جو مثبت مدرسه ۶- رهبری آموزشی و اداری ۷- فرصت های مشارکت ۸- تامین منابع ۹- توسعه حرفه ای ۱۰- تعهد حرفه ای وسیع ۱۱- برنامه درسی تعریف شده ۱۲ – اثربخشی معلم ۱۳- جایگاه دانش آموز، با ۹۳ گویه ویژه این مولفه ها می باشد. برای آزمون این مولفه ها و پاسخگویی به سوالات تحقیق، براساس متغیرهای مذکور، پرسشنامه محقق ساخته تهیه و تنظیم شده و پلا از اطمینان از روایی و اعتبار آنها، پایایی سوالات پژوهش به تفکیک از طریق آزمون آلفای به ترتیب ۹۵ % و ۸۶ % با استفاده از اطلاعات ۳۰ پرسشنامه سالم جمع آوری شده حاصل شد. این داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی چون آزمون های T تا نمونه ای و تحلیل عاملی و T مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان دادکه هر سیزده مؤلفه اثر بخشی مدارس ابتدایی مورد تأیید قرار گرفتند و برای بررسی مولفه های مستخرجه و ارائه الگو، از روش تحلیل عاملی استفاده شد و داده ها به کما نرم افزا «spss» تحلیل شد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.