ارزیابی مشکلات ارگونومیکی سیستم کلاچ در تراکتور مسی فرگوسن ۲۸۵
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ارزیابی مشکلات ارگونومیکی سیستم کلاچ در تراکتور مسی فرگوسن ۲۸۵ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ارزیابی مشکلات ارگونومیکی سیستم کلاچ در تراکتور مسی فرگوسن ۲۸۵ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی مشکلات ارگونومیکی سیستم کلاچ در تراکتور مسی فرگوسن ۲۸۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ارزیابی مشکلات ارگونومیکی سیستم کلاچ در تراکتور مسی فرگوسن ۲۸۵ :
تعداد صفحات :۱۰
چکیده مقاله:
مطالعه حاضر با هدف تعیین مشکلات ارگونومیکی سیستم کلاچ و ارزیابی ریسک ابتلا به اختلالات بدنی بر روی رانندگان تراکتور مسی فرگوسن ۲۸۵ درهنگام کلاچ گرفتن در شهرستان دره شهر(استان ایلام)انجام شد. در این مطالعه توصیفی- تحلیلی وضعیتهای بدنی ۱۴۰نفر از رانندگان در هنگام کلاچ گرفتن در ۵ پوسچر کاری با استفاده از روش ارزیابی سریع وضعیت کل بدن، ارزیابی شد و میزان شیوع اختلالات اسکلتی- عضلانی با استفاده از پرسشنامه نوردیک بدست آمد.اطلاعات جمعآوری شده توسط ۲ ۲۰ SPSS موردتحلیل قرارگرفت. تجزیه و تحلیل نتایج با استفاده از آزمونهای آماری t مستقل، آزمون و) Chi-Square)X نسبتها انجام شد. ۰۵/۰۳ به عنوان سطح معنیدار درنظرگرفته شد.میانگین سن ،وزن وقد افراد مورد مطالعه به ترتیب برابر( ۲۲/۳۷ (سال ، (۴۷/۸۲ ( کیلوگرم و(۲۷/۱۷۹(سانتی متربدست آمد.۸۵درصد از افراد مورد مطالعه اظهار کردند که در طی ۱۲ ماه گذشته حداقل در یک ناحیه از بدن دچار اختلالات اسکلتی- عضلانی بودهاند. بیشترین اختلالات در ناحیه گردن(۸۶/۸۲درصد)و زانو(۲۹/۴۴درصد) گزارش شده است. همچنین نتایج حاصل از تکنیکREBAنشان داد در میان ۵ پوسچر کاری بررسی شده، ۲پوسچر در سطح خطر متوسط قرار دارند و انجام اقدامات اصلاحی در مورد آنها ضروری است و ۳ پوسچر در سطح خطر بالا قرار دارند و اقدامات اصلاحی در مورد آنها هرچه زودتر باید انجام شود. این مطالعه نشان دادکه میزان شیوع اختلالات اسکلتی -عضلانی ناشی ازکلاچ گرفتن دربین رانندگان تراکتور مسی فرگوسن۲۸۵بالااست .براساس نتایج بدست آمده،عمده ترین مشکل ارگونومی که درتحقیق انجام گرفته پوسچر نامطلوب ونیروی وارد برزانومی باشد. انجام اقدامات اصلاحی جهت بهبودشرایطکارضروری است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.