مطالعه جایگاه و نقش زن ایرانی در تبلیغات از منظر گافمن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مطالعه جایگاه و نقش زن ایرانی در تبلیغات از منظر گافمن دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مطالعه جایگاه و نقش زن ایرانی در تبلیغات از منظر گافمن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه جایگاه و نقش زن ایرانی در تبلیغات از منظر گافمن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مطالعه جایگاه و نقش زن ایرانی در تبلیغات از منظر گافمن :
تعداد صفحات :۱۳
چکیده مقاله:
امروزه صنعت تبلیغات در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و یکی از مباحث مهم در مقوله تبلیغات، تصویر سازی جنسیت می باشد. بازنمایی جنسیت در تبلیغات اهمیت بسیاری دارد و چگونگی بازنمایی جنسیت در رسانه ها بازتاب دهنده فرهنگ و نگرش جامعه نسبت به مسئله جنسیت است. مقاله حاضر به بررسی جایگاه و نقش زن ایرانی در تبلیغات از منظر گافمن با هدف بررسی نقش زن ایرانی در تبلیغات می پردازد. در جهت تحقق هدف فوق به بررسی توصیفی – تحلیلی مسئله حضور زن در عرصه تبلیغات و مقایسه آن با شش الگوی جنسیتی ارائه شده از منظر گافمن، یکی از نظریه پردازان قرن بیستم می پردازیم. در دیدگاه گافمن زنان در تبلیغات با نقش های ضعیف، فرمانبردار، وابسته به مرد و دیدی ابزاری و همچنین، منفعل، تسلیم و کم اهمیت هستند و در مشاغل فرعی و کسل کننده ای ظاهر می شوند که جنسیت شان، عواطف شان و عدم پیچیدگی شان به آن ها تحمیل کرده است. نتایج نشان می دهد که با وجود حضور فعال زنان در عرصه تبلیغات، شاهد این امر هستیم که زنان در محیط منزل با پوشش خاص فرهنگ ایرانی و جدا از مشاغلی بیرون از منزل هستیم، در واقع انعکاس آنها در تبلیغات نشانی از فرهنگ و باور جامعه نسبت به مسئله جنسیت می باشد. هرچند تشابهی زیادی از حضور زنان در تبلیغات با آنچه که گافمن نشان داد وجود دارد با این تفاوت که کمتر دید ابزاری و اندام گونه در این عرصه حاکم است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.