موانع کسب مزیت رقابتی صادرات محصولات زراعی و باغی استان اصفهان بر اساس مدل الماس پورتر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 موانع کسب مزیت رقابتی صادرات محصولات زراعی و باغی استان اصفهان بر اساس مدل الماس پورتر دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد موانع کسب مزیت رقابتی صادرات محصولات زراعی و باغی استان اصفهان بر اساس مدل الماس پورتر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی موانع کسب مزیت رقابتی صادرات محصولات زراعی و باغی استان اصفهان بر اساس مدل الماس پورتر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن موانع کسب مزیت رقابتی صادرات محصولات زراعی و باغی استان اصفهان بر اساس مدل الماس پورتر :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده مقاله:

جهت مقابله با چالشهای اقتصاد تک محصولی و متکی به نفت و همسو شدن با جریان تجارت جهانی، باید به دنبال گسترش تولید محصولاتی بود که ضمن بهبود وضع اقتصاد داخلی سبب افزایش صادرات محصولات غیر نفتی می شوند. محصولات کشاورزی از جمله این موارد است که بهبود موقعیت رقابتی آن در بازارهای جهانی باید مورد تاکید قرار گیرد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی موانع کسب مزیت رقابتی در صادرات محصولات زراعی و باغی بر مبنای مدل الماس ملی پورتر، انجام گرفته است. در این پژوهش با استفاده از روش توصیفی-پیمایشی به بررسی وضعیت هر یک از عوامل مذکور در مدل پورتر در زمینه موانع کسب مزیت رقابتی در صادرات این محصولات اقدام شده است. جامعه آماری این تحقیق ۱۱۰ نفر از کارشناسان و فعالان شرکت های صادرکننده محصولات زراعی و باغی استان اصفهان و کارشناسان جهادکشاورزی اصفهان و شهرستان ها است. نمونه گیری به صورت طبقه ای در دسترس در سال ۱۳۹۴ انجام شده و تعداد نمونه براساس جدول مورگان و همچنین فرمول کوکران ۸۶ نفر تعیین شد. ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بوده و روایی محتوایی پرسشنامه براساس نظرات تعدادی از خبرگان مورد تایید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر ۸۲۹/۰ بدست آمد. تحلیل آماری در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد و داده ها با استفاده از آزمون های تی تک متغیره، فریدمن و تحلیل واریانس تجزیه تحلیل گردید. یافته ها حاکی از آن است که کلیه عوامل مدل الماس مانع کسب مزیت رقابتی در صادرات محصولات زراعی و باغی استان اصفهان هستند و اهمیت این عوامل به ترتیب شامل: نهاده های تولید و فاکتورهای درونی، دولت، استراتژی و ساختار صنایع، شرایط تقاضای داخلی، صنایع مرتبط و پشتیبانی و اتفاقات پیش بینی نشده می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.