اثربخشی بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری در اضطراب اجتماعی کودکان اوتیسم


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری در اضطراب اجتماعی کودکان اوتیسم دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری در اضطراب اجتماعی کودکان اوتیسم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری در اضطراب اجتماعی کودکان اوتیسم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری در اضطراب اجتماعی کودکان اوتیسم :

تعداد صفحات :۵

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اثربخشی بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری در اضطراب اجتماعی کودکان اوتیسم شهر کرمان انجام شد. طرح این پژوهش طرح شبه آزمایشی پیش آزمون- پ آزمن با گمارش تصادفی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان مبتلا به اوتیسمی هست که در مدارس استثنایی شهر کرمان می باشند. روش نمونه گیری این پژوهش روش نمونه گیری هدفمند است. حجم نمونه بر اساس نوع پژوهش که در تحقیقات آزمایشی برای هر گروه حداقل ۱۰ نفر درنظر گرفته می شود (سرمد، حجازی و بازرگان ۱۳۸۳) انتخاب می گردد. بدین ترتیب که با مراجعه به اداره آموزش و پرورش شهر کرمان، لیست مدارس استثنایی را گرفته و از بین آنها مدارسی که در آنجا کودکان اوتیسم تحصیل می کردند شناسایی شد. دو مدرسه باغچه بان و پوریا مجموعاً تعداد ۲۲ کودک اوتیسم وجود داشت که با همکاری مسئولین آنها برای آموزش در یک مدرسه قرار گرفتند. این ۲۲ دانش آموز به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل (هرکدام ۱۱ نفر) تقسیم شدند. به گروه آزمایش جلسات بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری در ده جلسه (هرجسه ۹۰ دقیقه، سه روز در هفته) و یک روز درمیان آموزش داده شد. گروه کنترل در این مدت مداخله ای دریافت نکردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری نظیر میانگین، انحراف استاندارد و تحلیل کواریانس استفاده شد. تمامی این داده ها به وسیله نرم افزار تحلیل آماری SPSS-20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. هر دو گروه قبل و بعد از آزمایش به مقیاس اضطراب اجتماعی کانور (SPIN) کانور و همکاران (۲۰۰۰) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از روش های آماری نظیر میانگین، انحراف استاندارد و تحلیل کواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر اضطراب اجتماعی کودکان اوتیسم شهر کرمان تأثیر دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.