تأثیر یک دوره تمرینات برای تونیک بر توانایی های ادراکی- حرکتی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تأثیر یک دوره تمرینات برای تونیک بر توانایی های ادراکی- حرکتی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تأثیر یک دوره تمرینات برای تونیک بر توانایی های ادراکی- حرکتی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر یک دوره تمرینات برای تونیک بر توانایی های ادراکی- حرکتی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تأثیر یک دوره تمرینات برای تونیک بر توانایی های ادراکی- حرکتی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی :

تعداد صفحات :۶

چکیده مقاله:

مقدمه:.امروزه متخصصین رفتار حرکتی بر این عقیده اند که توسعه توانائیهای ادراکی- حرکتی در سنین کودکی می تواند زمینه ی پیشرفت های یعدی افراد در مهارتهای حرکتی و ورزشی را فراهم کند. بنابراین، هدف از انجام این تحقیق، بررسی تأثیر یک دوره تمرینات منتخب برای تونیک بر توانایی های ادراکی- حرکتی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی می باشد. روش شناسی: تعداد۳۰نفر دانش آموز دختر پایه دوم مقطع ابتدایی به طور تصادفی در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند. برای سنجش میزان توانایی های ادراکی- حرکتی اولیه آزمودنی ها، با استفاده از آزمون لینکلن- اوزرتسکی از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد. این ابزار شش فاکتور از تواناییهای ادراکی- حرکتی شامل: تعادل ایستا، تعادل پویا، هماهنگی، قدرت، سرعت حرکت انگشتان، و دقت در پرتاب و دریافت با یک دست را اندازه گیری می کند. در مرحله بعد تمرینات برای تونیک به مدت ۶ هفته و ۳ جلسه در هفته بر روی گروه تجربی اجرا شد. در این مرحله، گروه کنترل به فعالیت های روزمره مشغول بودند. در نهایت از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون پارامتریک واریانس چند متغیره (MANOVA (و در سطح خطای ۰۱/۰ انجام شد. نتایج: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که در پیش آزمون هیچ تفاوتی بین گروه های کنترل و تجربی در هیچ یک از فاکتورهای ادراکی-حرکتی وجود ندارد (۰۱ > .p .(هر چند، در پس آزمون گروه تجربی در تمامی خرده مقیاس هابه طور معنی داری بهتر از گروه کنترل عمل کردند p.((001/0 .نتیجه گیری: این نتایج نشان می دهد که تمرینات برای تونیک می تواند برنامه مناسبی برای پیشرفت همه جانبه ی توانایی های ادراکی- حرکتی کودکان و دانش آموزان مقطع ابتدایی باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.