مدلیابی معادلات ساختاری عوامل مؤثر در افزایش انگیزه تحصیلی دانشجویاندانشکده سما شهر آستارا


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مدلیابی معادلات ساختاری عوامل مؤثر در افزایش انگیزه تحصیلی دانشجویاندانشکده سما شهر آستارا دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مدلیابی معادلات ساختاری عوامل مؤثر در افزایش انگیزه تحصیلی دانشجویاندانشکده سما شهر آستارا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدلیابی معادلات ساختاری عوامل مؤثر در افزایش انگیزه تحصیلی دانشجویاندانشکده سما شهر آستارا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مدلیابی معادلات ساختاری عوامل مؤثر در افزایش انگیزه تحصیلی دانشجویاندانشکده سما شهر آستارا :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

هدف:هدف مطالعه حاضر مدل یابی معادلات ساختاری عوامل موثر در افزایش انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشکده سما شهر آستارا بود.روش: تحقیق حاضر با توجه به نحو ه گردآوری داده ها جزء تحقیقات توصیفی (غیرآزمایشی ) از نحوه بستگی با استفاده از روش معادلات ساختاری بود که هدف آن بررسی رابطه بین متغیرها در قالب یک مدل علی است . در این مدل متغیر های پرسشنامه های خانوادگی(حمایت خانوادگی)، عوامل آموزشگاهی عوامل فردی(خودکارامدی) و عوامل محیطی(حمایت اجتماعی ادراک شده) به عنوان متغیر برون زا و انگیزه تحصیلی به عنوان متغیر درون زا در نظر گرفته رده اند. جامعه آماری را شامل کلیه دانشجویان دانشکده فنی سما استارا در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴ تشکیل دادند. روش نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای غیر نسبتی بود. حجم نمونه بر اساس سه شاخص مطالعات پیشین جدول استاندارد کرجسی و مورگان و فرمون تعیین حجم نمونه معین کوکران به تعداد ۲۰۰ نفر انتخاب شد. داده های پژوهش حاضر در سطح توصیفی توسعه شاخص های آمار توصیفی(میانگین انحراف معیار فراوانی و درصد) تحلیل ترسی ی و ن وداری و با استفاده از از SPSS و در سطح استنباطی به منظور آزمون فرضیه ها از مدل سازی معادلات ساختاری و به ه راه شاخص های برازش و توسط LISREL یا AMOS تحلیل شد. یافته ها: نشان دد ین تمام متغیرهای پژوهش باانگیزه تحصیلی رابطه ی مثبت و معنادار وجود دارد از بین متغیرهای تحقیق خودکارآمدی تحصیلی با ضریب ۰/۷۰ بیشتین و سلامت سازمانی با ۰/۳۴ کمترین رابطه را با انگیزش تحصیلی درااست باتاونجه به هتایج تحلیل رگرسیون تک متغیره برای تعیین سهم خودکارآمدی عامل فردی به عنوان =یش بین متغیر ملاک پژوهش نتایج ناشن داد مدل رگرسیون در کل ۰/۵۱ درصد از تغییرات انگیزه تحصیلی را تبیین می کند. همچنین مدل رگرسیون نشان داد سلامت سازمانی ۰/۱۱ حمایت اجتماعی ادراک شده ۰/۲۵، و حمایت خانواده ۰/۲۸ از تغییرات انگیزه پیشرفت تحصیلی راتبیین می کند. همچنین اثر مستقیم سلامت سازمانی بر حمایت اجتماعی خانوادگی و خودکارآمدی نیز به صورت مستقیم بر انگیزه تحصیلی دارند ۰/۷۱ و بعد از ان به ترتیب متغیرهای حمایت خانوادگی، اجتماعی و سلامت سازمانی قرار دارند. د رنهایت نتایج تحلیل ان ها نشان داد از لحاظ جنسیت و رشته های تحصیلی تفاوت معناداری بین انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان وجود ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.