اثر بخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی مادارن با فرزند مبتلا به پی کی یو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی مادارن با فرزند مبتلا به پی کی یو دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی مادارن با فرزند مبتلا به پی کی یو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی مادارن با فرزند مبتلا به پی کی یو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی مادارن با فرزند مبتلا به پی کی یو :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف مطالعهی اثربخشی آموزش سبک مقابله اسلامی بر تنظیم هیجانی در جامعه آماری مادران کودکان مبتلابه پی کی یو منطقه ۶شهر تهران در سال ۱۳۹۴و در نمونه ای به حجم ۳۸نفر که با استفاده از نمونه گیری در دسترسانتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه ۱۹نفری کنترل و آزمایش جایگزین شدند، اجرا شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی بهصورت پیش آزمون– پس آزمون با گروه گواه بود. ابزار سنجش پرسشنامه استاندارد اندازه گیری راهبردهای تنظیم هیجان گراسو جان، و پرسشنامه تنظیم دشواریهای هیجانی برای ارزیابی دشواری های موجود در تنظیم هیجانی، با اعتبار و روایی مناسببوده است. متغیر مستقل نیز سبک های مقابله ای اسلامی بود که طی یک دوره آموزش ۱۰جلسه ای پیرامون رهنمودهای قرآن،احادیث سخنرانیهای مذهبی و زندگی نامه ائمه اطهار (ع) در گروه آزمایش اعمال گردید. تجزیه و تحلیل داده های به دستآمده، با استفاده از نرم افزار SPSSدر سطح توصیفی با بهره مندی از جداول توزیع فراوانی ( شامل فراوانی، درصد فراوانی ودرصدفراوانی تراکمی) و نمودار و در سطح استنباطی نیز با روش تحلیل کوواریانس ضمن کنترل آماری اثرات پیش آزمون بهمقایسه ی پس آزمون دو گروه آزمایش و گواه پرداخته شد. خلاصه یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که از بین ۱۰متغیرمورد بررسی در پیش آزمون و پس از اجرای دوره آموزش مهارت های مقابله ای اسلامی(درپس آزمون) ۸متغیر تغییراتمعناداری نشان داده اند (p<0/01 )که عبارتند از : ۱)دشواری های تنظیم هیجانی ۲)تنظیم هیجانی ۳)عدم پذیرش پاسخ هایهیجانی ۴)دشواری های کنترل تکانه۵ )فقدان آگاهی هیجانی ۶)شفافیت هیجانی ۷)ارزیابی مجدد هیجانات ۸)عدم سرکوبیهیجانات همچنین دو متغیر تفاوت معناداری مشاهده نشد (p> 0/05 )که عبارتند از ۱)دشواری های دست زدن به رفتار هدفمند۲)دسترسی محدود به راهبردهای تنظیم هیجانی همچنین در تمامی فرضیه ها، تمامی مفروضه های ششگانه ی لازم برایاجرای تحلیل کوواریانس شامل نرمال بودن توزیع نمرات، همبستگی های بین همپراش ها، خطی بودن، شرط همسانی واریانسها، و همگنی شیب رگرسیون، مورد بررسی قرار گرفته و تمامی شرایط برای اجرای تحلیل کوواریانس مهیا بوده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.