تاثیرتجارب مدیریت کیفیت استاندارد ISO9001-2008 و مدل EFQM برفرآیند خلق دانش: مطالعه موردشرکت خودروسازی سایپا


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیرتجارب مدیریت کیفیت استاندارد ISO9001-2008 و مدل EFQM برفرآیند خلق دانش: مطالعه موردشرکت خودروسازی سایپا دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیرتجارب مدیریت کیفیت استاندارد ISO9001-2008 و مدل EFQM برفرآیند خلق دانش: مطالعه موردشرکت خودروسازی سایپا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیرتجارب مدیریت کیفیت استاندارد ISO9001-2008 و مدل EFQM برفرآیند خلق دانش: مطالعه موردشرکت خودروسازی سایپا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیرتجارب مدیریت کیفیت استاندارد ISO9001-2008 و مدل EFQM برفرآیند خلق دانش: مطالعه موردشرکت خودروسازی سایپا :

تعداد صفحات :۲۵

چکیده مقاله:

خلق دانش به عنوان یکی از اقدامات اصلی سازمانها در گام نهادن به عرصه رقابت جهانی و رویارویی با چالشهای جدید کسب و کار است. بنابراین برای هدفمند نمودن خلق دانش به عنوان یک مزیت رقابتی، تعیین و مطالعه عوامل موثر بر فرآیند خلق دانش در سازمانها امری ضروری است. همچنین مدیریت کیفیت در جهت مزایای رقابتی در سازمانها گام برمی دارد لذا یکی از عواملی که می تواند در موفقیت فرآیند خلق دانش تاثیر گذار باشد، سیستم های مدیریت کیفیت مانند ISO9001 و مدلهای تعالی سازمانی از جمله EFQM می باشند و با توجه به این که اغلب سازمانها استقرار اینها را در کارنامه عملی خود دارند بنابراین در این تحقیق تاثیر تجارب مدیریت کیفیت (استاندارد ISO9001-2008 و مدل EFQM) بر فرآیند خلق دانش در شرکت خودروسازی سایپا بررسی می گردد. اصلی ترین پرسش پژوهش حاضر این است که آیا تجارب مدیریت کیفیت (استاندارد ۲۰۰۸-ISO9001 و مدل EFQM) بر فرآیند خلق دانش در شرکت خودروسازی سایپا تأثیر دارد؟ ابتدا با بهره گیری از تعاریف مدیریت کیفیت، استانداد ۲۰۰۸-ISO9001 و مدل تعالی سازمانی EFQM تشریح می گردد ، سپس ارتباط بین مدیریت کیفیت و مدیریت دانش مورد بررسی قرار می گیرد، در ادامه تاثیر تجارب مدیریت کیفیت (استاندارد ۲۰۰۸-ISO9001 و مدل EFQM) بر فرآیند خلق دانش مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت با انجام یک مطالعه موردی اقدام به بررسی تاثیر تجارب مدیریت کیفیت (استاندارد ۲۰۰۸-ISO9001 و مدل EFQM) بر فرآیند خلق دانش در شرکت خودروسازی سایپا می پردازیم. جامعه آماری ۱۵۰ نفری تحقیق را مدیران، روسا و کارشناسان شرکت خودرو سازی سایپا که در زمینه سیستمهای مدیریت کیفیت فعالیت دارند تشکیل می دهد. نمونه ۱۰۸تایی از روش نمونه گیری تصادفی ساده و جهت تعیین حجم نمونه نیز از فرمول کوکران استفاده شده است. از نمونه انتخابی ۹۱ پرسشنامه برگشت داده شد. روایی پرسشنامه براساس نظر خبرگان مورد سنجش قرار گرفت و همچنین آلفای کرونباخ جهت سنجش پایایی آن ۰/۹۵۶۵ محاسبه شد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.