بررسی رابطه بین مدیریت دانش و رفتار شهروندی سازمانی در مدارس متوسطه


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین مدیریت دانش و رفتار شهروندی سازمانی در مدارس متوسطه دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین مدیریت دانش و رفتار شهروندی سازمانی در مدارس متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین مدیریت دانش و رفتار شهروندی سازمانی در مدارس متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین مدیریت دانش و رفتار شهروندی سازمانی در مدارس متوسطه :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت دانش و رفتار شهروندی سازمانی در مدارس متوسطه شهراردبیل در سال ۲۹۳۱ بود. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان و مدیران مدارس متوسطه شهر اردبیل به تعداد ۲۲۱۱ بود از میان این تعداد بر اساس فرمول کوکران به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ۱۸۳ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جهت گردآوری داده ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش پاتریک و همکار با پایایی۰/۹۵ و پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی اورگان و کونوسکی با پایایی۰/۸۷ استفاده شد. داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی )میانگین و انحراف استاندار(، و روش های آمار استنباطی ( t تک نمونه، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه( مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهشنشان داد که میانگین نمره مدیریت دانش از میانگین مفهومی پایین تر است و میانگین نمره رفتار شهروندی سازمانی از متوسط مفهومی بالاتر است. همچنین مدیریت دانش با رفتار شهروندی همبستگی مثبت معنی دار دارد( r=40 (. از بین مولفه های مدیریت دانش تنها ذخیره دانش پیش بینی کننده رفتار شهروندی سازمانی معلمان و مدیران می باشد. با توجه به پایین بودن میانگین مدیریت دانش از میانگین مفهومی پیشنهاد می شود که به مدیریت دانش معلمان و مدیران بیشتر توجه شود و چون مولفه ذخیره دانش به گونه معنی داری رفتار شهروندی را پیش بینی می کند تقویت این بعد می تواند مقوم رفتار شهروندی باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.