مقایسه نظریه ذهن در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و کودکان عادی


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه نظریه ذهن در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و کودکان عادی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه نظریه ذهن در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و کودکان عادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه نظریه ذهن در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و کودکان عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه نظریه ذهن در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و کودکان عادی :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف بررسی مقایسه نظریه ذهن درکودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی وکودکان عادی در پایه های چهارم، پنجم و ششم به انجام رسیده است. به منظور دست یابی به هدف فوق تعداد ۶۰ نفر از دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با استفاده از نمونه گیری دردسترس و ۶۰ نفر از دانش آموزان عادی با استفاده از نمونه گیری خوشه گیری چند مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. گردآوری داده ها با استفاده از آزمون نظریه ذهن و پرسشنامه کانرز صورت گرفته است. روایی محتوایی آزمون نظریه ذهن از طریق نظرخواهی ازصاحب نظران و متخصصان علوم تربیتی و روانشناسی احراز شد. همچنین از ضریب همبستگی دو رشته نقطه ای برای احراز روایی همزمان دو آزمون استفاده شد که این ضریب ۰/۸۹ محاسبه گردید. و در سطح ۰/۰۱ معنادار بود. پایایی آزمون با استفاده از آلفای کرونباخ برای کل آزمون و هر یکاز خرده آزمون های اول، دوم و سوم به ترتیب ۰/۹۴ و ۰/۹۱ و ۰/۷۰ و ۰/۹۳ به دست آمد که تمام ضرایب در سطح ۰/۰۱ معنادار بودند. کانرز پایایی مقیاس درجه بندی معلم را از طریق باز آزمایی با یک ماه فاصله، ۰/۹۱ گزارش نموده است. از آزمون آماری t مستقل و تک نمونه ای برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. بر اساس نتایج به دست آمده، بین عملکرد دانش آموزان پسر دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی در آزمون نظریه ذهن تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین بین آزمون نظریه ذهن در دانش آموزان نارسایی توجه/بیش فعالی وکودکان عادی تفاوت معناداری وجود داشت و دانش آموزان عادی در آزمون نظریه ذهن عملکرد بهتری نسبت به گروه دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی از خود نشان دادند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.