رابطه خودپنداره با اضطراب اجتماعی و عملکرد اجتماعی-انطباقی در دانش آموزان با معلولیت جسمی -حرکتی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه خودپنداره با اضطراب اجتماعی و عملکرد اجتماعی-انطباقی در دانش آموزان با معلولیت جسمی -حرکتی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه خودپنداره با اضطراب اجتماعی و عملکرد اجتماعی-انطباقی در دانش آموزان با معلولیت جسمی -حرکتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه خودپنداره با اضطراب اجتماعی و عملکرد اجتماعی-انطباقی در دانش آموزان با معلولیت جسمی -حرکتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه خودپنداره با اضطراب اجتماعی و عملکرد اجتماعی-انطباقی در دانش آموزان با معلولیت جسمی -حرکتی :

تعداد صفحات :۸

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه خودپنداره با اضطراب اجتماعی و عملکرد اجتماعی -انطباقی دانش آموزان با معلولیت جسمی حرکتی شهرستان زاهدان می باشد. تحقیق توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر دارای معلولیت جسمی حرکتی مشغول به تحصیل در دبستان کودکان استثنایی تلاش وابسته به آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان زاهدان در سال تحصیلی ۹۳ – ۱۳۹۲ ، می باشند که با استفاده از روش سرشماری هر ۱۰۵ نفر به عنوان نمونه تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های خودپنداره کودکان اس. بی. آهلووالیا ( ۱۹۸۴ )، عملکرد اجتماعی و انطباقی کودک و نوجوان اسپنس و همکاران ( ۲۰۰۲ ) و اضطراب اجتماعی لیبویتس ( ۱۹۸۷ )استفاده شده است. داده های حاصل با روش های آمار توصیفی (محاسبه میانگین ، انحراف معیار و واریانس و ضریب همبستگی)و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون ، تحلیل رگرسیون چند متغیره و آزمون تی گروه های مستقل ) و با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد بین خودپنداره و عملکرد اجتماعی وانطباقی رابطه مثبت و معنادار و بین خود پنداره و اضطراب اجتماعی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. زیر مقیاس شهرت از خودپنداره پیشبینی کننده قابل اعتماد عملکرد اجتماعی وانطباقی و زیر مقیاس ظاهر جسمانی و نگرشها پیشبینی قابل اعتماد اضطراب اجتماعی میباشند. همچنین نتایج حاکی از تفاوت معنادار دخترها و پسرها درعملکرد اجتماعی وانطباقی بود اما بین دخترها و پسرها در اضطرب اجتماعی تفاوت معناداری مشاهد نشد. با توجه به حجم مشکلات کودکان معلول در عرصه تعلیم و تربیت پیشنهاد میشود که درمدارس، کادر آموزشی با تجربه و تخصص کافی در زمینه آموزشی، کمک آموزشی و مشاوره به کار گرفته شوند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.