تاثیر روش تدریس همیاری بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر در درس مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر روش تدریس همیاری بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر در درس مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر روش تدریس همیاری بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر در درس مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر روش تدریس همیاری بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر در درس مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر روش تدریس همیاری بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر در درس مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی :

تعداد صفحات :۲۷

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر روش تدریس همیاری بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر در درس مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی به روش شبه آزمایشی و از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه انجام شده است. جامعه آماری این پزوهش عبارتند از کلیه دانش آموزان پسر پایه سوم مشغول به تحصیل در ۹۳-۹۲ مدارس ابتدایی دولتی شهرستان زاوه که تعداد آنها برابر با ۱۱۸۰ دانش آموز می باشد. نمونه آماری در این پزوهش تعداد ۴۰ نفر از این دانش آموزان بوده که برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده شد. به این صورت که ابتدا فهرستی از مدارس ابتدایی موجود در شهرستان زاوه انتخاب شد و سپس از بین این مدارس دو کلاس پایه سوم به تصادف انتخاب شدند که یکی به عنوان گروه آزمایش و دیگری به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شد. گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه انگیزه تحصیلی هارتز و آزمون پیشرفت تحصیلی در درس مطالعات اجتماعی صورت گرفته است. در این پژوهش پایایی پرسشنامه انگیزه تحصیلی با استفاده از آلفای کرانباخ ۰/۸۸ به دست امد. از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون و همچنین آزمون t مستقل و تحلیل کوواریانس برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد و سطح معنی داری آماری (۰/۰۵=الفا) در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد که روش تدریس همیاری بر جنبه درونی انگیزه تحصیلی تاثیر داشته است. ولی بر جنبه بیرونی انگیزه تحصیلی تاثیر ندارد. همچنین روش تدریس همیاری بر پیشرفت تحصیلی تاثیر مثبت دارد. و بین انگیزه تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.